איפה ניתן להשיג תשואה גבוהה עם שוכרים מובטחים?

האתגר הטמון במלאכת חיפוש הדירה האופטימלית להשקעה הוא, מציאת נקודת האיזון בין השוכר היציב ביותר תוך השגת התשואה המקסימלית. לפניכם 4 איזורים בהם ניתן למצוא גם דירות להשקעה עם תשואות שבין 6%-8% וגם שוכרים יציבים

משקיעי נדל"ן רבים מחפשים כל העת אחר תשואה גבוהה תוך מציאת שוכרים יציבים. הבעיה היא שברב המקרים מציאת תשואה גבוהה לא הולכת יד ביד עם מציאת שוכרים יציבים. במקום בו תהייה תשואה גבוהה נמצא לרב שוכרים בעלי יכולת כלכלית ויציבות נמוכה, ולעומת זאת במקום בו יהיו שוכרים יציבים נתקשה למצוא לרב תשואה הגבוהה מ-5%.

 

האתגר הטמון במלאכת חיפוש הדירה האופטימלית להשקעה הוא, מציאת נקודת האיזון בין השוכר היציב ביותר תוך השגת התשואה המקסימלית. לפניכם 4 איזורים בהם ניתן למצוא גם דירות להשקעה עם תשואות שבין 6%-8% וגם שוכרים יציבים:

 

העיר שדרות – בשכונות שבקרבת מכללת ספיר – למרות ירי הטילים לעבר העיר, היא עדיין נהנת מפריחה אקדמית. זאת, בזכות מכללת ספיר המצליחה לשמר ואף להגדיל כל שנה את כמות הסטודנטים המגיעים ללמוד בה. המכללה הצטיינה בשנים האחרונות בתחומי הקולנוע והתקשורת וכיום לומדים בה כ-9,000 סטודנטים. בעיר ניתן למצוא דירות 3 חדרים במחירים של 300,000 -400,000 שקלים אותן ניתן להשכיר בעבור מחיר של כ-1,800-2,200 שקלים בחודש.

 

שכונת הדר עליון שבחיפה – שכונה זו מתחלקת ל-2 הדר עליון והדר תחתון. שכונת הדר עליון היא אחת מהשכונות המועדפות על הסטודנטים הלומדים באוניברסיטת חיפה וניתן למצוא בה נכסים במחיר של כ-380,000 שקלים ומעלה אותם ניתן להשכיר בעבור כ-2,200 שקלים.

 

שכונת הדר תחתון שבחיפה - בשנים האחרונות שכונה זו חוותה שינוי גדול, כאשר אוכלוסיה חרדית, לרב מחסידות בעלז החלה להיכנס לשכונה. החרדים, החליפו את האוכלוסייה המקומית, בעלת המעמד הסוציואקונומי הנמוך, שגרה באיזור זה עד לפני מספר שנים. בואם של החרדים הכניס את השכונה למעגל האיזורים האטרקטיביים על ידי מחפשי התשואה הגבוהה, אך עם זאת יש לקחת בחשבון כי ברגע שהחרדים יהיו רב בשכונה, המחירים יתייצבו ולא יהיה פוטנציאל עתידי לעליית מחירים.

 

קרית שמונה – צפונית לקרית שמונה נמצאת מכללת תל חי, הרושמת בשנים האחרונות גידול מתמיד בסטודנטים המבקשים ללמוד בה. קצב הגידול של המכללה גבוה הן מקצב בניית מעונות הסטודנטים והן מקצב בניית הדירות החדשות באיזור ולכן הביקוש להשכרת דירות בעיר רק מתחזק. מי שמחפש תשואה של 7% ומעלה עם שוכרים יציבים יכול להתמקד באיזורים הנמצאים בחלקה הצפוני של העיר ובקרבת כביש תל חי – המשמש כטרמפיאדה של הסטודנטים למכללה. מעבר לתשואה הגבוהה, לנכסים בעיר עשוי להיות פוטנציאל עליית ערך עתידי. המחיר הממוצע למ"ר במכירת דירה בקרית שמונה הוא 4,700 שקלים למ"ר, כ-25% פחות מהמחיר הממוצע למ"ר במכירת דירה בצפת, כ-33% פחות מהמחיר הממוצע למ"ר במכירת דירה במעלות וכ-45% פחות מהמחיר הממוצע למ"ר במכירת דירה בכרמיאל (2 הערים הקרובות לקרית שמונה).

 

הכותב הוא ישראל הס – מארגן קבוצות רכישה ורוכשים בירושלים – בעלים של "קבוצת הרוכשים הירושלמית"