מעצבים את חדר הילדים!

לקראת השנה החדשה, הגיע הזמן לעצב מחדש את חדר הילדים! קבלו את המדריך שיעשה הרבה סדר להורים, ולילדים חיוך גדול על הפנים. 

עיצוב חדר הילדים הוא פרויקט מורכב שמלחיץ הורים רבים. המחשבה שהילד גדל גם ככה בקצב מסחרר, ואיתו באים הרצונות והצרכים השונים,  מעלים את השאלה האם ההשקעה היא כדאית והכרחית. אם היום הילד מתחבר לדמות ספיידרמן, יכול להיות שתוך חודשים בודדים הוא כבר יחליף את הדמות האהובה בדמות אחרת.         

יכול להיות שהשאלה היא לגיטימית, אבל בדיוק כמו שאנחנו, המבוגרים, רוצים להרגיש נעים במרחב האישי שלנו, חשוב ליצור מרחב פרקטי, נינוח ונעים גם עבור הילדים - הדבר היקר לנו בעולם.

חשוב שהילדים ירגישו שהם בסביבה בטוחה שיאהבו להיות בה. החלל צריך להשרות אווירה נעימה ולגרום לילדים פשוט לאהוב את חדרם.

אז בלי להיכנס לפאניקה ובלי הוצאות מיותרות, כך תעשו סדר בבלגאן, בדרך לחדר הילדים המושלם.

 

אז איך מתחילים?

קודם כל, קחו נשימה עמוקה.

מכאן ניתן להתחיל בשלב התכנון, שלב המחייב החלטות רבות. את ההחלטות ניתן לקבל ביחד עם הילד שאת חדרו משפצים – כך הוא ירגיש הרבה יותר שייך. אתם יודעים איך זה ילדים.

תתייעצו עם הילד לגבי צבע החדר, כיצד ניתן לשלב את התחביבים שלו בחלל, ומה הוא הכי היה רוצה שיהיה לו בחדר? אם התשובות לגיטימיות ואתם מגיעים לעמק השווה – לכו על זה.

 

גלשו באתרי אינטרנט רלוונטיים - השוו מחירים, אספו רעיונות לעיצוב, שאלו שאלות בפורומים ופשוט כתבו תכנית מסודרת ונוחה.

 

1. חלל החדר

החדרים בדירות העירוניות של היום לא גדולים כבעבר ולכן רצוי לא להעמיס יותר מיד על החדר. צריך שיישאר לילד מספיק מרחב להתנועע בו בחופשיות והנאה.

הרהיטים העיקריים שיתפסו את רוב המקום בחדר הם כמובן המיטה וארון הבגדים. אם מדובר בילדים גדולים יותר, גם שולחן הכתיבה יתפוס מקום.

כמעט כל המעצבים ימליצו לכם לבחור ריהוט בגוונים בהירים וניטרליים, הם יוכלו לשמש אתכם לשנים רבות ולהשתלב גם כשהילד יגדל קצת.

בחדרים קטנים או בחדרים למספר ילדים, אפשר וכדאי לשלב מיטות קומתיים או מיטה מוגבהת וכך מרוויחים את החלל.

חשוב מאוד להקפיד לרכוש ריהוט העומד בתקנים, ללא פינות חדות וכזה שצבוע בצבעים בטיחותיים (צבע נטול עופרת נחשב לבריא יותר ובטוח לשימוש בחדרי ילדים).

 

 שימוש מקסימלי של רהיטי החדר, בתופסת מרווח מספק

 

למרות שזהו חדרו של הילד, לא כל הריהוט ישמש רק אותו, לכן כשאנחנו בוחרים ארון לדוגמא  - הוא לא חייב להיות תואם למידות הילד ואפשר לנצל את המקום לאחסון של דברים נוספים בחללים הרקים.

כמובן שאת שאר הריהוט כמו: המיטה, שולחן הציור, הכיסא וכד' רצוי להתאים למידות הקטנות של הילד - זה ייתן לו תחושת ביטחון ונוחות.

 

2. להכניס את הצבע הבהיר לבלגאן הצבעוני

חייו של ילד בישראל הם צבעוניים למדי. המשחקים הרבים, הספרים, הביגוד – נותנים את הטאץ' הצבעוני בכל חדר של ילד. עם כמה שילדים שמחים, עליזים וקופצניים, אנחנו רוצים ליצור עבורם מקום שישרה עליהם רוגע ונעימות. לכן נשתמש בריהוט בהיר ועדין. ככל שהחדר יהיה בהיר ומואר, כך הוא יראה גדול ומזמין יותר.

 

3. כחול לבנים, ורוד לבנות? אז זהו, שלא.

חברים, אנחנו בשנת 2016 ובהחלט ניתן לצאת מהמסגרת. יש לנו חדשות בשבילכם: יש צבעים נוספים! ירוק, צהוב, כתום, אדום. אנו ממליצים לבחור ביחד עם הילד צבע מתוך האפשרויות הלא מקובעות, ולצבוע את אחד הקירות בצבע המבוקש, בגוון בהיר.

 

בימים אלה מאוד פופולארי כל נושא הטפטים ומדבקות הקיר. אם לא מתחשק לכם לצבוע את הקירות, אתם בהחלט יכולים ללכת בכיוון הזה. יש מבחר עצום של מדבקות קיר, בכל הסגנונות ובכל הצבעים.

אם בחרתם במדבקות קיר, אפשר להשיגן במחירים השווים לכל כיס. היתרון הוא שמאוד נוח ופשוט ולהדביק ולהסיר אותן, כך שאם לילד או לכם נמאס מהן, ניתן להוריד אותן בכל שלב ולהחליף במדבקה חדשה.

 

 יוצאים מהקופסא. יש עוד צבעים.

 

4. ריהוט מיוחד לחדר

ניתן לרכוש לוח ציור לילד, בו הוא יוכל בשעות הפנאי להפגין את כישוריו. מחקרים רבים מצביעים על הקשר בין אמנות להתפתחות הילד. אל תשכחו לזרוק מילה טובה על יצירות האמנות של הקטנטנים.

הילד אוהב לנגן? שימו לו כלי נגינה בחדר. רק תארו לכם אם הוא יממש את אהבתו לנגינה, כמה טוב יצא לו מזה, ולכם...

פוף או כורסא קטנה ונוחה בהחלט יכולים לשדרג את החדר. זו תהיה "פינת המנוחה" של הילד שתשמש אותו בקריאת ספרים, במשחק בטאבלט או סתם במנוחת צהריים קלה.

 

 שלבו את התחביבים של ילדכם בריהוט

 

5. על הריצפה...

הפרקט נחשב לאופציה הנעימה, הקלה והנוחה ביותר. קל לנקות אותו, נעים לשבת עליו והוא משרה אווירה חמימה. לא חייבים ללכת על היקר ביותר, יש מגוון אפשרויות זולות בהרבה ושהתוצאה נעימה לא פחות. אם החלטתם להישאר עם הריצוף, מומלץ להוסיף שטיח רך שיותאם בצבע לגוונים שבחרתם.

 

 תחושת חמימות ונעימות מקסימלית. פרקט בחדר הילדים

 

6. אחסון אחסון ועוד אחסון

אין מה לעשות, ליצורים הקטנטנים האלו יש כמויות אדירות של אביזרים, משחקים וצעצועים, ואם אנחנו לא רוצים שהם יהיו מפוזרים בכל הבית ולדרוך עליהם במסדרונות ובסלון, כדאי שנדאג למקומות אחסון נגישים ורבים ככל האפשר בחדר הילדים. רצוי שיהיו במקומות סגורים  - מגירות, תיבות עם מכסים, מדפים וארונות. 

החנויות מוצפות בפתרונות יצירתיים רבים במחירים לא יקרים.

 

7. ויהי אור...

דבר נוסף שצריך לקחת בחשבון ואי אפשר לוותר עליו זה כמובן התאורה. גם בעזרת תאורה נכונה וטובה אפשר ליצור אווירה. כדאי שיהיה גוף תאורה אחד מרכזי וגדול ותאורה קטנה ליד המיטה של הילד, אשר תיתן לו תחושת ביטחון בשעות הלילה וכמובן מעל שולחן הכתיבה.                                                          

ככל שהחדר יהיה מואר הוא יהיה יותר מזמין. יש מגוון רחב של גופי תאורה לילדים שתוכלו לשלב ולהתאים לגוונים שבחרתם.

 

לסיום, חשוב לזכור לאורך כל תהליך העיצוב, את המטרה ולא את האמצעי. המטרה היא שהילד יהיה שותף מלא בעיצוב חדרו. זה תורם לגיבוש עם ההורים ולתחושת שייכות בלתי רגילה, למקום החם והבטוח שלו.

 

בהצלחה!