איסוף הוצאות למחשבון משכנתא

כאשר אנחנו מגיעים לשלב בו החלטנו לקחת משכנתא על מנת לרכוש דירה משלנו, צריך לקחת בחשבון את כל ההוצאות הנלוות הללו כחלק מחישוב ההוצאות הצפויות לנו בשנים הקרובות.

קנייה של דירה חדשה היא בעצם תחילתו של פרק חדש ומרגש בחיים – הקמת בית בו אנחנו הולכים להתגורר במשך זמן רב וגם לגדל בו את ילדינו ואת המשפחה שלנו. כאשר אנחנו קונים ומתכוננים לעבור לדירה חדשה, ישנם הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון, מלבד אריזות קרטון עבור המעבר. 



הכוונה היא להוצאות רבות ובחלקן כבדות מאוד, אשר מצטרפות להוצאה העיקרית שתהיה לנו בחיים – המשכנתא על הדירה. לכן, כאשר אנחנו מגיעים לשלב בו החלטנו לקחת משכנתא על מנת לרכוש דירה משלנו, צריך לקחת בחשבון את כל ההוצאות הנלוות הללו כחלק מחישוב ההוצאות הצפויות לנו בשנים הקרובות. במידה וזה מתאפשר, כדאי כמובן לקחת משכנתא על סכום מעט גבוה יותר מהסכום הדרוש לכם לקניית הדירה עצמה, כך שנוכל לכלול בו גם את ההוצאות הנלוות ההכרחיות.

 

הוצאות מעבר, תיווך, מיסים ועוד – מה להוסיף לחישוב המשכנתא

אז מהן ההוצאות המשמעותיות הנלוות לרכישת דירה חדשה, מלבד קניית אריזות קרטון איכותיות למעבר?

 

הוצאה אחת מרכזית עשויה להיות הוצאת התיווך, במידה ורכשתם את הדירה באמצעות מתווך. על דירה בשווי כמה מאות אלפי שקלים תשלמו לא מעט כסף למתווך שמצא לכם אותה, כך שצריך לקחת בחשבון את ההוצאה הזו כחלק ממחיר הדירה.

 

הוצאות "כבדות" נוספות הן הוצאות שיפוץ שונות. כמעט בכל דירה אליה עוברים עורכים שיפוץ ברמה כזו או אחרת, כאשר גם במקרה של דירה חדשה לחלוטין ייתכנו הוצאות שונות שניתן להגדיר כשיפוץ, דוגמת עיצוב פנים, הקמת גינה וכד'. הוצאות אלו אמנם מוסיפות לרמת ההוצאות הכוללת ומייקרות את כל עניין המעבר לדירה החדשה, אך הן גם מוסיפות לערך שלה, כך שאם יום אחד תרצו להשכיר או למכור אותה, תקבלו עליה יותר כסף.

 

בנוסף לאלו, יש לקחת בחשבון גם הוצאות מיסים שונות, הנלוות לכל רכישה של דירה חדשה בארץ. מיסים אלו עשויים להגיע לסכומים גבוהים ביותר, ומומלץ להיוועץ בעורך דין או יועץ מס המתמחה בנדל"ן על מנת לנסות ולצמצם את ההוצאות הללו למינימום.

 

ברבים מהמקרים, תוכלו להוסיף לסכום עליו אתם מבקשים משכנתא גם את רוב ההוצאות הללו. הבנקים והגופים השונים המעניקים הלוואות ומשכנתאות לצורך רכישת דירות יודעים כי למחיר של הדירה מצטרפות עוד הוצאות רבות, אותן יש לממן איכשהו. במידה ואתם נתקלים בסירוב חד משמעי לכלול בסכום אותו אתם מקבלים במסגרת המשכנתא גם את ההוצאות הנלוות הללו, נסו לפנות לבנק או לגוף מימון אחר. התחרות כיום בשוק המשכנתאות והאשראי לרכישת דירות היא גבוהה יחסית, מה שנותן לכם – הצרכנים, כוח מיקוח רב. זכרו זאת כאשר אתם רוצים לקחת משכנתא לצורך רכישת דירה או בית, ומתחילים לחשב את כל ההוצאות הנלוות. הוספת ההוצאות הללו לסכום המשכנתא היא הצעד המתבקש והכלכלי לעשות.