איסוף נתונים לפני השכרת דירה

כיצד אוספים נתונים לקראת השכרת דירה? מה עושים לאחר איתור דירה מוצלח? כל התשובות בפנים.

כל מי שרוצה לשכור דירה, חייב לבצע מספר בירורים לפני החתימה על החוזה, על מנת לאתר את הדירה המתאימה ביותר עבור הצרכים שלו. יש להקפיד על איסוף הנתונים לפני שמחליטים על הדירה אותה שוכרים, על מנת שכל הנתונים יתאימו לצרכים של האדם שמחפש את הדירה. תחום השכרת הדירות הוא תחום שמשתנה מדי שנה ולעיתים אפילו מדי חודש, על פי ההיצע והביקוש באיזור בו מחפשים דירה. בכתבה זו נפרט על אודות נושא חשוב ומדובר זה.

 

כיצד אוספים נתונים לקראת השכרת דירה?

יש דרכים רבות לאסוף נתונים בכל הנוגע לדירה שאתם מחפשים, למשל - לברר מהו טווח המחירים של הדירות המתאימות לכם באיזור בו אתם מחפשים, להבין האם בכלל ישנן דירות המתאימות לכן מבחינת הגודל ומספר החדרים, האם לדירות יש חניה ומעלית ועוד. אלה הן שאלות רבות וחשובות וכדאי מאוד לקבל את התשובות עוד בטרם מחליטים על הדירה. כיצד עושים זאת? באמצעות איסוף נתונים דרך לוחות הדירות באינטרנט, לוחות המודעות בעיתונות הכתובה ושיחות עם מתווכים הפועלים באיזור המבוקש. כיום ניתן בלחיצת כפתור ומבלי לצאת מהבית, להגיע לאין ספור לוחות דירות באינטרנט, בהם מופיעים כל הנתונים הדרושים לכם. זוהי כמובן הדרך הטובה ביותר לאסוף נתונים הן על המצב הכללי בשוק הדירות, והן על האפשרויות שלכם לדירה להשכרה באיזור בו אתם מחפשים. למשל - אם אתם מחפשים דירת 3 חדרים ברמת גן בעלות של מיליון וחצי שקלים, תוכלו לבצע חיפוש על פי הסינון הספציפי הזה. כך תוכלו לקבל מושג מהימן על המצב בשוק. ניתן גם לאתר באינטרנט דירות שהושכרו בתקופה האחרונה, על מנת לברר מהם המחירים אותם דורשים. כלומר - באמצעות לוחות הדירות תוכלו לקבל מידע על ההיצע, על האופציות שלכם ועל המחירים. איסוף נתונים יעיל שכזה יסייע לכם לאתר את הדירה המתאימה לכם ביותר.

 

מה עושים לאחר איתור דירה מוצלח?

לאחר שעוברים על כל הנתונים שנאספו, ניתן לבצע הערכת מצב ולהחליט איזו דירה מחפשים. אם אתם יודעים שיש לכם תקציב של 2 מיליון שקלים ואתם מחפשים דירה של 80-100 מ"ר באיזור המרכז, רצוי עם חנייה ומעלית, החיפוש יהיה ספציפי ואפקטיבי יותר. מחירי הדירות באיזור המרכז הם כמובן שונים מאשר בפריפריה, ולכן יש להחליט באיזה איזור מחפשים, מהו התקציב ומה בדיוק מחפשים. השלב הבא הוא לבקר בדירות שרלוונטיות לכם (רצוי לפחות פעמיים - ביום ובלילה) ולצמצם את האפשרויות ל- 2-3 דירות. בשלב המשא ומתן (רצוי שעורך דין איכותי ילווה אתכם בשלב זה), תוכלו לקבל החלטה איזו דירה היא המתאימה לכם ביותר הן מבחינת מצבה והן מבחינת התקציב העומד לרשותכם. יכול להיות שדווקא המשא ומתן על הדירה השנייה שהעדפתם יסתיים בהצלחה ואילו הדירה המועדפת עליכם תהיה יקרה מדי עבורכם. לאחר איסוף הנתונים, תהליך האיתור, הביקור בדירה והבחירה של הדירה, מגיע שלב החתימה על החוזה, ולבסוף כמובן שלב הכניסה לדירה, שהוא השלב האחרון בתהליך ארוך זה.

לחיפוש מדויק