בנייה חדשה ידידותית לסביבה

כיצד בונים באופן ידידותי לסביבה? מה עוד חשוב לקחת בחשבון? על כך ועוד בכתבה הבאה.

הכיוון של הבנייה החדשה של המאה ה - 21 הוא ללא ספק בנייה ירוקה וידידותית לסביבה, ויש לכך סיבות רבות. ראשית, בנייה ידידותית לסביבה היא בנייה שתורמת לאיכות הסביבה והופכת את העולם שלנו למקום בטוח ובריא יותר. שנית, לא פעם המדובר בנייה איכותית יותר, וכמובן - עבור רבים המדובר גם בעניין עקרוני וחשוב. בשים האחרונות יש גם לא מעט מוצרים "ירוקים" שהם גם זולים יותר, ולכן יש לרבים את כל הסיבות בעולם לבצע בנייה חדשה שהיא גם ידידותית לסביבה.

 

כיצד בונים באופן ידידותי לסביבה?

 

בנייה הנחשבת ידידותית לסביבה נקראת גם "בנייה ירוקה". זוהי בנייה המתאפיינת בכך שהיזמים משתמשים בעיקר בחומרים ירוקים בהתאם לעקרונות הבנייה הירוקה, וכל זאת על מנת לשמור על איכות הסביבה ועל עולם טוב ובריא יותר. יש לא מעט מוצרים ירוקים אשר פוגעים פחות בסביבה, וחלקם גם גורמים לחיסכון באנרגיה. במקום להשתמש בחומרים כגון נפט, פחם, דלק ושאר חומרים מתכלים ומזהמים, עדיף לעשות שימוש מוגבר במשאבים טבעיים שלא מתכלים (בין היתר - אנרגיית השמש, אנרגיית רוח, אנרגיית מים ועוד). כמו כן, מתכננים ובונים את הדירות בצורה יעילה כך שניתן יהיה לחסוך באנרגיה ובחשמל. וכמובן - חשוב לעשות שימוש בחומרים שיש להם תו תקן מתאים של בנייה ירוקה (רצוי תקנים מחמירים). גם את התכנון ההנדסי, האדריכלי והעיצובי ניתן לבצע בצורה כזו שייקחו בחשבון אלמנטים של שמירה על איכות הסביבה. כיום, רוב הבנייה החדשה משתדלת להיות כמה שיותר ירוקה, הן בשל הרצון לשמור על איכות הסביבה, והן בשל הביקוש של רבים לדירות שנבנו בבנייה ירוקה.

 

מה עוד חשוב לקחת בחשבון?

 

מעבר לכל אלה, יש לקחת בחשבון גם את כל נושא התמחור של בנייה ירוקה. בנייה מסוג זה עלולה להיות בשלב הראשון יקרה יותר, אך לטווח הארוך דווקא תחסוך לבעלי הדירות כסף רב. כדאי מאוד לקרוא על הנושא ולברר אודותיו בטרם מתחילים לתכנן, וכמובן גם שכדאי להתייעץ עם מומחים בתחום (ויש לא מעט כאלה בעשור האחרון). כל מה שצריך לעשות הוא להיכנס לאינטרנט ולבצע חיפוש (למשל "בנייה ירוקה") ולקבל חומר רב. כך ניתן לגלות מוצרים חדשים, שיטות בנייה ירוקות ואף להגיע למומחים העוסקים בתחום של בנייה ירוקה. בשל הביקוש הרב תחום זה, קמו בעשור האחרון לא מעט משרדי אדריכלים המתמחים בנייה ידידותית לסביבה. זהו תחום מורכב המתפתח כל הזמן והביקוש למוצרי בנייה ירוקה ולדירות שנבנו בבנייה ירוקה רק הולך וגובר עם השנים.

 

לסיכום, אם אתם מאמינים כי יש לבנות את הדירה שלכם בצורה כזו שתשמור כמה שיותר על איכות הסביבה, ואם אתם רוצים לחסוך באנרגיה וכך גם לחסוך כסף לטווח הארוך, בנייה חדשה שהיא גם ירוקה וגם ידידותית לסביבה יכולה להתאים לכם מאוד!

 

קרא עוד