א.י התחדשות מבנים מקבוצת אלמוג כ.ד.א.י תבצע תמ''א 38 במערב ראשון לציון

א.י התחדשות מבנים התחייבה לתוספת מרפסת שמש לכל דירה קיימת, המחיר הממוצע לדירות בבניין צפוי לעלות בכ – 20%.

א.י התחדשות מבנים המקדמת פרויקטים של התחדשות עירונית בדגש על תמ"א 38, חתמה על עסקת תמ"א 38 עם דיירי הבניין ברחוב ויניק 14, במערב הישן של העיר ראשון לציון. הבניין יחוזק, ישופץ ויורחב בתמורה לזכויות בנייה, זאת במסגרת התוכנית לחיזוק בניינים בפני רעידות אדמה. השקעת החברה בפרויקט זה, נאמדת בכ – 5 מיליון שקל.

 

אפרת אמסלם מנכ"לית משותפת בא.י התחדשות מבנים, מוסרת כי, מדובר בבניין אשר נבנה בשנות ה -70, בן 4 קומות וכולל 16 יחידות דיור בשטח ממוצע של 75 מ"ר, "דירות אלו נאמדות היום בשוק במחירים של כמיליון שקל, בעוד לאחר חיזוק המבנה ושיפוצו עתידים מחירי הדירות לטפס עד למחיר של כ – 1.200 מיליון שקל".

 

במסגרת העבודות ייהנו דיירי הבניין מחיזוק המבנה נגד רעידות אדמה הכולל גם תוספת מרפסות לכל דירה קיימת בשטח של כ – 9 מ"ר, בנוסף תשופץ חזית הבניין ויבוצע חיפוי חדש לכל המעטפת. לצד חידוש תשתיות הבניין, התחייבה א.י התחדשות מבנים להגדיל ולשפץ את לובי הכניסה לבניין תוך השמת דגש על מיקום מעלית חדשה, תוספת גינון ועיצוב המתאים לבניינים בשנות ה – 2000.

 

החברה עתידה להוסיף למבנה הקיים לאחר חיזוקו 2 דירות דופלקס גג, בשטח של כ – 100 מ"ר ו – 2 דירות דופלקס גג, בשטח של כ – 130 מ"ר, להן מרפסות שמש בשטח של כ – 50 מ"ר. דופלקסים אלו יבנו בקומות ה – 6 וה – 5 ויהוו בעצם את כותרת הבניין.

 

אמסלם מעריכה כי מחירי  הדירות יחלו מ – 15 אלף שקל למ"ר. ויעמדו על טווח מחירים של בין 1.700 מיליון שקל ל – 1.900 מיליון שקל, המחיר תלוי לא רק בשטח, אלא גם בכיווני האוויר של הדירות.  נכון להיום שוקדים בחברה על תכנון סופי של המבנה לרבות הדירות החדשות וקידום התוכנית ברשות המקומית.

 

יקי אמסלם מנכ"ל קבוצת אלמוג כ.ד.א.י, מציין כי החברה אחות – א.י. התחדשות מבנים מקיימת  מגעים נוספים עם למעלה מ – 28 בניינים בערים כמו: רמת גן, גבעתיים, הרצלייה, תל אביב,   ראשון לציון, נס ציונה ובת ים. "כל בניין נמצא בשלב שונה, חלקם במו"מ, חלקם בתכנון וחלקם   ברישוי" – דברי אמסלם, "כמו כן לאור אישור ההקלות הנוספות שאישרה המועצה הארצית לתכנון   ובנייה, פרויקטים רבים שלא נמצאה בהם כדאיות כלכלית, חוזרים לסדר היום".