חוזי שכירות של דירות

מה כולל חוזה שכירות? מדוע מומלץ להתייעץ עם עורך דין? על חוזי שכירות של דירות בכתבה הבאה.

כל מי ששוכר דירה חייב להבין כי לחוזה השכירות שהוא חותם עליו יש משמעות רבה. בחוזה השכירות כתובים כל הפרטים החשובים הנוגעים לשכירות, הן מצד המשכיר והן מצד השוכר. מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין איכותי בטרם חותמים על חוזה שכירות, אך מי שאין לו את האמצעים לכך יכול לברר על הנושא גם באינטרנט. עוד על חוזי שכירות של דירות בכתבה הבאה.

 

מה כולל חוזה שכירות?

 

לאחר שמאתרים דירה מתאימה ומחליטים לשכור אותה, רק מתחילה העבודה האמיתית... יש לנהל משא ומתן מול בעל הדירה ואת כל מה שהוסכם יש להכניס לחוזה השכירות באופן מסודר. כדאי שכל מה שהוסכם יופיע באופן ברור ופשוט בחוזה, על מנת שלא יהיה שום מקום לפרשנויות. כך, במקרה של מחלוקת, הכל יהיה ברור. בחוזה השכירות צריכים להופיע מספר מרכיבים מרכזיים, למשל – התשלום החודשי עבור השכירות, תקופת השכירות (בדרך כלל שנה עם אופציה לשנה נוספת אך אפשר לקבוע גם מועד ארוך יותר), מצב הדירה בזמן הכניסה, האפשרויות להאריך את החוזה (עבור שני הצדדים), קנסות ועלויות במקרה של נזק לדירה, כל נושא הערבות הבנקאית ועוד. חשוב להכניס גם דברים נוספים שהוסכם עליהם, למשל - האם מותר להכניס חיות לדירה, האם מותר לעשות שיפוצים בדירה, האם מותר לצבוע את הקירות בכל צבע שרוצים וכו'. כל מה שכתוב בחוזה יש לקיים כלשונו, אחרת ניתן לפנות לבית המשפט במקרה של הפרת חוזה. למשל – אם השוכרים לא יוצאים מהדירה בזמן שנקבע, צריך להיות כתוב בחוזה כמה הם ישלמו על הפרה זו (על כל יום של הישארות בדירה מעבר לחוזה). לעומת זאת, עם בעלי הדירה רוצה להוציא את השוכרים מהדירה לפני תום מועד השכירות, עליו לעשות זאת רק בהתאם למה שכתוב בחוזה. חוזה השכירות הוא חוזה לכל דבר ועל כל הצדדים לקיים אותו בצורה הטובה והאמינה ביותר!

 

מומלץ להתייעץ עם עורך דין!

 

כמובן שכמו בכל חוזה, כדאי מאוד שעורך דין איכותי ומיומן ילווה אתכם בשלב ניסוח החוזה והחתימה עליו. לא תמיד הצדדים מסכימים על כל סעיפי החוזה ולעיתים יש לקיים משא ומתן בכל הנוגע למה שיופיע בחוזה. זהו השלב  בו כדאי מאוד שעורך דין איכותי ילווה את שני הצדדים. אז בין אם אתם המשכירים או השוכרים, כדאי מאוד להתייעץ עם עורך דין, גם אם זה יעלה לכם. הסכום שתשלמו לעורך הדין יכול לחסוך לכם סכומים גדולים יותר בהמשך הדרך, במקרה של מחלוקת עם בעל הדירה.

 

לסיכום, כל מי שנכנס לדירה שכורה חייב לזכור כי יש חשיבות רבה לחוזה השכירות עליו הוא חותם, ולכן על החוזה להיות מתאים לצרכים של השוכר (ומהצד השני גם של המשכיר). לא מומלץ לזלזל בחוזה השכירות ולחתום מבלי לעבור עליו לעומק, ובכל מקרה כדאי שאיש מקצוע איכותי ואמין יסייע לכם לנסח את החוזה הטוב ביותר לצרכים שלכם.

 

לפרטים נוספים