איתור בתים למכירה

אם תפעלו ביעילות, בסבלנות ובחוכמה, תוכלו תוך זמן קצר למצוא את בית החלומות שלכם, ולא תצטרכו לבזבז חודשים רבים (ולעיתים אף שנים) על חיפוש אחר בתים שלא מתאימים לכם או שאינכם יכולים לעמוד בתקציב שלהם.

יש בישראל אין ספור בתים למכירה מדי יום ומדי שבוע, גם בתקופות בהן שוק הנדל"ן הוא סוער ותזזיתי וגם בתקופות רגועות יותר. כל מה שצריך זה לדעת כיצד לחפש את הבתים הללו, ובמיוחד, כיצד להגיע לבתים למכירה לפני האחרים. אנשים המחפשים בתים למכירה בישראל, בדרך כלל מחפשים מקום לגור בו עם המשפחה שלהם, אך יש גם כאלה המחפשים בתים למטרת השקעה. בדרך כלל, יותר קשה למצוא בית פרטי מאשר דירה, אך עם קצת השקעה של זמן, מחשבה ואנרגיה, זה בהחלט אפשרי. בכתבה זו נפרט מעט אודות חיפוש אחר בתים למכירה בישראל.

 

איתור בתים למכירה

יש דרכים רבות לאתר בתים למכירה בישראל וחשוב להכיר את כל הדרכים ולפעול בכולן במקביל, אם אתם רוצים להקדים את שאר האנשים המחפשים אף הם בתים למכירה. יש כמובן את הדרכים המסורתיות - פנייה למשרדי תיווך מובילים באיזור בו אתם מחפשים דירה ומעבר על לוחות המודעות בעיתונים. שתי הדרכים הללו הן טובות (במיוחד אם אתם מכירים מתווך איכותי ואמין), אך אסור לזנוח גם את הדרך החדשה שהתפתחה בעשור האחרון - חיפוש בתים למכירה באינטרנט. לוחות הדירות המופיעים כיום באינטרנט תפסו את מקומן של המודעות בעיתונות הכתובה, וכיום, כמעט כל מי שמחפש בתים למכירה בישראל נעזר גם ברשת האינטרנט. בין אם אתם מחפשים בית חדש או ישן, בית עם גינה או בלי גינה, בית של 4 חדרים בלבד או בית גדול של 6-7 חדרים, בלוחות הדירות באינטרנט תוכלו למצוא כמעט את כל הבתים למכירה הנמצאים בשוק בזמן נתון. יש כמובן בתים שלא מופיעים באינטרנט וידועים רק למתווכים מסויימים, ויש גם בתים שניתן להגיע אליהם בשיטת "מפה לאוזן", אך אין ספק כי כיום, את הרוב המכריע של הבתים המוצעים בשוק ניתן למצוא באינטרנט. העצה הטובה ביותר היא לשלב בין כל אלה גם יחד - חיפוש בלוחות מודעות בעיתונות הכתובה, שיחות עם מתווכים, וכמובן - שיטוט יומי בלוחות הדירות המרכזיים המופיעים באינטרנט.

 

החליטו מראש מה אתם מחפשים!

על מנת שלא להתפזר בחיפוש, כדאי מאוד לקבוע לעצמכם מראש כמו קריטריונים חשובים. לפני הכל, קבעו את התקציב שיש לכם. בהתאם לכך חפשו בתים למכירה הנמצאים במסגרת התקציב שלכם ולא מעבר לכך. חשוב לקבוע גם את האיזור בו אתם מחפשים, את גודל הבית לו אתם זקוקים ונתונים נוספים כמו גודל הגינה, מספר המפלסים הדרוש לכם (האם אתם מעדיפים בית עם קומה אחת או כמה קומות) ועוד. רצוי מאוד לבקר בכמה בתים לפני שמחליטים איזה בית רוכשים.

 

אם תפעלו ביעילות, בסבלנות ובחוכמה, תוכלו תוך זמן קצר למצוא את בית החלומות שלכם, ולא תצטרכו לבזבז חודשים רבים (ולעיתים אף שנים) על חיפוש אחר בתים שלא מתאימים לכם או שאינכם יכולים לעמוד בתקציב שלהם.