פרויקטים חדשים

רכישת דירה בפרויקטים חדשים יכולה להיות קלה ונעימה, אך היא גם יכולה להסתבך ולגרום לעוגמת נפש גדולה ולהפסדים כספיים.עוד על פרויקטים חדשים בכתבה הבאה.

רבים בישראל מחפשים לרכוש דירה יד שנייה או דירה שכורה, אך יש גם כאלה שיכולים להרשות לעצמם לחפש אחר פרויקטים חדשים. במקומות רבים בארץ נבנים מדי שנה פרויקטים חדשים מכל מיני סוגים – דירות יוקרה, מגדלים, שכונות עם בתים פרטיים, דירות רגילות ועוד. דירות בפרויקטים חדשים עולים בדרך כלל יותר מאשר דירות ישנות וזה מובן מאליו. דירה חדשה בפרויקט חדש היא ברמה גבוהה יותר ושווה יותר כסף מאשר דירה ישנה. עוד על פרויקטים חדשים בכתבה הבאה.

 

איתור פרויקטים חדשים

על מנת לאתר פרויקטים חדשים, יש ליצור קשר עם כמה גורמים, למשל - משרדי תיווך מובילים, חברות נדל"ן, חברות בניה וגם כמובן אתרי אינטרנט העוסקים בתחום. את רוב הפרויקטים החדשים בישראל מובילות חברות בניה או חברות העוסקות בנדל"ן, אשר יוזמות, מתכננות ובונות פרויקטים בכל רחבי הארץ. בניגוד לרכישת דירת יד שנייה מגורם פרטי, כאשר מחליטים ללכת על פרויקט חדש, החיפוש הופך למסובך מעט יותר. את הדירות בפרויקטים חדשים לא ניתן לראות בדרך כלל בעיניים, אלא רק באמצעות הדמיות מחשב. כאשר קונים דירה חדשה, בדרך כלל הקניה מתבצעת כאשר הפרויקט הוא עדיין בשלב התכנון, ולא כאשר הדירה מוכנה. ניתן כמובן גם לקנות דירה בפרויקט שכבר נמצא בשלבי סיום (ואז גם ניתן לראות את הדירה), אך במקרים אלה המחיר יהיה בדרך כלל גבוה יותר מאשר בקניית דירה "על הנייר". בכל מקרה, מומלץ להתייעץ עם אנשי המקצוע של חברת הבניה או של משרד התיווך, ולקבל מהם את כל הפרטים החשובים על הפרויקט החדש.

 

מה חשוב לבדוק בפרויקטים חדשים?

כאשר רוכשים דירה בפרויקט חדש, בדרך כלל ישירות מהקבלן, חשוב לבדוק מספר דברים חשובים. מכיוון שהמדובר ברכישת דירה על בסיס חוזה כתוב ולא על בסיס דירה אשר קיימת בשטח (ברוב המקרים), יש חשיבות רבה למעבר מדוקדק על סעיפי החוזה. חשוב מאוד לבדוק לעומק מיהו הקבלן (או חברת הבניה) ממנו אתם רוכשים את הדירה, מהו המוניטין והניסיון של הקבלן או של החברה והאם יש להם בכלל בעלות על השטח של הפרויקט. מומלץ לוודא כי הקבלן רשום ברשם הקבלנים וכי יש בידיו את כל האישורים הרלוונטיים. כמובן שחשוב לברר גם מיהו הבעלים של הקרקע, מהם זכויות הבניה בקרקע ואת נסחי הרישום ושאר המסמכים הרלוונטיים. כל הבדיקות הללו צריכות להיעשות באמצעות עורך דין איכותי המתמחה בתחום המקרקעין, וכך גם  חוזה הרכישה. זכרו כי כל התחום המשפטי בעת רכישת דירה ב פרויקטים חדשים הוא מורכב למדי ולכן רצוי להתייעץ עם בעלי מקצוע בתחום.

 

רכישת דירה בפרויקטים חדשים יכולה להיות קלה ונעימה (אם תקפידו על כל מה שדרוש), אך היא גם יכולה להסתבך ולגרום לעוגמת נפש גדולה ולהפסדים כספיים, במידה ולא תערכו את כל הבדיקות החשובות! מומלץ לזכור זאת ולא לזלזל בכך.