אזורי נדל''ן לזוגות צעירים

כל הנדרש לאווירה צעירה באזור אחד, אזורים ייעודיים להקמת בית בישראל ועוד.

אחת ההתלבטויות המשמעותיות של זוגות צעירים בראשית דרכם המשותפת היא לגבי הגג מעל ראשם והדילמה בין השכרת דירה באופן זמני ולהתנהל באמצעות גחמותיו של המשכיר שהינו הבעלים של הנכס לבין רכישת נכס משלהם, הכרוכה בלקיחת הלוואה לא קטנה ומחויבות גדולה. אלו המחליטים לעשות את הצעד הגדול ולרכוש גג מעל ראשם יעדיפו לבחור באזור המקורב להוריהם על מנת שיוכלו ליהנות מקרבתם ומעזרתם עם הדור הבא. וגם במקרה והאזור הינו מוכתב על ידי אחד מבני הזוג או שניהם, עדיין יש אפשרות להתמקד באזורי נדל"ן לזוגות צעירים ולבחור נכס יד שנייה או במידה והדבר מתאפשר מבחינה כלכלית והתמזל מזלם, ללכת על נכס יד ראשונה מקבלן ולבחור מתוך היצע של דירות יוקרה בתל אביב או באזורים נחשקים אחרים. כשבוחרים את הנדל"ן המשותף הראשון כזוג צעיר, המחשבה המתחייבת היא לטווח הארוך או לפחות עד התרחבות משמעותית של המשפחה ולכן יש להתחשב בלא מעט פרמטרים בעת הבחירה וזאת עוד לפני שחותמים על החוזה אל מול עורך דין ורוכשים אריזות קרטון לצורך מעבר דירה בטוח.

 

אזור ייעודי להקמת בית בישראל

כשמדובר בבחירת נדל"ן לתחילת החיים המשותפים, כדאי להתמקד באזורי נדל"ן ייעודיים לזוגות צעירים או לפחות כאלה שידוע כי אוכלוסייה צעירה מאכלסת את מרבית הנכסים במקום. מאחר והמחשבה היא לטווח ארוך, הפנטזיה הרטובה לרכישת בית דירות בסגנון הסדרה "מלרוז פלייס" אולי יוכל לשרת את המטרה לטווח הקצר ולתקופה מהנה וחווייתית במיוחד אבל לא במחשבה הלאה. אזורי נדל"ן לזוגות צעירים כוללים את כל הנדרש על מנת ליהנות מאיכות חיים מספקת ומענה על הצרכים האלמנטאריים של האוכלוסייה הצעירה. משמע שמדובר במקום בו קיים מתחם מסחרי, מכון כושר, מקומות בילוי ופנאי וכיוצא בזה. כמו כן, אזורים מהסוג מכווני מטרה למשפחות צעירות או כאלה שמתכננות להקים משפחה בקרוב ומציעים שירותים חיוניים כמו מוסדות חינוך לגיל הרך- החל מגנים פרטיים ומשפחתונים ועד בתי ספר יסודיים בשכונה. שירות נדרשים נוספים הם מרכזי טיפות חלב ומרפאות, שהיותם נגישים יכול להקל משמעותי על הזוג הצעיר, במיוחד כששניהם או לפחות אחד מהם אינו נייד. לטובת כך, האזורים נדרשים גם לספק תחבורה ציבורית נוחה לאזורים מרכזיים אחרים, כמו גם גישה נוחה לבעלי הרכבים היוצאים ליום עבודה ומעדיפים לוותר על זמן ממושך בפקקים לטובת העניין.

 

כל הנדרש לאווירה צעירה באזור אחד

במרבית המקרים באזור בו מתגוררת אוכלוסיה מבוגרת לא קיימים שירותים הנדרשים לאוכלוסיה הצעירה למימוש איכות חיים טובה מאחר ואין בעצם דרישה לאלו אלא לשירותים המותאמים לאוכלוסיה המבוגרת. כמו כן מגורים באזור מבוגר לרוב מקשים על המעבר וההתאקלמות, כמו גם על ההסתגלות למקום והמגורים בו לאורך זמן. אחד היתרונות הבולטים בהתמקדות זוגות צעירים באזורי נדל"ן בהם מתרכזת אוכלוסיה צעירה הוא ההזדמנות ליהנות מאזור המאופיין באווירה צעירה ודינאמית וסביבה חברתית בהתאם. יותר מכך, במקרה ובני הזוג מגיעים במקור ממקומות מרוחקים אחרים בארץ, המעבר שכרוך בעצמו בלא מעט קשיים, עשוי לכלול נחיתה רכה יותר כשמדובר בשכנים בני הגיל עם תחומי עניין משותפים כך שמהר מאוד יוכלו להירקם חברויות חדשות באזור פוטנציאלי להכרויות ובילויים לצעירים, כולל בתי קפה, מסעדות, בתי קולנוע, מכוני יופי והכל בקרבת מקום הגיונית או אפילו בתוך השכונה.