איכות הסביבה והשכונה

מה קובע את רמת איכות הסביבה בשכונה? וכיצד מאתרים דירה מתאימה בשכונה איכותית? על נושא איכות הסביבה והשכונה בכתבה הבאה.

כל מי שמחפש דירה חדשה כדאי גם שיברר בכל הנוגע לאיכות הסביבה הקיימת בשכונה בה הוא רוצה לגור. יש חשיבות רבה לאיכות האוויר, כמות העשן, צפיפות האוכלוסין והדרך בה נבנו הבניינים בשכונה. ככל שהאיכות הסביבה היא ברמה גבוהה יותר, כך יהיה נעים יותר, בריא יותר וניתן אף לומר איכותי יותר לגור בשכונה. עוד על הנושא המעניין הנקרא איכות הסביבה והשכונה בכתבה הבאה.

 

מה קובע את רמת איכות הסביבה בשכונה?

יש מספר פרמטרים אשר באמצעותם ניתן לקבוע אם איכות הסביבה היא ברמה גבוהה או נמוכה. למשל - הרמה של זיהום האוויר בשכונה. אין כל ספק כי בשכונה במרכז תל אביב זיהום האוויר יהיה גבוה יותר מאשר בכפר בצפון. לכן, אם אתם רוצים לגור בסביבה בה האוויר נקי, כדי לברר זאת מראש בטרם בוחרים מקום מגורים. בנוסף, יש חשיבות גם לכמות המפעלים שיש באיזור (ככל שיש יותר מפעלים מזהמים כך איכות הסביבה תהיה ירודה יותר). גם לדרך בה בונים את הבניינים יש חשיבות. יש בניינים אשר נבנים באמצעות בנייה ירוקה (במיוחד הבניינים החדשים) ואילו הבניינים הישנים יותר הם פחות ידידותיים לסביבה. ניתן גם לברר מהי צפיפות האוכלוסין שיש באיזור בו רוצים לגור, כמות העשן, הרגלי החיים וכמובן גם כמות הפחים המאפשרים מיחזור. יש ערים בהן משקיעים מאוד בכל עניין המיחזור ויש ערים בהן אין לנושא זה התייחסות רבה. כל אלה ועוד קובעים את רמת איכות הסביבה של השכונה בה רוצים לגור.

 

כיצד מאתרים דירה מתאימה בשכונה איכותית?

על מנת לאתר שכונה בה איכות הסביבה היא ברמה גבוהה, יש קודם כל לברר את הפרמטרים שפרטנו בכתבה זו. רק לאחר שגיליתם שכונה שמתאימה לכם, הגיע הזמן לצאת לחיפושים אחר דירת החלומות שלכם בשכונה. ניתן לעשות זאת באמצעות חיפוש בלוחות הדירות באינטרנט, וכן באמצעות מתווכים הפועלים באיזור בו אתם מחפשים. גם למודעות בעיתונות הכתובה יש משמעות וכדאי להיעזר בהן, אך רוב הדירות הפנויות יופיעו באינטרנט או יהיו אצל המתווכים. כמובן שלפני שמאתרים דירה בשכונה בה איכות הסביבה היא ברמה גבוהה, כדאי גם לברר נושאים כמו המחיר של הדירה, הגודל של הדירה, מספר החדרים, האם יש בבניין מעלית וחניה, וגם נושאים רבים הקשורים לשכונה עצמה (מלבד איכות הסביבה), כגון המעמד הכלכלי של התושבים, רמת מוסדות הציבור ומוסדות התרבות, צירי תחבורה הקרובים לאיזור ועוד. רק לאחר שמבצעים מיפוי של כל הצרכים, כדאי לצאת לדרך בחיפושים בכל האמצעים האפשריים - לוחות דירות, מתווכים, מודעות בעיתונות הכתובה וגם שיטת "מפה לאוזן" הישנה והטובה.

 

לסיכום, אם אתם רוצים לגור בסביבה טובה, בה איכות החיים היא גבוהה ואיכות הסביבה היא מיטבית, עליכם לחפש דירות באיזורים העונים על הפרמטרים שהצגנו בכתבה זו, וכך תמצאו גם דירה איכותית וגם תשמרו על הבריאות שלכם!

סביבה ירוקה