איך לבחור מהנדס בדק בית

בשעה טובה החלטתם להשקיע בנדל''ן באזור המרכז והתחלתם להסתכל על דירות למכירה בתל אביב. אז אם החלטתם שעדיף לרכוש דירה בראש שקט ולבדוק אותה טרם הרכישה אתם צריכים לבחור את המהנדס שיבצע את אותה בדיקת בדק בית.

בשעה טובה החלטתם להשקיע בנדל"ן באזור המרכז והתחלתם להסתכל על דירות למכירה בתל אביב. השקעת נדל"ן אינה עניין של מה בכך וכדי לוודא שהנכם בוחרים נכון את הדירה המיועדת בין עם מדובר בנדל"ן לצורך השקעה או דירה לצורך מגורים אתם צריכים לבדוק שערכה אכן תואם את מצבה הפיזי. אחרי הכל אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו רוכש נכס נדלני שיתברר אח"כ כמשאבת כספים לתיקונים של ליקויי בניה. וכשם שעושים למכונית בדיקה טרם רכישה כך גם בהשקעת נדל"ן יש לבצע בדיקה הנדסית הנקרית ביקורת מבנים הנערכת על ידי מהנדס בדק בית.  

 

אז אם החלטתם שעדיף לרכוש דירה בראש שקט ולבדוק אותה טרם הרכישה אתם צריכים לבחור את המהנדס שיבצע את אותה בדיקת בדק בית.

 

בחירה של מהנדס העומד לבצע ביקורת מבנים , אינה מטלה פשוטה, כשם שלא קל לבחור את עוה"ד, או יועץ המס , עורך דין רשלנות רפואית וכל בעל מקצוע מומחה כך גם לא קל לבחור את המהנדס שיבצע ביקורת מבנים מדוקדקת  ויציג דו"ח בדק בית מפורט שכולל סקירה הנדסית של הבית ומידע על ליקויי בנייה אם הם אכן קיימים.  

 

ישנם כמה קריטריונים ופרמטרים שלפיהם אנו בוחרים את המהנדס שיבצע עבורנו ביקורת מבנים.

 

להלן פירוט הפרמטרים החשובים:

  • מהם התעודות והמסמכים שיש בידי המהנדס – כדאי מאוד שאת בדיקת בדק הבית לנדל"ן יעשה מהנדס בנין המומחה בכל נושא ליקויי הבניה למיניהם ויודע לבצע בקורת מבנים על כל מרכיביה . לכן הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לברר האם אותו מהנדס שהגעתם אליו דרך אתר אינטרנט כלשהו הוא אכן מהנדס בנין מוסמך ומנוסה או אולי זהו אדריכל או קבלן בניין שרואה עצמו מומחה גדול בליקויי בניה, אבל אין לו שום תעודות רשמיות המאשרות שהוא אכן מהנדס בנין.
  • מה מציע המהנדס בסל השירותים שלו – כל חברת בדק בית המעסיקה מהנדסים מקצועיים מציעה סל שירותים אחר, בדיוק כשם שעורך דין לרשלנות רפואית יכול להתמחות ברשלנות רפואית בלידה או רשלנות רפואית בהריון כך גם מהנדס אזרחי יכול לעסוק במגוון תחומים כשמה שמעניין אתכם הוא לקחת מהנדס המתמחה בבדיקת דירות. עליכם לבדוק כמובן  אם השירות שאתם זקוקים לו כלול בסל השירותים של חברת בדק הבית שהזמנתם, אם אתם זקוקים לבדיקת בדק בית לחנות או שטח מסחרי והמהנדס שפניתם אליו מציע ללקוחותיו בעיקר בדיקות בדק בית לדירות מגורים, הרי שכדאי לכם לחפש מהנדס אחר.  
  • האם למהנדס יש קשרים מקצועיים עם עוד אנשי מקצוע הקשורים לעולם הנדל"ן – לעתים במהלך תהליך של בקורת מבנים או בדק בית יש צורך בשיתוף אנשי מקצוע אחרים כמו בודקי קרינה מוסמכים, מודדים, שמאי מקרקעין ועוד. לכן תמיד כדאי לברר האם אותו מהנדס שפניתם אליו יש קשרים מקצועיים גם עם אנשי מקצוע אחרים שנדרשים בעת בדיקות בדק בית או בקורת מבנים.
  • חוות דעת וממליצים- אפשר למצוא היום באינטרנט לא מעט פורומים שעוסקים בנושאי הבניה והנדל"ן , אפשר לשאול בפורומים הללו מיהם מהנדסי הבניין שיש להם מוניטין טוב כמהנדסים המבצעים בקורת מבנים ובדיקות בדק בית , בנוסף לכך אפשר תמיד לדרוש מהמהנדס שאתם פונים אליו "קבלות על הצלחות אמיתיות" ולבקש ממנו שמות של ממליצים שימליצו עליו באופן ממשי.

אלו הם הפרמטרים העיקריים שבערתם תוכלו לבחור את המהנדס המקצועי והמיומן ביותר להשקעת הנדל"ן שלכם.