משכנתא לזוגות צעירים

כיצד ידעו הזוגות הצעירים מהי המשכנתא הטובה ביותר עבורם? כיצד בכלל משיגים משכנתא? למי פונים וכיצד משווים? על כל אלה ועוד בכתבה הבאה.

רוב האנשים שקונים דירה בישראל זקוקים לסיוע של הבנק ובוודאי כאשר המדובר בזוגות צעירים. רוב הבנקים מודעים לכך ולכן הם יוצרים תכניות מיוחדות לאוכלוסיות הזקוקות להלוואות הללו על מנת לרכוש דירה, בין היתר - זוגות צעירים, משפחות צעירות ואפילו רווקים ורווקות. אך כיצד ידעו הזוגות הצעירים מהי המשכנתא הטובה ביותר עבורם? כיצד בכלל משיגים משכנתא? למי פונים וכיצד משווים? על כל אלה ועוד בכתבה הבאה.

כיצד מארגנים משכנתא לזוגות צעירים?

השלב הראשון הוא להחליט כמה כסף את צריכים, ועל מנת לעשות זאת יש לברר כמה הון עצמי יש לכם. ברגע שתדעו בדיוק כמה אתם צריכים, תדעו כמה לבקש מהבנק. השלב הבא הוא לעשות חישוב כמה תוכלו להחזיר בכל חודש (בהתאם להכנסות שלכם ולהון העצמי הפנוי שלכם), ורק אז כדאי לפנות לבנקים השונים (במקביל לאיתור דירה מתאימה כמובן). רק לאחר שיש בידכם את כל הנתונים (כמה אתם צריכים וכמה תוכלו להחזיר בכל חודש), הפנייה לבנק תהיה רלוונטית. מומלץ כמובן לפנות למספר בנקים על מנת לקבל כמה הצעות. הבנקים "רודפים" אחר הלקוחות ובעיקר הזוגות הצעירים, ומציעים להם הצעות אטרקטיביות תוך תחרות עזה בין הבנקים. לכן, לא פעם, הכוח הוא אצל הלקוחות וכדאי לנצל זאת. מומלץ מאוד לפנות למספר בנקים (לפחות 3) ולהשוות את ההצעות של הבנקים השונים. ניתן גם להתייעץ עם יועץ המשכנתאות של הבנק או יועץ חיצוני. חשוב מאוד להתמקח על התנאים מכיוון שכל שינוי בשבריר האחוז של הריבית שיגבה מכם הבנק, ישנה את ההחזר החודשי שלכם.

כמה דגשים חשובים

 

בין אם אתם זוג צעיר, משפחה עם ילדים או סטודנטים צעירים, עליכם לשים לב לכמה נקודות חשובות כאשר אתם מבקשים הלוואת משכנתא מהבנק. למשל - איזה תמהיל הוא המתאים ביותר עבורכם? אילו ריביות ניתן להשיג כיום בשוק המשכנתאות? לכמה זמן כדאי לכם לקחת את ההלוואה? ואלה הן רק חלק מהשאלות החשובות שיש לקבל עליהן תשובות בטרם לוקחים משכנתא. כאשר המדובר בזוג צעיר, יש לשאלות הללו חשיבות אפילו גדולה ביותר, מכיוון שלרוב הזוגות הצעירים אין יותר מדי הכנסה פנויה, וכל שקל המשולם במסגרת המשכנתא משפיע על התקציב של המשפחה. אז מה עושים? בעיקר מתייעצים עם מומחים, עושים סקר שוק מקיף, מדברים עם כמה בנקים ומגיעים מוכנים לפגישות עם פקידי הבנק. אל תתביישו להתמקח וזכרו כי יש חשיבות רבה לכל פרמטר במשכנתא (גובה הריבית, תקופת ההחזר, התמהיל, העמלות והקנסות ועוד).

לסיכום, כל זוג צעיר אשר זקוק למשכנתא חייב לעשות עבודה מקדימה, הכוללת בירור התקציב העומד לרשותו, יכולת ההחזר, הסכום הדרוש, וכמובן - ביצוע סקר שוק מקיף ומעמיק. רק כך תוכלו לאתר את המשכנתא המתאימה לכם ביותר, שגם תוכלו לעמוד בהחזרים שלה!

לבדיקה של פרויקטים אטרקטיביים