זכאות להטבות ברכישה

אילו הטבות ניתן לקבל? כיצד מאתרים דירה עם הטבות? כל התשובות בפנים.

כל מי שרוכש דירה, במיוחד אם המדובר באיזור פריפריה, צריך לדעת כי במקרים מסויימים הוא יכול לקבל הטבות מסויימות. אלה יכולות להיות הטבות מס, הטבות במחיר או הטבות אחרות מהמדינה. הזכאות להטבות ברכישה נקבעת בהתאם לפרמטרים שונים, הנקבעים על ידי המדינה או על ידי חברת הנדל"ן. יש בישראל לא מעט יישובים בהם ניתן לקבל הטבות מס משמעותיות, וזאת על מנת לעודד אנשים לרכוש נכסים בפריפריה. גם במקומות המרכזיים יותר ניתן לעיתים לקבל הנחות, אך לא מהמדינה אלא מהחברה המוכרת. עוד על הטבות בעת רכישת נסכים בישראל בכתבה הבאה.

 

אילו הטבות ניתן לקבל?

 

כאשר רוכשים דירה חדשה, במיוחד אם היא בפריפריה, חשוב לבדוק לפני הכל את הטבות המס שניתן לקבל מהמדינה. יש לא מעט יישובים בישראל (ישנה רשימה מסודרת), אשר מקבלים הטבות מס שונות, חלקן בצורה של זיכויי מס. כלומר - אם רוכשים דירה ביישוב הנמצא ברשימה, ניתן בהחלט לקבל הטבות מס מסויימות וכך להוריד את עלות הנכס. יישובי עוטף עזה נמצאים ברשימה זו וגם יישובים מסויימים בגבול הצפון. גם ביישובים הנמצאים בפריפריה כמו שדרות ונתיבות ניתן לקבל הטבות מס מסויימות אך חשוב לברר זאת לעומק לפני שרוכשים את הנכס, מכיוון שיש מדי פעם שינויים. בזכות ההטבות הללו, אנשים רבים בוחרים לקנות דירות באיזורים המרוחקים מהמרכז, וזה כמובן מועיל לכולם. המדינה מנסה לעודד מגורים בפריפריה והטבות מס היא דרך אחת. הטבות נוספות שניתן לקבל הן הטבות ספציפיות לסטודנטים, לחברים בארגוני עובדים (ארגון המורים למשל), הנחות לקשישים ועוד. בנוסף, חברות נדל"ן וחברות בנייה, מעניקות לעיתים הנחות והטבות שונות, על מנת לקדם את הפרוייקטים שלהן. ככל שרוכשים את הדירה בשלב מוקדם יותר (אפילו עוד בשלב התכניות), כך ניתן לקבל יותר הטבות והנחות. חשוב לברר זאת עם החברה ממנה קונים את הנכס.

 

כיצד מאתרים דירה עם הטבות?

 

אם אתם רוצים לרכוש דירה ולקבל הטבות מהמדינה, יש לברר קודם לכן באילו ישובים מקבלים את ההטבות הללו. ניתן לעשות זאת באמצעות חיפוש באינטרנט ובעיקר במשרדי הממשלה הרלוונטיים (משרד התמ"ת ומשרד האוצר). לאחר שביררתם שאכן ניתן לקבל הטבת מס או כל הטבה אחרת, יש לאתר את הדירה שמתאימה לכם באיזור זה. ניתן לעשות זאת באמצעות חיפוש חכם באינטרנט, בעיקר בלוחות הדירות. בלוחות הללו ניתן לבצע סינון ולחפש רק דירות שמתאימות לכם על פי קריטריונים רבים - מיקום (על מנת לאתר דירה בפריפריה), מחיר, גודל, קומה, מספר חדרים ועוד. ניתן גם להיעזר כמובן במתווכים, אשר יוכלו גם לאתר עבורכם דירה מתאימה וגם במקביל לייעץ לכם בכל הקשור להטבות המס הרלוונטיות. גם בעיתונות הכתובה יש מודעות, אך כיום, בעשור השני של המאה ה - 21, רוב הדירות נמצאות באינטרנט.

 

אז צאו לדרך ואתרו את ההטבות המגיעות לכם וכך תוכלו לחסוך כסף רב בעת רכישת דירה!

 

לפרטים נוספים