אישורים היטלים ושאר חיובים נלווים לבניה

כל מי שבונה בית חדש או שמתכנן פרוייקט נדל''ן, חייב להכיר את כל האישורים, ההיטלים והתשלומים שיש לשלם במהלך הבניה. עוד על נושא מורכב זה בכתבה הבאה.

כל מי שבונה בית חדש או שמתכנן פרוייקט נדל"ן, חייב להכיר את כל האישורים, ההיטלים והתשלומים שיש לשלם במהלך הבניה. האישורים הללו לא פעם מעכבים את הבנייה וגורמים לסיבוכים בירוקרטיים, אך יש להכיר אותם ולפעול תמיד בהתאם לחוק. ההיטלים, המיסים ושאר התשלומים עלולים לייקר מאוד את הבנייה, ולכן חשוב להבין עוד בשלב התכנון, אילו תשלומים והיטלים קיימים ולקחת אותם בחשבון. עוד על נושא מורכב זה בכתבה הבאה.

 

לא לשכוח לברר אילו תשלומים נוספים קיימים!

 

כאשר בונים בית חדש, דירה חדשה או פרוייקט נדל"ן, יש צורך בראש ובראשונה בהיתר בנייה. יש לבקש את ההיתר זמן מה מראש מכיוון שכל התהליך יכול לקחת מספר חודשים ולעיתים אף שנה. השגת היתר בנייה הוא צעד הכרחי לקראת הבנייה של הפרוייקט או הבית החדש, ומשך התהליך תלוי בסוג הבנייה ובסוג הקרקע (קרקע חקלאית, בניית משרד, בניית בית פרטי וכו'. יש לבחון כל מקרה לגופו). כמובן שכאשר פונים לקבל היתר בנייה יש צורך גם בתשלום של אגרות מסויימות והיטלים הקבועים בחוק.

 

כל האגרות הרלוונטיות מפורטות בחוק וניתן בקלות לברר מהן. בנוסף יש גם היטלים מקומיים המשתנים בהתאם למקום המגורים, היטלי השבחה (שנקבעים לרוב על ידי שמאי) ועוד. לעיתים יש גם היטלי פיתוח ואגרות הקשורות לתחום זה, וכמובן - מיסים מכל מיני סוגים (מס שבח למשל). לגבי המיסים – ניתן לקבל פטור לחלק מהם וחשוב לברר זאת לעומק עם עורך דין המבין בתחום המקרקעין. במקרים מסויימים ישנם היטלים נוספים, אגרות מיוחדות ואישורים רלוונטיים אחרים, ולכן בכל מקרה כאשר יוזמים פרוייקט נדל"ן חדש או אפילו בנייה של דירה קטנה, מומלץ להתייעץ עם מומחים באשר לכל האישורים והתשלומים הדרושים.

 

מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום!

 

כמו בכל תחום בו יוזמים משהו חדש (בין אם המדובר בבנייה, פיתוח מוצר, פיתוח אפליקציה ועוד), יש לברר את כל הצד החוקי של העניין. ובמילים אחרות - אילו אישורים יש לקבל, מהם המיסים, ההיטלים והאגרות וכו'. את הייעוץ הטוב ביותר תוכלו לקבל מאנשי מקצוע העובדים בתחום הנדל"ן, ובעיקר מעורכי דין המתמחים במקרקעין. גם שמאים, מתווכים ואנשים העוסקים בנדל"ן יוכלו לייעץ לכם, אך מומלץ לקבל גם ייעוץ משפטי איכותי, במיוחד במקרה של פרוייקטים מסובכים. לכן, במקביל לכל ההכנות לקראת הבנייה, כדאי מאוד לאתר איש מקצוע איכותי שגם תוכלו לעמוד בעלות שלו. הוצאה זו איננה מיותרת ויכולה לחסוך לכם אין סוף "כאבי ראש" בהמשך הדרך. פרוייקט שיצא לדרך ללא כל האישורים הנדרשים עלול להיכשל או "ליפול" באמצע הדרך. אתם לא רוצים להגיע למצב בו התחלתם לבנות אך הרשויות עוצרות לכם את הבניה מכיוון שאין לכם את כל האישורים הנדרשים. בנוגע למיסים כדאי על אחת כמה וכמה להתייעץ עם מומחים מכיוון שהם יוכלו לסייע לכם להפחית את נטל המס וכך להוזיל את עלות הפרוייקט.

לטיפים נוספים