3 ערים ברחבי הארץ עומדות להתחדש!

קרית אונו: אושרה תכנית פינוי-בינוי הגדולה ביותר בעיר ובה עתידות להיבנות 617 דירות חדשות; בחיפה משקיעים בפארק ספורט העלות של מיליוני שקלים; אשדוד: מתחם משרדים ומסחר חדש שישתרע על פני אלפי מ''ר

 

קרית אונו

 

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה אישרה למתן תוקף את תוכנית הפינוי-בינוי הגדולה ביותר בעיר, במתחם בר יהודה. במסגרת התוכנית שיוזמת חברת "אאורה ישראל", ייהרסו 216 דירות ישנות הבנויות כיום ב-8 בנייני רכבת ישנים, ובמקומן תבנה שכונה חדשה ומודרנית, הכוללת 8 מגדלי יוקרה חדשים בני 13-16 קומות, הכוללים בסך הכל 617 יחידות דיור חדשות. הדירות יציעו תמהיל מגוון של 3-5 חדרים, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים. מתחם בר יהודה ממוקם בלב העיר, בין הרחובות בר יהודה, לוי אשכול, יחזקאל ויאיר שטרן, מול קניון קרית אונו. בחזית רחוב לוי אשכול יבנו שטחי מסחר שכונתיים. במתחם יבנו מוסדות ציבור וחינוך חדשים.

 

התוכנית כוללת גם הקמת מוסדות ציבור וחינוך חדשים ושטחים ציבוריים פתוחים שישתרעו על פני 1,115 מ"ר. הפרויקט שאושר הוא השלישי מבין תוכניות פינוי-בינוי בעיר, וכאמור הוא הגדול מבניהם.

 

בחברת אאורה ישראל מסרו: "לאחר אישור התוכנית למתן תוקף בכוונת החברה לפעול להנפקת היתרי בנייה ראשונים לפרויקט, כאשר בשלב הראשון תפנה החברה עד 4 בניינים מתוך 8 הבניינים אשר צפויים להיהרס במסגרת הפרויקט. בשלב זה נחתמו הסכמים כבר עם 95% מבין בעלי הזכויות והחברה פועלת על מנת להשלים את חתימת בעלי הזכויות הנותרים במהלך השבועות הקרובים."

 

בחברה צופים כי שיווק הפרויקט יחל ברבעון השלישי של 2016 ושעלות ההקמה המשוערת של הפרויקט עומדת על כ-700 מיליון ש"ח, כאשר ההכנסות מהפרויקט צפויות להסתכם בכ-850 מיליון שקל והרווח הגולמי הצפוי מהפרויקט צפוי לעמוד על כ-150 מיליון שקל.

 

 

חיפה

 

עיריית חיפה הודיעה אתמול (א') כי תקים פארק ספורט חדש בקריית חיים, בהשקעה של 16 מיליון ש"ח, דרומית לבית נגלר בעיר. הפארק, שייבנה על ידי החברה הכלכלית לחיפה, ישתרע על שטח של 90 דונם ויכלול מגרשי כדורגל, קט-רגל, טניס ומתקני כושר.

 

מגרשי הכדורגל, שבנייתם כבר החלה החודש, ישמשו כמגרשים תקניים עם דשא סינטטי ועמודי תאורה, ובהן עתידות לשחק קבוצות הנוער ומשחקי הליגה. המגרשים יכללו 500 מושבים לצופים. כמו כן, יוקמו 4 מגרשי טניס בעלות נוספת של 7 מיליון ש"ח.

 

ראש העיר חיפה, יונה יהב: "במהלך השנים האחרונות הושקעו בקריית חיים מאות מיליוני שקלים בפיתוח תשתיות, תרבות ועתה אנו יוצאים לדרך עם פארק ספורט ברמה הגבוהה ביותר המותאם לסטנדרטים אותם הצבנו לפיתוחה של הקריה ובמסגרת הפיכתה של חיפה לעיר המובילה ברשת ערים פעילות ובריאות בישראל".

 

אשדוד

 

בעיר הדרומית עתיד להיבנות מתחם מסחר ומשרדים חדש - תמורת 248.5 מיליון ש"ח (לא כולל מע"מ). חברת הכשרה ביטוח מקבוצת אלעזרא, הודיעה אתמול (א') כי היא רוכשת את מתחם אלרוב סנטר הכולל מסחר ומשרדים תמורת הסכום שצוין. החברה מתכוונת להשקיע 30 מיליון שקלים נוספים בשיפוץ והשמשת המשרדים. את המתחם מוכרת חברת צמר תעשיות אוסטרליות.

 

מרבית שטחי המתחם מושכרים לבתי עסק שונים. כמו כן, המבנה שנרכש כולל קומת קרקע מסחרית, 5 קומות משרדים וחניון תת-קרקעי, אליו צמודה תחנת דלק. שטח המסחר במתחם מתפרש על 18,500 מ"ר ושטחי המשרדים והחניון עומדים על 23 אלף מ"ר.

 

המתחם ממוקם באזור העסקים ומשרדי הממשלה של אשדוד, בקרבה לרחוב שדרות בני ברית, ברובע ב' בסמוך למכללת סמי שמעון.

 

כתב: אוהד אשכנזי.