מחממים אווירה

הם קנו בית פרטי ושיפצו ובכל זאת הרגישו שמשהו חסר ואין את האווירה הנכונה בבית. הם פנו למעצבת רונית תקן, היה להם מאוד קשה לשחרר אך לבסוף נתנו לה יד חופשית לעצב את הבית כראות עיניה וסמכו עליה. מאז הם מרגישים כל יום בחופשה בבית מלון יוקרתי ומפנק.

הוא - ספר מפורסם באשדוד היא - עובדת סוציאלית וביחד הם זוג מקסים ויפה הורים לשני בנים קטנים ושובבים.

בני הזוג רכשו בית פרטי באשדוד ושיפצו אותו, אך בתחושה שלהם האווירה בבית היתה קרה ולא מזמינה, הם הרגישו שעדיין חסר משהו.

 

הם פנו למעצבת רונית תקן וביקשו ממנה להכניס לביתם  את הטאצ' העיצובי שיגרום לתחושה חמימה, עם דגש על עיצוב פרקטי שישמור על המרחב ויתאים למשפחה עם שני ילדים שמתרוצצים בבית.

 

צילום: אבי תקן

 

כבר בפגישה הראשונה בביתם, נחשפה רונית להעדר תאורה מספקת בבית ושהתאורה הקיימת היא תאורה לבנה וקרה, דבר שלא הסתדר עם הבקשה לבית מואר וחימום האווירה בבית. 

 

 

אב המשפחה התעקש שהוא מעדיף תאורה לבנה וזה מה שהוא אוהב. זו היתה משימה לא קלה לשכנע אותו שעל מנת ליצור אווירה חמה ונעימה בבית, נדרשת תאורה אחרת.

 

בסופו של דבר בני הזוג נתנו לרונית יד חופשית לעצב כראות עיניה אך הדגישו שחשוב להם לשמור על פונקציונליות ותחושת המרחב הקיימת, על מנת שהילדים שיתאפשר לילדים להמשיך להתרוצץ בבית בבטחה מבלי להרוס את הבית.

לאם המשפחה היה חשוב יותר החלק העיצובי, היא אוהבת עץ וצמחיה וביקשה לשלבם את שני החומרים האלו בעיצוב.

 

צילום: אבי תקן

 

צילום: אבי תקן

 

 

מתחילים בשינוי

 

בחלל הציבורי תכננה המעצבת הנמכת תקרה, משלבת תאורה שקועה חמה ומעוצבת ותאורת אווירה היקפית כשהגוף התלוי היחידי הוא בפינת האוכל. גם המזגן התלוי שהיה בסלון הוצא ושולב מזגן מיני מרכזי. 

 

בבית לא היתה קיימת פינת אוכל, בני המשפחה מצאו את עצמם אוכלים על שולחן קטן בסלון או בשולחן פלסטיק מתקפל שהיו פותחים מידי פעם.

אב המשפחה חשש שפינת אוכל עלולה לחסום את הזרימה בבית, אך הם השתכנעו שכל משפחה צריכה מקום מסודר לאכול ביחד והוחלט למקם פינת אוכל עגולה שחורה, עם נגיעה של צבע ירוק שמתכתב עם הצמחייה שפוזרה ברחבי החלל הציבורי.

 

צילום: אבי תקן

 

צילום: אבי תקן

 

צילום: אבי תקן

 

קיר הטלוויזיה הוא קיר מרכזי שהעין פוגשת מיד עם פתיחת דלת הכניסה לבית, לכן בחרה רונית שהוא יהפוך לנקודה עיצובית מרשימה. הוחלט להאריך אותו ולחפות בעץ אלון בדוגמא מעניינת שמוסיפה חום ועניין לחלל.

הממיר אוחסן בצורה נסתרת על מנת לשמור על הקו העיצובי הנקי ושלושה גופי צילנדר מוקמו בתקרה בצורה שהם מאירים עליו ומדגישים אותו. 

 

צילום: אבי תקן

 

צילום: אבי תקן

 

בגב הספה בסלון היתה קיימת דלת כניסה למרתף. לאחר בירור הסתבר שהיא בכלל לא בשימוש מכיוון שיש גישה אחרת למרתף. זו היתה סיבה מצוינת לסגור את הדלת לחלוטין ולהעלים אותה.  

הספה הקיימת גדולה ואיכותית אך לפני כן היא נראתה כמו פיל שחור גדול שלא קשור. היא נשארה באותו מיקום לאחר העיצוב, אך מכיוון שדלת המרתף מאחוריה נעלמה היא ניראת שונה לחלוטין.

חלל הסלון קיבל תיחום באמצעות שטיח שהותאם לספה, שולחנות הקפה הקטנים וכורסאת היחיד שנוספו אף הם משלימים את חלל הסלון. 

 

 

המטבח הקיים היה לבן לחלוטין וקצת קר ומנוכר. תוספת של כמה מדפים מעץ אלון עם אביזרי נוי הוסיפו טאצ' חמים ועיצובי, אך בעיקר עשו סדר בעיניים בכך שדברים מהשיש סודרו עליהם בצורה אפקטיבית ונוחה. 

 

 

 

צילום: אבי תקן

 

צילום: אבי תקן

 

צילום: אבי תקן

 

כל החדרים רוצפו בפרקט בגוון חום בהיר המכניס אווירה חמימה, רגועה ונעימה.

 

חדר השינה של בני הזוג היה חשוך, עמוס, חסר אחסון ונעדר רומנטיות לחלוטין. הוחלט על חדר שינה מאגוז אמריקאי עם מיטה ושידות מרחפות וגב מיטה רחב שיגרום לתחושת הגדלה ומרחב.

 

 

צילום: אבי תקן

 

צילום: אבי תקן

 

מיטת התינוק הוצאה מהחדר, במקומה הונח שטיח מעוצב ובקיר הצמוד נוספו שידת איפור מרחפת ומראה אובלית.

וילון בהיר חצי שקוף הותאם לאורך כל החלון הגדול, מאחורי המיטה והכניס אווירה רומנטית ורגועה לחדר.

גם התאורה בחדר שונתה, נוספו גופי תאורה משני צידי המיטה שמכניסים אף הם אווירה רומנטית ורגועה.

 

צילום: אבי תקן

את חדר הילדים בחרו לעצב בהשראת מוטיב הים שהאמא כה אוהבת. לטפט הסירות שהיה כבר קיים הותאמה צביעה של הקיר המרכזי בגוון כחול על מנת ליצור עומק ועניין בחלל.

הריהוט נצבע בצבעי ים, להם הותאמו וילון כחול חצי שקוף ושטיח כחול לחימום האווירה.

 

 

 

חדר המשחקים אשר משמש גם כחדר אירוח היה עמוס, חשוך ולא מאורגן.

קצת ארגון וסדר של המשחקים הרבים בשידת מגירות נשלפות ונוחות המותאמות לגובה הילדים, הפכו אותו לנעים יותר לשהייה ואפילו התפנה מקום והתאפשר להוסיף פינת קריאה נעימה נוחה.

 

צילום: אבי תקן

 

צילום: אבי תקן 

 

 

המרפסת החלומית

החלק הכי מיוחד של הבית הוא ללא ספק המרפסת המקורה ביציאה מהסלון. לפני העיצוב היתה המרפסת ריקה ושימשה בעיקר כמגרש כדורגל של הילדים.

 

מדובר במרפסת גדולה בשטח של כ - 60 מ"ר שהפכה לפינה קסומה נוספת לאירוח ורביצה של בני הבית.

הותאמה פינת ישיבה רחבת ידיים, טלוויזיה וצמחיה המעניקה אווירת חופשה בבית מלון בנוסף לגינה הגדולה והמטופחת הקיימת.

 

צילום: אבי תקן 

 

 

רונית תקן תכנון, עיצוב פנים והום סטיילינג

054-318-0212