אז החלטתם לפתוח צימר..

ההחלטה לנצל את אשר 'העניק' הטבע למשפחתכם ולשכנים על מנת למשוך תיירים מרחבי הארץ היא החלטה לא פשוטה. פתיחת צימר היא פתיחה של עסק לכל דבר, אפילו אם מדובר רק ביחידה אחת ולא במתחם של שלושה צימרים או יותר.על האף האמור בכל הנוגע לקבלת משכנתא על נכס מסוג זה, שוק המבנים הניידים, או הבניה הקלה...

בין אם זכיתם לבנות ביתכם על רקע נופה הפסטורלי של הכינרת, או העזתם להרחיק לכת אל הנגב הצחיח ושם להקים בית ומשפחה.. בין אם ירשתם מגרש גדול במושב במרכז הארץ, קרוב ל-'FREEWAY' לתל אביב, או טיפסתם עד למצפה על ראש הר מירון, ההחלטה לנצל את אשר 'העניק' הטבע למשפחתכם ולשכנים על מנת למשוך תיירים מרחבי הארץ היא החלטה לא פשוטה. פתיחת צימר היא פתיחה של עסק לכל דבר, אפילו אם מדובר רק ביחידה אחת ולא במתחם של שלושה צימרים או יותר.שלא כמו דירות למכירה הבנקים לא נוהגים להעניק משכנתאות לצימרים, במיוחד לא לאלו הניידים ועל כן הליך השוואת משכנתאות בהקשר הזה, רצוי ויעשה באופן יעיל ומקצועי. 

על האף האמור בכל הנוגע לקבלת משכנתא על נכס מסוג זה, שוק המבנים הניידים, או הבניה הקלה, כפי שנהוג לכנותו, הוא פתרון מצוין לחששות המלוות פתיחת עסק של צימרים. תארו לעצמכם שתשקיעו בבניה נייחת, כלומר מבטון מלא עם יסודות, אשר כמובן לא ניתנים לניוד ושינוי מיקום, ולבסוף יתברר לכם שעסק הצימרים אינו מכניס את הרווח לו ציפיתם? או שלארח תיירים זה לא ממש בשבילכם? מה תעשו עם המבנה עכשיו... אמנם היה לכם הרבה יותר קל לקבל את המשכנתא, אך האם שווה לכם לקחת סיכון שכזה ולהשקיע בעסק, בטרם עת, השקעה שקועה שלא תוכלו להחזירה?

היתרונות שבבניית הצימרים שלכם בבניה ניידת, אם כן, הם ראשית כל, הניידות של המבנה. נאמר ותראו כעבור מספר שנים שקצרה ידכם מלעסוק בתחום ואתם מעוניינים לפרוש ממנו, או ההיפך, העסק מצליח והגיע הזמן לשדרג את המבנים בכדי למשוך לקוחות נוספים ולהעלות מחירים, תוכלו למכור את המבנה הקיים ולקפל את העסק במקרה הראשון, או לקנות במקומו מבנה אחר משודרג, במקרה השני.

נושא נוסף שיש לקחת בחשבון הוא אי הנוחות שתחוו אתם והשכנים שלכם בעת בנייה בשטח המיועד, אשר בדרך כלל צמוד לביתכם האישי. בניגוד לבית מגורים, אשר אליו משפחות נוהגות לעבור בתום הבניה, צימר נבנה במהלך שהותכם ב'אתר הבניה', יום וליל. הזיהום, הרעש, ומוצרי הבניה שיהיו מפוזרים בחצרכם יהיו לצנינים בעינכם, כמו בעיני השכנים..

לא כך בהזמנת מבנה נייד, אשר בנייתו נעשית כולה במפעל, הרחק מביתכם, עד ליום התקנתו. הדבר מקבל משנה חשיבות אם כבר יש לכם מספר צימרים, והבניה היא של יחידה, או יחידות נוספות. לא תרצו להעכיר את השהות של אורחי הצימרים שלכם על ידי זיהום סביבת שהותם במוצרי בניה, נכון? הזמנת מבנה נייד במקרה כזה היא כמעט הכרחית אם אינכם רוצים להשבית את העסק שלכם לכל תקופת הבניה, או לחליפין לפגוע ב'רפיוטיישן' שלו בקרב הלקוחות. 

עוד שני דברים שהופכים את הבניה הניידת ליתרון בתחום הצימרים הם משך זמן הבניה, והמחיר שלה. הצימר הוא לא סתם תשתית לעסק שלכם, הוא הוא המוצר שאתם משווקים לצרכן! ככל שתקצרו את זמן הפקתו של צימר (ראשון או נוסף), כך תרוויחו יותר. אם החלטתם היום להתחיל עסק צימרים, והצימר יהיה מוכן רק עוד חצי שנה או שנה, הפסדתם המון זמן, הרבה דברים כבר יכולים להשתנות בתחום בתקופה זו. בניית צימר בשיטת בניה קלה אורכת רק כ-40 יום. מלבד זאת ההוצאה על בניה ניידת קטנה בהרבה, גם בשל המכשור הזול יותר, המרוכז כולו במפעל הייצור, גם בגלל כוח העבודה המצומצם שנדרש לבניה, וגם בשל משך הזמן המועט של הבניה. וכמובן, ככל שההוצאה הראשונית על הצימר נמוכה יותר כך הרווח שלכם מן העסק החדש יגיע מהר יותר ויהיה גדול יותר.

לבסוף, בדבר העיצוב של הצימר, האפשרויות הן אינסופיות: החל מדגמים קיימים ועד למבנים מותאמים אישית, בקתות עץ פיניות, מבנים מפוארים בבניה איטלקית, הכל פתוח, והעיצובים עוצרי נשימה! רק תחליטו על כיוון ואנשי המקצוע כבר יגרמו לזה לקרות.