לחפש דירה עם מתווך או לבד?

מה עדיף - לחפש דירה באופן עצמאי או להיעזר במתווך? על כך בכתבה הבאה.

כל מי שחיפש בחייו דירה למכירה או להשכרה, יודע שיש כמה דרכים לאיתור מהיר ומוצלח של דירות. הדרך הזולה ביותר היא לעבור על לוחות הדירות באינטרנט ועל לוחות המודעות בעיתונות הכתובה, אך אין זה מבטיח לכם שתמצאו את הדירה המתאימה לכם ביותר. דרך נוספת, העולה מעט יותר כסף, היא להיעזר במתווך, הפועל בסביבה בה אתם מחפשים דירה. יש לכך בעיקר יתרונות וחיסרון אחד בלבד (העלות כמובן). לעיתים מתווך טוב ידע להפנות אתכם בדיוק לדירה שמתאימה לצרכים שלכם ופעמים רבות דירה זו לא נמצאת בלוחות הדירות. אז מה עדיף - לחפש דירה באופן עצמאי או להיעזר במתווך? על כך בכתבה הבאה.

 

מהו הערך המוסף של המתווך?

 

יש דרכים רבות לאתר דירות מתאימות, אך רק איש מקצוע אחד שיוכל לענות לכם על כל השאלות החשובות. איש מקצוע זה הוא מתווך הדירות כמובן. יש לא מעט מתווכים בישראל וגם חברות תיווך רבות, חלקן טובות יותר וחלקן פחות. מתווך איכותי הוא מתווך שיש לו ידע רחב על האיזור בו הוא פועל, שמכיר כל שכונה וכל רחוב באיזור המבוקש, וכמובן - כזה שיש לו דירות בבלעדיות שלא ניתן לאתר בשום מקום אחר. למתווך שכזה יש בהחלט ערך מוסף על פני האינטרנט, והוא לרוב יהיה שווה את הסכום שתשקיעו בתיווך. למתווך איכותי יש ערך מוסף במידה והוא אמין, הגון, בעל ידע רחב ועם דירות איכותיות רבות הנמצאות אצלו בבלעדיות. במקרה כזה הוא יוכל לכוון אתכם לדירה שמתאימה לכם בדיוק ולא לדירות שלא מתאימות לצרכים שלכם. ניתן להתייעץ עימו באשר למחירים הנהוגים באיזור המבוקש, באשר לאופציות העומדות לרשותכם, ואפילו בכל הקשור להלוואת המשכנתא מהבנק. בדיוק כמו שסוכן ביטוח טוב יסייע לכם  במקרה של רכישת ביטוח (וייתן לכם יותר מידע מאשר כאשר רוכשים ביטוח באינטרנט), כך גם המתווך יענה לכם על כל השאלות ויפתור לכם את כל הבעיות שלא תקבלו עליהם מענה באינטרנט. אז מדוע בכל זאת אנשים רבים מעדיפים לוותר על המתווך? בגלל העלות כמובן. למתווך שמאתר לכם את דירת החלומות שלכם צריך לשלם ואילו לאתר האינטרנט שדרכו הגעתם לדירה מסויימת לא צריך לשלם. זהו כל ההבדל! חשוב לזכור עם זאת, כי התשלום למתווך לעיתים מחזיר את עצמו ומשתלם, במידה ואיתרתם את הדירה המתאימה בדיוק לצרכים שלכם.

 

עוד כמה דגשים חשובים

 

כמובן שכמו בכל תחום, יש טובים יותר וטובים פחות, וחשוב מאוד לעבוד רק עם מתווכים איכותיים ואמינים (ויש לא מעט כאלה). מומלץ להשוות בין הצעות של מספר מתווכים, וכדאי לעבוד עם אנשי מקצוע שקיבלתם עליהם המלצות חמות. אפשר ואפילו רצוי להתמקח על העמלה של המתווך, אך מתווך טוב בדרך כלל יהיה שווה את העמלה שתשלמו לו. אז אם אתם לא מצליחים לאתר דירה מתאימה בכוחות עצמכם, זכרו כי תמיד יש לכם את האופציה של המתווך, שיכול לסייע לכם לאתר את דירת החלומות שלכם.

 

לרשימה מפורטת