בירור מפרט מדויק בדירת קבלן

מדוע חשוב לבדוק את המפרט? האם ניתן להתווכח על המפרט? כל התשובות בפנים.

כל מי שקונה דירה חדשה מקבלן, חייב לבדוק בצורה איכותית ומעמיקה את המפרט של הדירה, על מנת שהרוכש ידע בדיוק מה הוא קונה. בדיקת המפרט עוד בטרם הקניה היא חשובה מאוד, אם אתם רוצים להיות בטוחים שאתם מוציאים את הכסף שלכם בצורה נכונה. בדיקה רשלנית של המפרט (או חוסר בדיקה שלו) עלולה לגרום לכם לנזקים כבדים בהמשך הדרך. עוד על בירור מעמיק של המפרט ברכישת דירה מקבלן בכתבה הבאה.

 

 מדוע חשוב לבדוק את המפרט?

החשיבות של בדיקת המפרט היא עצומה, פשוט מכיוון שבמפרט מפורטים כל הפרטים בנוגע לדירה, ובמילים אחרות - מה הדירה כוללת. אם אתם רוצים לדעת באופן מדוייק וברור על מה בדיוק אתם משלמים, מה הקבלן מבטיח לכם ומה בעצם יש בדירה הנרכשת, עליכם לבדוק לעומק את המפרט של הדירה. במפרט של הדירה אמורים להופיע המידות של כל החדרים וגם כמובן אביזרים שיש בדירה (אשר כלולים במחיר), למשל - דודי חשמל, נקודות חשמל, מתגים חשמליים, נקודות חיבור לאינטרנט ולטלפון, נקודות מים ועוד. במפרט מופיעים פרטים רבים שעליהם אתם משלמים, וניתן להוסיף פריטים נוספים (בתשלום נוסף). למעשה, כאשר רוכשים דירה מקבלן, הרוכש יכול לעשות שינויים רבים, כמעט ככל העולה על רוחו, אך מעבר למה שמצויין במפרט, כמעט כל שינוי יעלה לרוכשים כסף. השינויים הללו יכולים לעלות גם עשרות אלפי שקלים ולכן חשוב לוודא י המפרט של הדירה תואם לצרכים שלכם, על מנת שלא תצטרכו להוסיף יותר מדי פריטים.

 

 ניתן להתמקח על המפרט!

 

כאשר רוכשים דירה חדשה מקבלן, ניתן בהחלט להתמקח על מפרט הדירה ובמיוחד על המחיר של כל פריט. תוכלו לנסות לשכנע את הקבלן שהוספת נקודות חשמל למשל, לא יעלו לכם כסף, אך לא תמיד הקבלנים מסכימים לכל בקשה. מומלץ מאוד לקיים משא ומתן קשוח על מנת שכל הצרכים שלכם יענו ויבואו לידי ביטוי במפרט של הדירה. זכרו כי כל שינוי, אפילו הכי קטן שיש, יעלה לכם כסף בהמשך, ולכן חשוב לסגור את כל הפרטים כבר בשלב התחלתי. מומלץ להתייעץ עם עורך דין איכותי בתחום, בטרם רוכשים דירה מקבלן, ואף לקחת עורך דין שילווה אתכם בשלב המשא ומתן. חשוב מאוד לציין כי חלה חובה על הקבלן לצרף את המפרט של הדירה לחוזה המכר. בהתאם לחוק המכר, על כל קבלן המוכר דירה חדשה, לצרף לחוזה המכר טופס רשמי עם המפרט הטכני של הדירה, בהתאם לנוסח הנקבע בחוק. כמובן שעל הקבלן גם לעמוד בהבטחות שלו ובכל  מה שמפורט במפרט, אחרת הקונה יוכל לתבוע אותו!

לסיכום, בירור מעמיק על אודות המפרט של דירה חדשה מקבלן הוא מומלץ ואף הכרחי כאשר רוכשים דירה חדשה, ומומלץ לא לזלזל בנושא זה ולבדוק לעומק את המפרט, תוך התייעצות עם אנשי מקצוע איכותיים בתחום הנדל"ן.

למגוון נכסים חדשים