פתרונות עיצוב יצירתיים ופרקטיים

כשמתכננים שיפוץ לבית לרוב לא מקבלים חלל ריק שאיתו אפשר ליצור מה שרק רוצים. לעיתים יש אילוצים כמו עמודים, פתחים של דלתות/חלונות שממוקמים במקום הכי לא מתאים או נוח, מחסור במקומות אחסון, חללים שלא מנוצלים בצורה טובה ועוד.

יצאנו לסיבוב בין מעצבות שונות שאותגרו על ידי לקוחות, והצליחו, עם הרבה סבלנות, למצוא עבורם את הפתרונות המדויקים לכל אילוץ או צורך.

 

חלל גדול זו בעיה גדולה?

במקרים רבים ניתן לחשוב שככל שהחלל גדול יותר יהיה קל יותר לעצב ולמצוא פתרונות, אך לא תמיד זה המצב. צמד המעצבות לי-את פלד ותמי לבנטל מ - Design Getaways‎‏ התבקשו לעצב סוויטת הורים גדולה ומרווחת.

 

בחדר הקיים, קיר אחד משמש כחלון ענק מהרצפה עד תקרה, בקיר המקביל נמצאת דלת הכניסה לחדר ובקיר שלישי יש חלון גדול במרכזו. מה עושים כשגובה המיטה לא מאפשר לה להיות ממוקמת מתחת לחלון ורוצים גם להכניס לחדר ארון קיר גדול?

 

 יצירת קיר חמישי בחדר. המעצבות לי-את פלד ותמי לבנטל מ - Design Getaways.  צילום: עידן גור.

 

 צילום: עידן גור.

 

ליאת ותמי יצרו קיר נוסף – חמישי בחדר. הקיר שנוסף מקביל לקיר החלק המקורי היחיד שהיה בחדר. וכך יכלו למקם את המיטה במרכזו, כשגב המיטה צמוד אליו ובנוסף השאיר את הקיר המקורי פנוי לארון ענק לכל אורכו וגובהו.

 

 יצירת הקיר הנוסף איפשרה להוסיף ארון קיר לכל אורך וגובה הקיר. צילום: עידן גור.

 

 

מי אמר שאסור לקשקש על הקירות?

מה עושים עם עמוד תומך אשר לא ניתן להזזה והוא חייב להישאר ולהשתלב בעיצוב?

 

המעצבת שלומית זלדמן הפכה את האילוץ ליצירה בחדר הילדים שעיצבה. היא הפכה את החלק שבין העמוד והקיר לנישה עם מדפים שתמיד צריך לאחסון, והיא משמשת גם כגב מיטה רחב ושימושי, למנורה, שעון מעורר או כל דבר שרוצים בקרבת המיטה.

 

בנוסף העמוד עצמו הפך ללוח גיר מחיק שילדים (גם הגדולים יותר...) נהנים כל כך לקשקש עליו.

 

 עמוד שהפך לאובייקט עיצובי בחדר ילדים. מעצבת - שלומית זלדמן. צילום:עודד סמדר.

 

 

אחסון אחסון ועוד אחסון

כמה ארונות שלא יהיו בבית - כמעט תמיד חסר מקום. אחד המקומות העיקריים שסובלים בבית ממחסור במקום לאחסון הוא המטבח.

 

המעצבת סימה בכר עיצבה מטבח חדש הפתוח לפינת האוכל, אך עדיין היה חסר מקום לאחסון כלי האירוח. על מנת לחסוך מקום ושהעיצוב יישאר בקו נקי, יצרה סימה נישה בתוך הקיר של פינת האוכל המשמשת גם כארון אחסון גדול וגם משתלבת כאלמנט עיצובי.

 

 

 

 נישה לאחסון המשתלבת כאלמנט עיצובי. מעצבת - סימה בכר. צילום: אבשלום לוי. 

 

 

 

דברים שרוצים להסתיר

חדר האמבטיה הפך בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מעיצוב הבית. יש היום פתרונות רבים המותאמים לחללים רטובים. בחדרי האמבטיה קו העיצוב המודרני השולט היום הוא נקי, בהיר וחלק.

 

המעצבת אורית כוכבי התבקשה לעצב חדר אמבטיה בקו נקי וחלק. על מנת להשאיר כמה שיותר נקי את החלל והשיש יצרה כוכבי נישה בתוך הקיר המשמשת לאחסון כל התמרוקים והפריטים בצורה נגישה ונוחה, אך למראית עין נראית כמראה שטוחה התלויה על הקיר.

 

 נישה לאחסון תמרוקים המוסתרת מאחורי מראה. מעצבת - אורית כוכבי.  צילום: שירן כרמל.

 

 

מה מסתתר מתחת למדרגות?

אין ספור פתרונות קיימים לחלל המבוזבז מתחת. מגירות לאחסון נעלים, ארונות אחסון, מדפים לדקורציה ואפילו פינות רביצה נוחות ונעימות.

המעצבת רונית תקן התבקשה למצוא פתרון לחלל מרתף שעמד ושימש כמחסן.

 

 

 

 מרתף ששימש כמחסן הופך לחדר כביסה מפנק וחדר לימודים.  מעצבת - רונית תקן. 

 

היא הגדילה ראש והחליטה להפוך את כל המרתף גם לחדר כביסה נגיש ונוח וגם לחדר עבודה עבור ילדי המשפחה ולנצל בצורה הטובה ביותר את החלל שמשמש ברובו כמחסן.

 

 

 ניצול מירבי של חלל המרתף כולל גרם המדרגות. מעצבת - רונית תקן. הדמיה. 

 

סוכן כפול

בחדר קטן שלא ניתן היה להרחבה ובו יש דלת כניסה לחדר רחצה פנימי, התבקשה המעצבת שלומית זלדמן להכניס גם מיטה גדולה (160/200).

על מנת לחסוך במקום שלא היה מלכתחילה, החליטה שלומית למקם את ארון הבגדים בצמוד לדלת חדר הרחצה, כך שהדלת המובילה לחדר הרחצה ניראת כלפי חוץ כחלק מהארון. בנוסף גם פתחי האוורור שולבו כחלק מהארון ולא נראים כמפגע עיצובי.

 

 דלת לחדר רחצה ופתחי אורור המוסווים בארון הבגדים. מעצבת - שלומית זלדמן. צילום: עמית גושר.

 

תודה לכל המעצבות המוכשרות על שיתוף הפעולה.

אם גם אתם נתקלתם בפתרונות עיצוב מיוחדים שתפו אותנו, כתבו או הוסיפו תמונות בתגובות.