איתור פרויקטים חדשים

יש לא מעט דרכים יעילות לאתר פרויקטים חדשים, אך המלאכה היא קשה יותר מאשר איתור של דירות יד שניה.

שוק הנדל"ן אמנם נרגע מעט בשנה האחרונה, אך עדיין - יש מגוון רחב של פרויקטים חדשים בעולם הנדל"ן והחוכמה היא להגיע אליהם לפני כולם. מכיוון שיש שלא מעט פרויקטים חדשים בכל רחבי הארץ (באזורי הביקוש במרכז, בצפון, בדרום, באזור ירושלים ועוד), יש חשיבות רבה לאיתור של הפרויקטים הללו בצורה יעילה ומהירה. חשוב לזכור כי במקרה של פרויקטים חדשים, ככל שנכנסים לעסקה בשלב מוקדם יותר, כך המחיר בדרך כלל הוא נמוך יותר. בין אם אתם מחפשים נכס חדש למגורים או למטרת השקעה, חשוב להיות כל הזמן עם היד על הדופק, על מנת שתדעו אילו פרויקטים חדשים קיימים בשוק. עוד על נושא חשוב זה בכתבה הבאה. 


איתור פרויקטים חדשים

יש לא מעט דרכים יעילות לאתר פרויקטים חדשים, אך המלאכה היא קשה יותר מאשר איתור של דירות יד שניה. לא כל הפרויקטים החדשים מתפרסמים באתרי האינטרנט ובלוחות הדירות, ולעיתים צריך להגיע ממש לחברת הנדל"ן או הבנייה עצמה, על מנת להכיר פרויקט חדש שנבנה או נמצא בתכנון. כמובן שכמו במקרה של דירות יד שניה, ניתן להתייעץ עם משרדי תיווך, מתווכים שאתם מכירים וחברות נדל"ן, אך אסור לזנוח גם את המעבר השוטף על לוחות הדירות בעיתונות הכתובה ובאינטרנט. האינטרנט הפך לכלי יעיל במיוחד בשנים האחרונות, בעיקר בשל האפשרות לבצע חיתוכים וסינונים בהתאם לדרישות שלכם. אם אתם מחפשים פרויקט חדש באזור תל אביב ובתקציב של למעלה משני מיליון שקלים, החיפוש יהיה כמובן שונה מאשר אם אתם מחפשים פרויקט חדש באזור הדרום. המחירים הם שונים וגם סוגי הפרויקטים משתנים בהתאם למיקום שלהם. בשל הביקוש הרב בתחום זה, קמו בשים האחרונות לא מעט אתרים המפרסמים לוחות דירות ובהם ניתן למצוא גם מגוון רחב פרויקטים חדשים. כדאי מאוד להיעזר בכלי זה על מנת לקצר תהליכים!

 

פרויקטים חדשים - דגשים חשובים

כאשר רוכשים נכס בפרויקט חדש, חשוב לזכור כי הסיכון הוא גבוה יותר מאשר ברכישת יד שניה, במיוחד אם מבצעים את העסקה בשלב מוקדם. לעיתים, רוכשים דירה חדשה עוד בשלב התכנון או בשלב הבנייה, ואז זה אמנם יכול להוריד את המחיר בשיעור ניכר אך גם הסיכון עולה. לכן, במקרה של פרויקטים חדשים, חשוב לבצע את כל הבדיקות החשובות, בין היתר אודות חברת הבנייה או הקבלן, וכן אודות המצב של השטח בו מתוכנן או נבנה הפרויקט (למי הוא שייך, האם יש את כל האישורים הדרושים ועוד). במקרה של פרויקטים חדשים מומלץ מאוד גם להתייעץ עם עורך דין איכותי המתמחה בתחום המקרקעין.

 

חשוב לקחת בחשבון את הסיכונים הקיימים בפרויקטים חדשים, אך לא לשכוח גם כי המדובר ברוב המקרים בעסקאות כדאיות מאוד ולעיתים אף זולות יותר מאשר רכישת דירת יד שניה. כמובן שהכל תלוי באזור בו אתם רוכשים נכס ובגודלו, אך אם תפעלו בחוכמה ותבצעו את כל הבדיקות הדרושות, תוכלו להגיע לעסקאות טובות במיוחד!