פרוייקט שני לאולימפיה באוקראינה: תקים כ-2,000 יחידות דיור בקייב בהשקעה של כ-1 מיליארד שקל

היקף ההכנסות מהפרוייקט מוערך בכ-1.6 מיליארד שקל

בשבוע שעבר דיווחה חברת אולימפיה, כי חברת אולימפיה יורו תקים בקייב ענק בהשקעה של כ-3.4 מיליארד שקל.

 

ארבעה ימים לאחר שדיווחה על כניסתה לראשון באוקראינה בהיקף השקעה של כ-3.4 מיליארד שקל, מדווחת חברת אולימפיה על  נוסף בקייב, בירת אוקראינה.

 

חברת אולימפיה יורו, המוחזקת בשיעור של כ-45% על ידי אולימפיה הציבורית, המצויה בשליטת קבוצת מנהליה בראשות אוסקר כצנלסון ובשליטת קבוצת ברונפמן-פישר, חתמה על הסכם מקדמי לרכישת קרקע למגורים בקייב תמורת כ-141  מיליון שקל (כ-36 מיליון דולר). מדובר בקרקע שהתב"ע שלה מאפשרת בנייה בשטח כולל של כ-180,000 מ"ר, ושבכוונת החברה להקים עליה כ-2,000 יחידות דיור. היקף ההשקעה הצפוי ב מסתכם בכ-1 מיליארד שקל (כ-260 מיליון דולר), והיקף ההכנסות שצופה אולימפיה מה נאמד בכ-1.6 מיליארד שקל (כ-410 מיליון דולר). בכוונת אולימפיה יורו לפעול להכנסת שותפים אלה. 

 

כאמור, בשבוע שעבר דיווחה אולימפיה על ראשון באוקראינה. מדובר ב בסדר גודל משמעותי, שעשוי להניב הכנסות של כ-8 מיליארד שקל, ושגם הוא מתוכנן לקום על ידי אולימפיה יורו בעיר קייב. ה האמור עשוי לכלול כ-2,000 יחידות דיור, שטחי מסחר ומשרדים בהיקף כולל של כ-180,000 מ"ר, וכן בית מלון וחניונים בשטח כולל של כ-700,000 מ"ר.

 

אוסקר כצנלסון , יו" ר אולימפיה , אמר היום: "אולימפיה יורו בחנה את השוק באוקראינה היטב במהלך השנה האחרונה, ועתה אנו שמחים שאיתרנו את הקרקעות המתאימות לצורך ביצוע הפרוייקטים על ידה. הפרוייקט הנוכחי, כמו גם הפרוייקט עליו דיווחנו בשבוע שעבר, יתבצעו יחד עם שותפים שנאתר בתקופה הקרובה, ואנו מאמינים כי פוטנציאל הרווח בפרוייקטים אלה הינו גבוה במיוחד. לכן, אנו פועלים לרכישת קרקעות נוספות באוקראינה, ולהערכתי נדווח על פרוייקטים נוספים במדינה זו כבר בחודשים הקרובים".

 

אולימפיה יורו, באמצעותה נכנסת אולימפיה לאוקראינה, החלה לפעול השנה. אולימפיה חתמה השנה על הסכם עם קבוצת משקיעים שהזרימה אל אולימפיה יורו  סכום של כ-125 מיליון שקל תמורת הקצאה של כ-55% ממניות אולימפיה יורו קונסטרקשן והלוואות בעלים. בנוסף, העמידו בעלי המניות באולימפיה יורו הלוואות בעלים נוספות בסך כולל של כ-132 מיליון שקל (כ-23.2 מיליון יורו).

 

חברת אולימפיה יורו קונסטרקשן מרכזת את הפעילות היזמית של קבוצת אולימפיה  ושל קבוצת המשקיעים במרכז ובמזרח אירופה, כאשר תתמקד בעיקר בפרויקטים באוקראינה ורוסיה בתחומי המסחר והמשרדים ובפרויקטים למגורים שאינן עומדים בסתירה להסכם אי התחרות עם חברת נאנט נדל"ן, שפעילה בתחום המגורים בלבד. 

 

לאחרונה נכנסה חברת ישראלום הציבורית, בשליטתה של קבוצת ברונפמן-פישר, אל גרעין השליטה באולימפיה. ישראלום רכשה כ-19.7% ממניות אולימפיה תמורת כ-133 מיליון שקל בעיסקה ששיקפה מחיר של 37.5 שקל למניית אולימפיה. ישראלום הצטרפה בכך אל קבוצת המייסדים של אולימפיה, אותה מוביל יו"ר החברה, אוסקר כצנלסון לצידם של המנכ"ל יוסף בר , אלכס גור וחיים גוטרמן.

 

אולימפיה פועלת במזרח אירופה גם באמצעות נאנט נדל"ן, שמניותיה נסחרות בלונדון לפי שווי של למעלה מ-1.8 מיליארד שקל, והמוחזקת בשיעור של כ-29.3%. נאנט מרכזת את פעילות הייזום למגורים של אולימפיה בפולין, בהונגריה, רומניה וקרואטיה.

 

חברת נאנט מתמחה בייזום והקמה של פרוייקטים למגורים במזרח אירופה. בסך הכל, מעורבת כיום החברה ב-21 פרוייקטים בהיקף של כ-16,000 יחידות דיור, המצויים בשלבים שונים ונמצאת בין חברות היזמות למגורים המובילות בפולין ובהונגריה. ההכנסות הצפויות לנאנט מהפרוייקטים שבבעלותה, כולל שותפים, מסתכמות בכ-2 מיליארד יורו. 

 

בשבוע שעבר, דיווחה החברה כי במסגרת ארגון מחדש של החברות המוחזקות בפולין תחת חברת אחזקות אחת, כחלק מפעילות הקבוצה להנפקת פעילותה בפולין בבורסה בוורשה, בנק ההשקעות, ליהמן ברדרס ירכוש תמורת 26 מיליון יורו את הזכות המועדפת של נאנט לקבלת רווחים בפרוייקטים קיימים ועתידיים בפולין, במידה וההנפקה תצא לפועל. ליהמן ברדרס תעביר לנאנט את התמורה באמצעות מניות בחברת רוביג (ROBYG SA) , שהינה חברת אחזקות משותפת לליהמן ברדרס ונאנט.


חברת אולימפיה מתמחה בפיתוח נדל"ן, וניהול פרויקטים בישראל ובחו"ל. החברה פועלת בישראל בתחום הנדל"ן למגורים, משרדים ומסחר. כמו כן, פועלת באירופה באמצעות חברת נאנט בהונגריה פולין רומניה וקרואטיה וכן באמצעות אולימפיה יורו קונסטרקשן. החברה, הנסחרת בתל אביב, סיימה את המחצית הראשונה של שנת 2007 עם רווח נקי מרשים של כ- 59.3 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2007. הונה העצמי של אולימפיה הסתכם ב-30 ביוני 2007 בכ-143 מיליון שקל.