איזה דירות מתאימות לזוגות צעירים?

מצאתם את החלק המשלים שלכם והחלטתם להעלות הילוך, לעבור לגור ביחד ולחלוק דירה. עכשיו השאלה היא איזה דירה מתאימה לכם.

אם עדיין לא מיסדתם את הקשר ביניכם ההמלצה היא לשכור דירה בשלב הראשוני ורק לאחר מיסוד הקשר לחשוב על רכישת דירה, להזכירכם כשרוכשים דירה ההתחייבות דומה לעשיית קעקועים, היא כמעט נצחית וקשה מאד להסרה. אחד השיקולים בשכירת דירה בשלב הראשון הוא השינוי במערכת היחסים, המגורים ביחד הם "מבחן" גדול לזוגיות, בתוך הבית "נחשפים" צדדים שלא הכרתם בצד השני והחיים לפעמים נראים כאילו הם לקוחים מחוברת קומיקס.

 

ראשית חישבו ביחד מה הם הצרכים שלכם והתאימו צפיות מה אתם רוצים שיהיה בדירה ומה יש לכם להביא לדירה. בדרך כלל דירות לזוגות צעירים נעות מחדר אחד גדול יחסית של לפחות 40 מ"ר ועד דירות בנות 3 חדרים.  כדי שלכל אחד מבני הזוג יהיה מספיק מקום במרחב חייב להיות אזור בדירה שמוגדר כסלון, בדירות בנות 2 חדרים ומעלה בדרך כלל אחד החדרים ישמש כסלון והשני כחדר שינה. באזור הסלון אין בעיה שיהיה גם מטבח ופינת האוכל, כיום מקובל בדירות רבות שהמטבח משתלב עם הסלון. בדרך כלל דירות בגדלים של חדר עד 3 חדרים יהיו בתוך בניין ולא צמודי קרקע חשוב לבדוק כי הדירה מאווררת ומוארת לעיתים הדירות בגדלים הקטנים הן צדדיות ומאולתרות לעומת זאת ניתן גם למצוא דירות שבהם מרפסת גדולה שניתן לנצלה, ולהפוך אותה לפינת ישיבה נוספת בדירה. עוד חלק בדירה שחשוב לבדוק הוא השירותים והמקלחת, בחלק מהדירות הם יהיו בנפרד אך מה שבאמת חשוב הוא לבדוק את רמת הניקיון הכללית ובני כמה הם. בכל מקרה אל תלכו שבי אחרי המראה ואל תתביישו לפתוח את ברז המים ולבדוק את לחץ המים במקלחת.

 

עוד פרמטר חשוב בבחירת דירה הוא האזור שבו נמצאת הדירה ולעיתים גם הבניין. בדקו מהו חתך האוכלוסייה בבניין ומי הם השכנים שלכם, כמו כן בדקו מהי רמת הטיפוח של הבניין אם הבניין וסביבתו נראים מוזנחים כנראה שזה משליך גם על "איכות" הדיירים. חשוב להתאים את עצמכם למרקם החברתי בבניין ולבדוק שאין איזה שכן שיטריד את מנוחתכם. האזור חייב להיות איזור שיענה על הצרכים שלכם, קודם כל שתהיה לו גישה נוחה למקום העבודה. אם יש ברשותכם רכב בדקו שאין בעיות חניה קריטיות באזור אם אתם נעים בתחבורה ציבורית בררו אם יש תחנת אוטובוס או רכבת במרחק הליכה קצר מהדירה. כמו כן בדקו אם יש מכולת או קיוסק למצרכים החיוניים כדי שלא תמצאו את עצמכם תקועים ללא חלב לקפה. אם ראיתם דירה בשעות היום באזור שאינכם מכירים חזרו אל המקום גם בשעות הערב ובדקו אם האזור "סימפטי" ובטוח להסתובבות בשעות החשכה.

 

לאחר שוידאתם שהדירה עונה על כל התנאים העקרוניים והקריטיים עבורכם אפשר להתחיל לארוז ולצור לעצמכם את הפינה החדשה שלכם. בהצלחה.