איך לבחור חברת הובלות?

המטרה: הצבת תכולת הבית ביעד חדש. המשימה: העברת הציוד על כל סוגיו בצורה בטוחה ליעד שהוגדר. הבעיה: התמחור עלול להיות שקרי

המטרה: הצבת תכולת הבית ביעד חדש.

המשימה: העברת הציוד על כל סוגיו בצורה בטוחה ליעד שהוגדר.

הבעיה: התמחור עלול להיות שקרי, התכולה מועדת להינזק וייתכן וקצב ההובלה לא יהיה לרוחכם. איך מתגברים על כל אלו? מה חשיבות החוזה ואפילו מה הסכום  המומלץ לטיפ? כל התשובות לפניכם

אמינות לפני הכל

כאשר מדובר על הובלות דירה, השיחות המקדימות בין לקוח פוטנציאלי לחברת הובלות, לרוב רוויות שקרים לבנים וחוסר דיוקים מכוון. אם המעבר הוא משלוש וחצי קומות, הלקוח ינסה לעגל לשלוש קומות ואם המחיר הוא אלף שבע מאות שקלים, חברת ההובלות תעגל לאלפיים שקלים. שימרו על אמינות מצדכם, השתדלו לתת פירוט מעמיק ככל הניתן על תוואי הדרך, מספר הקומות, גודל המעלית, כמות הרהיטים, כובדם וסוגם. בצורה זו תמנעו מעצמכם סיטואציות מביכות ביום ההובלה, העלולות להביא להעלאת מחיר ההובלה בצורה דרסטית וגרוע מכך, חוסר רצון מצד המובילים לבצע את ההובלה עקב אי התאמת כוח אדם ולוחות זמנים.

בדיוק בגלל זה, מוביל מקצועי, או חברת הובלות המכבדת את עצמה ישלחו נציג לביקור ראשוני בבית בכדי לאמוד את רמת הקושי, מספר העובדים הנדרש ותמחור נכון להובלה. חברה שתציע לכם ייעוץ חינמי וביקור בית תסווג כמקצועית ומנוסה ביחס לחברה שמנפיקה הצעת מחיר טלפונית.

חוזה רבותיי, חוזה

אין זו בושה לדרוש את חתימתו של המוביל על הדברים להם התחייב. נכון, לא מדובר פה בקניית דירה אלא בהובלתה אך עוגמת הנפש שעלולה להיגרם, כאב הראש ואי עמידה ביעדים, שווים את הדרישה שכבר הפכה מקובלת – חוזה! כתבו בפירוט את מועד ההובלה, משך זמן ממוצע הנדרש לפי שיקול דעת המובילים, כמות, סוג התכולה עליה סגרתם והמחיר.

איך נשמור על הרהיטים?

התכולה שלנו יקרה וכדי לשמור עליה כיאה נדרשים לא מעט קרטונים, מסקינגטייפ, חומרי עטיפה נוספים, ניילון פצפצים, ניילון נצמד, בדים ישנים וכלי חיתוך. סוג האריזה הנדרש משתנה בין התכולה – רהיטים כבדים, כלים שבירים, רהיטים העלולים להישרט או בד שייתכן וייעשו בו חורים. גם פה, חברות הובלות מקצועיות יודעות להציע שירות כזה במלואו. המובילים יוכלו לטפל באריזת החפצים וסביר להניח שמתוך ניסיונם הרב, הם יודעים לארוז נכון יותר ובטוח יותר. לחלופין, אם אתם לא בעניין של חיפוש קרטונים בסופר ועדיין מעוניינים לארוז את תכולת הדירה בעצמכם, קיימות היום מספר חנויות למכירת חומרי אריזה וקרטונים למעבר דירה.

פירוק ואריזה הם מצבים קריטיים ביותר לשמירה על תקינות הפריטים. אם החלטתם לארוז בעצמכם, הצטיידו בכלי האריזה שצוינו ואירזו בכמות נדיבה של נייר אריזה, כל פריט בנפרד במידה והוא שביר או עדין. במידה והפריט רגיש במיוחד עטפו אותו בשתי שכבות  כך שיהיה מרופד היטב. מומלץ מאוד למספר ולכתוב על כל אריזה מה היא מכילה על מנת להקל את הפריקה. ציוד יקר ערך, כספי או סנטימנטלי, יועבר אתכם באופן פרטני על מנת למנוע נזקים או חלילה גניבה.

מה לשאול את חברת ההובלות

ריכזנו עבורכם מספר שאלות חשובות אותן תשאלו במהלך סקר השוק שתבצעו. העלאת השאלות הנכונות, עשויה במקרים רבים למנוע אי נעימויות ואכזבה. השתדלו להרגיש בזמן השיחה ו/או הביקור האם אתם מתעסקים עם "חאפר" או שמדובר במישהו אמין ומקצועי.

שאלו על הביטוח. האם הוא קיים ואם כן על מה הוא חל? מה שווי ההשתתפות העצמית והאם הוא כלול במחיר אותו אתם משלמים. מי עוטף לכם את תכולת הבית? האם החברה יכולה לספק לכם קרטונים וחומרי אריזה. איזו סוג התמחות יש לחברה? האם היא עובדת עם דירות או שעד כה הובילה ירקות ואתם כעת "שפן הניסיונות".

כמה עולה הובלת דירה?

מחירי הובלת הדירה נעים ממזרח למערב, בין חברות מקצועיות וותיקות לבין צעירים אלמוניים שלמרות ולפעמים הם טובים לא פחות, המחיר שתקבלו יהיה נמוך משמעותית. בכל זאת, ניתן לראות כי ממוצע המחירים נע בין אלף שקלים לדירת חדר קטנה ועד ארבעת אלפים שקלים ויותר לדירת חמישה חדרים ענקית.

ממוצע מחירים:

עד שני חדרים

1300 ש"ח

עד ארבעה חדרים

3500 ש"ח

עד שישה חדרים

4800 ש"ח

שימוש במנוף לפי שעה

350 ש"ח

אריזה, פירוק והרכבה

300 ש"ח

 

כמובן שהמחיר עשוי להשתנות בין אזור לאזור בארץ ובמיוחד בין עונה לעונה, לדוגמה, הובלה בקיץ, המאופיינת כעונת השיא בתחום הובלות דירה, עשויה להיות יקרה באופן משמעותי מסוג הובלה דומה בעונת החורף - שם הדרישה לשירותי הובלות נמצא בשפל שנתי.

ומה אף אחד לא יאמר לכם?

מלאכת ההובלה אינה קלה, זכרו כי גם המובילים הם בסופו של דבר אנשים שמעוניינים שההובלה תעבור בהצלחה. התעניינו בשלומם, תדאגו להם לאספקת מים קרים, הכינו את המטען להובלה מראש ואל תחכו לרגע האחרון כדי לסגור עוד כמה ארגזים בזמן שהמובילים כבר הגיעו לבצע את ההובלה. מניסיוננו אנו למדים שצעדים מעין אלו מגבירים את האמון בין הצדדים והופכים את ההובלה להרבה יותר נעימה, מעבר לעובדה שהסיכוי שהמובילים ירצו לעזור לכם במשימות שאינן קשורות באופן ישיר לחוזה שחתמתם עימם, רק יעלה.

טיפ, אם שאלתם, נהוג לתת כמאה שקלים לעובד.

בהצלחה!