אאורה השקעות השלימה רכישת קרקע למכירה נוספת באירופה

הרווח הנקי הצפוי מהפרויקטים למגורים במזרח אירופה וקזחסטן של חברת אאורה נאמד ב-300 מיליון שקל.

חברת הנדל"ן אאורה השקעות,  מדווחת היום כי השלימה רכישת קרקע למכירה נוספת ברומניה, הפעם בעיר בראשוב.

עם השלמת רכישת הקרקע בבראשוב, מעורבת אאורה, יחד עם שותפים, בפרוייקטים למגורים להקמת כ- 4,200 יחידות דיור במזרח אירופה ובקזחסטן בהיקף השקעה של כ-2 מיליארד שקל ועם רווח גולמי משוער (לפני מס) של כ-600 מיליון שקל. 

חלקה הצפוי של אאורה ברווח המשוער הנ"ל מן הפרויקטים צפוי להסתכם בכ-380 מיליוני שקלים. באאורה מציינים, כי ערכו הנוכחי של חלקה ברווח הגולמי המשוער הנ"ל במידה והוא מהוון לפי שיעור סביר של 11%, מסתכם בכ-300 מיליון שקל. רווח זה אינו כולל את הפעילויות האחרות של אאורה, לרבות הקמת מרכזי הקניות ברומניה, בשיתוף עם קבוצת
GTC.

במסגרת העסקה בעיר בראשוב (
Brasov) רכשה החברה ביחד עם קבוצת בראון-אדם, קרקע בשטח של כ-57 דונם עליה עתיד לקום פרוייקט מגורים  בן 1,600 דירות, שישווק תחת המותג Primavera , בהשקעה כוללת של כ- 915 מיליון שקל ועם הכנסות צפויות של כ-1.15  מיליארד שקל. תמורת הקרקע ישלמו הרוכשים כ-85 מיליון שקל (כ- 15 מיליון יורו).

רכישת הקרקע לוותה על ידי בנק
OTP  שהעמיד הלוואה בסך של כ- 7.3 מיליון יורו לרכישת הקרקע. ההתקשרות עם בנק OTP בוצעה על-ידי EFC נציגות הבנק בישראל בהנהלת גב' רוית הוברפלד.במקביל לפעילות יזום המגורים, אאורה פועלת להקמתם של בנייני משרדים להשכרה ושל רשת מרכזי קניות ברומניה.

מרכזי הקניות ברומניה מוקמים באמצעות חברת
NCC, המוחזקת על ידי אאורה  וקבוצת GTC בחלקים שווים. רשת מרכזי הקניות נושאת את שם המותג "Galleria" ("גלריה"). כיום נמצאת NCC בשלבים שונים של פרוייקטים להקמת חמישה מרכזי קניות בערים סו'צאבה, פיאטרה ניימץ, בוזאו, ארד וביסטריצה.

בכוונת
NCC להקים 20-30 מרכזי קניות ברומניה בהשקעה כוללת של למעלה מ-300 מיליון יורו. כמו כן, בבעלות אאורה כ-36.5% ממרכז מסחרי נוסף, הממוקם בבוקרשט ושהחל לפעול בתחילת השנה ומושכר במלואו.