בניין בוטיק או מגדל יוקרה?

חשבתם שמגדלי היוקרה הם הפתרון? מסתבר שלאחרונה הרוכשים מעדיפים פרויקטים יותר קטנים ובוטיקיים אשר נותנים הרגשה של משפחה אחת גדולה

טרנד ה'בוטיק' הפך למגמה מרכזית בתחום עיצוב הבניינים המשותפים, אשר עבר שינוי מהותי מדירות סטנדרט, לדירות ייחודיות בעלות מאפיינים יוצאי-דופן: יוקרה, גימור איכותי, מפרט טכני גבוה, סביבה ייחודית ועיצוב מעניין ויחיד במינו. כל זאת, כדי לסמן לרוכש הדירה שביכולתו להשיג עבורו ועבור משפחתו סביבת מחייה משודרגת. בדרך זו, מקום המגורים הופך אף הוא לפריט בוטיק ייחודי, שלכאורה לא כל אחד יכול להרשות לעצמו.

חברת 'ארזים' (ג.י.א) מקבוצת 'אורון אחזקות והשקעות', החלה בבניית פרויקט תמ"א 38/2 בשכונת הדר יוסף בצפון תל-אביב. מדובר בפרויקט 'קונספט בשדרה', הממוקם ברחוב קהילת ורשה 69, במסגרתו נהרס בניין ישן בן שתי קמות והחלה בנייתו של בניין בוטיק מפואר שיכיל 24 יחידות דיור. לאחר הריסת הבניין הישן החלה 'ארזים' לבנות את שלד הקומה הראשונה, והיא צפויה למסור את הפרויקט במהלך הקיץ הקרוב.

איתן אפוד, מנכ"ל 'ארזים', מציין כי במסגרת עסקת הקומבינציה יקבלו בעלי המגרש, אשר עזבו בשבועות האחרונים את בתיהם, דירת ארבעה חדרים ודירה נוספת בת חמישה חדרים לכל אחד. כלומר, בעלי הדירות ישלשו את ערך נכסיהם בתום הבנייה. 

לאחרונה נמכרו בפרויקט מספר דירות, בהן דירת 4 חדרים בקומה 3 בשטח של 96 מ"ר+11 מ"ר מרפסת שמש וחנייה תת-קרקעית שנמכרה ב-2,252,000 שקל; דירת 5 חדרים בקומה 1 בשטח של 106 מ"ר+12 מ"ר מרפסת-שמש וחנייה תת-קרקעית שנמכרה תמורת 2,500,000 שקל; דירת פנטהאוז-דופלקס בת 5 חדרים בקומה 6 בשטח של 159 מ"ר+101 מ"ר מרפסות, 2 חניות תת-קרקעיות ומחסן, שנמכרה במחיר של 4,670,000 שקל.

אפוד מציין עוד כי בשנים האחרונות שוק הנדל"ן הישראלי מתנהל בתוך שני מסלולים עיקריים – שנראה כי הם משלימים האחד את השני: מגדלי יוקרה ובנייני בוטיק – ובשניהם פועלת החברה באינטנסיביות.

הוא הוסיף כי מאפייני דירות הבוטיק הם בעיקר השקעת הקבלן בתכנון אדריכלי יוצא דופן, החל מאזור הלובי בבניין ועד ירידה לפרטים קטנים בכל דירה ודירה; מיקום מרכזי, בקרבה ונגישות למתחמי פעילות בתחום החינוך, הפנאי, התרבות והספורט; דגש על עיצוב פנים ייחודי לדירות; תמהיל דירות מגוון: דירות 4 חדרים בשטח של כ-119 מ"ר+מרפסת 12 מ"ר; דירות 5 חדרים בנות 132 מ"ר+2 מרפסות; דירות לופט ופנטהאוז רחבות-ידיים הפרושות על קומה אחת; דירות עם תוספת יחידת-דיור לנוער מתבגר או ל'או-פר', וכדומה.

אפוד: "בפרויקט בניה של בניין בוטיק האדריכל תופר חליפה מיוחדת לכל דייר פוטנציאלי, מתוך מחשבה עמוקה כיצד לענות על הצרכים האישיים של בני הבית, ולהפוך את הבית למקום שהוא הרבה יותר ממקום מגורים המקיים את הדרישות הבסיסיות".

"מחירה של דירת בוטיק יהיה שונה מדירה סטנדרטית, בשל ההשקעה בתכנון ובעיצוב והירידה לפרטים, וגם על-מנת לבדל שיווקית את הנכס מנכסים שאינם מוגדרים בקטגוריה היוקרתית זו", ציין אפוד.

שכונת הדר יוסף, אשר נוסדה בשנת 1946 ומורכבת מבנייני רכבת ישנים ורעועים, הינה בבחינת קרקע בתולה ופורייה במיוחד להקמת פרויקטים של מגדלי יוקרה לצד בנייני בוטיק, והיא צפויה להפוך בשנים הקרובות לפנינה נדלנ"ית.

השכונה גובלת מצפון ברחוב מבצע קדש, ברחוב בני אפרים ממערב, ברחוב פנחס רוזן ממזרח, וברחוב שטרית מדרום ועד נחל הירקון. היא סמוכה לשכונות 'שיכון דן', 'נאות אפקה'-א', ו'מעוז אביב', ולפארק הירקון מדרום. במשך השנים, תושבי השכונה, שהתגוררו בדירות קטנות בגודל 22 מ"ר, הגדילו את בתיהם אך בשל מצבם הרעוע החלה עיריית תל-אביב לקדם פרויקטים שונים במסגרת מגמת התחדשות עירונית.  

לדברי איתן אפוד, מנכ"ל 'ארזים': "הפרויקט הינו רק סנונית המבשרת על המהפך שתעבור השכונה. אנחנו מאמינים ב'הדר יוסף' ובהתפתחותה המואצת, הנובעת מתכניות הפיתוח והבנייה העתידיות שלה, ומטיב האוכלוסייה האיכותית המתגוררת בה.

"בשכונה מתכוננים ליציאה לדרך של פרויקטים נוספים במסגרת תכניות 'פינוי-בינוי', ואנו שמחים שהפרויקט שלנו מוכיח כי תכניות התחדשות עירונית יכולות להצליח, ובגדול. לאור הפעילות שלנו בפרויקט הנוכחי בהדר יוסף, פנו אלינו לאחרונה נציגי דיירים של בניינים סמוכים, ואנו בודקים איתם בימים אלה אפשרות לקדם פרויקטים נוספים במסגרת ההתחדשות העירונית".