קרקעות לפני הפשרה - אישורים ובירוקרטיה...

הפשרת קרקע חקלאית - מה זה אומר? מדוע בכלל צריך להפשיר את הקרקע החקלאית? כל התשובות בפנים.

כל מי שעוסק בתחום הקרקעות החקלאיות חייב להבין כי המדובר בתחום מורכב למדי, אשר טומן בחובו לא מעט "מוקשים". קרקע חקלאית לא שווה יותר מדי עד שהיא לא מופשרת, ותהליך זה לוקח תקופה ארוכה ומלאה בבירוקרטיה. לכן, אם אתם מחפשים השקעה טובה ומשתלמת בנדל"ן והחלטתם ללכת על רכישת קרקע חקלאית, כדאי שתתייעצו עם אנשי מקצוע בתחום, ובעיקר - חובה שתהיו מודעים לאישורים הרבים, הטפסים האין סופיים וההליכים הבירוקרטיים המייגעים הקיימים בתחום זה. עוד על נושא חשוב זה בכתבה הבאה.

 

הפשרת קרקע חקלאית - מה זה אומר?

כל מי שרוכש קרקע חקלאית, חייב להבין כי לא ניתן יהיה לבנות על הקרקע הזו בית, משרד או כל דבר אחר, שלא במסגרת ייעוד הקרקע. כלומר, רק לאחר הפשרת הקרקע ושינוי הייעוד שלה, ניתן יהיה לבנות עליה ולהתחיל להרוויח. אך תהליך זה של הפשרה אורך זמן רב, לעיתים אפילו מספר שנים. התהליך תלוי בלא מעט גורמים, בין היתר אישורים שיש להשיג (ולעיתים גם לשלם עליהם לא מעט), טפסים שיש למלא, חוקים ותקנות של המדינה, ועדות של הרשות המקומית, ובמילים אחרות - בירוקרטיה אין סופית! גם אנשי המקצוע הטובים ביותר יתקשו לחזות כמה זמן ייקח כל התהליך, אך הם בוודאי ידעו יותר מאשר אדם פשוט מין היישוב, שלא מבין דבר בנדל"ן ובוודאי לא בקרקעות חקלאיות. לכן, תחום זה אמנם טומן בחובו סיכויים גדולים להרוויח כסף רב (אם כל התהליך מתבצע מהר ובצורה נכונה), אך גם לא מעט סיכונים. זהו תחום דינאמי במיוחד, התלוי בגומרים רבים מאוד, הרבה יותר מאשר אם רוכשים דירה פשוטה להשקעה. לכן - התייעצות עם מומחי נדל"ן המבינים בתחום היא קריטית, ואסור לחסוך בכך!

 

מדוע בכלל צריך להפשיר את הקרקע החקלאית?

ההבדל בין קרקע חקלאית מופשרת לבין קרקע חקלאית לא מופשרת הוא עולם ומלואו. קרקע חקלאית שלא עברה הליך תקין של הפשרה (עם כל האישורים הרלוונטיים), לא שווה יותר מדי ליזמים. לעומת זאת, קרקע חקלאית שהופשרה כנדרש יכולה להפוך במהירות ל"מכרה זהב", מכיוון שניתן לבנות עליה ולהפוך אותה לרווחית מאוד. יש בעולם זה לא מעט חקיקה ותקינה, וחשוב לעקוב אחר השינויים בתחום זה. אם אתם רוצים קרקע שניתן לגדל עליה גידולים חקלאיים בלבד, תוכלו להסתפק בקרקע חקלאית לא מופשרת, אך אם תרצו לבנות בניינים, משרדים ושאר נכסים מניבים, תהליך ההפשרה הוא קריטי, ויהיה עליכם להשיג את כל האישורים הרלוונטיים.

 

אז מה עושים וכיצד יש לפעול? אם כבר רכשתם קרקע חקלאית עליכם לבצע את כל הבירורים הרלוונטיים על מנת לוודא כי הקרקע אכן תופשר בצורה המהירה והיעילה ביותר. ככל שהתהליך יהיה קצר יותר, כך תוכלו להקדים את הרווח שלכם ואף להגדיל אותו, אך ככל שהתהליך יתמשך זמן רב יותר, הסיכון יגדל והסיכויים שלכם להרוויח פחות או אפילו להפסיד יהפכו לממשיים!

קרקעות ומגרשים