היכן כדאי להשקיע?

מהן האופציות להשקעה בישראל? כיצד מאתרים נכסים להשקעה ברחבי הארץ? כל התשובות בפנים.

יש מקומות רבים במדינת ישראל שכדאי ואף רצוי להשקיע בהם, אך צריך כמובן לאתר את המקומות הללו ואת הנכסים המתאימים הנמצאים בהם. יזמי נדל"ן יודעים כי לעיתים, דווקא באיזורים המרוחקים מהמרכז נמצאות "המציאות", ולכן לא כדאי להתמקד רק באיזורי הביקוש אלא גם באיזורים מרוחקים יותר מהמרכז. אם אתם מחפשים פרוייקטים להשקעה בישראל, כתבה זו מיועדת במיוחד עבורכם! בכתבה זו נפרט על אודות נושא זה הרלוונטי לאנשים רבים בישראל.

 

מהן האופציות להשקעה בישראל?

יש בישראל לא מעט אופציות להשקעה בתחום הנדל"ן. ניתן לנסות ולרכוש דירות במחירים נמוכים ולמכור אותן ברווח. ניתן לרכוש דירה ולהשכיר אותה (ולקוות לתשואה יפה), ואפשר ם לשפץ דירות ישנות על מנת להעלות את ערכן. אופציות נוספות הן השתתפות בפרוייקטים שונים כגון תמ"א 38, ייזום פרוייקטים חדשים (בניינים, מגדלים ועוד) ואף השקעה בנדל"ן משרדי. האפשרויות הללו נמצאות בכל רחבי הארץ – באיזורי הביקוש במרכז, בצפון, בדרום, באיזור השרון, באיזור ירושלים ועוד. המחירים הגבוהים ביותר הם לרוב במרכז הארץ באיזורי הביקוש, אך הזדמנויות רבות נמצאות דווקא באיזורי הפריפריה, ובמיוחד בצפון ובדרום הארץ. דירה בבאר שבע או בעכו יכולה להיות רווחית הרבה יותר מאשר דירה במרכז תל אביב ויש לכך סיבות רבות. חשוב להבין כי ככל שמתקרבים למרכז ולאיזורי הביקוש, המחירים עולים, וככל שמחיר של נכס מסויים הוא גבוה יותר, כך קשה יותר להרוויח מהשכרתו, שיפוצו או מכירתו. דווקא התרחקות מהמרכז יכולה לשפר את הסיכויים שלכם להרוויח מההשקעה שלכם.

 

 כיצד מאתרים נכסים להשקעה ברחבי הארץ?

על מנת לאתר נכס איכותי להשקעה, יש לבצע חיפוש ממוקד ויעיל. ניתן לאתר נכסים להשקעה בכל רחבי הארץ באמצעות מספר דרכים מרכזיות. הדרך הטובה ביותר היא לעשות שימוש הולם באינטרנט ובעיקר באתרי האינטרנט העוסקים בתחום. באתרי האינטרנט המרכזיים ניתן לערוך סינון מדוייק וכך לאתר את הנכס הספציפי שאתם מחפשים. אם אתם רוצים להשקיע בדירה בנגב בעלות של עד מיליון שקלים, אלו הם הפרמטרים שיש להכניס לחיפוש. לעומת זאת, אם אתם מחפשים בית פרטי בגליל בעלות של עד שני מיליון שקלים, יש לחפש בכיוון זה. מלבד האינטרנט ניתן להיעזר גם במומחים ואנשי מקצוע בתחום הנדל"ן, במתווכים, שמאים, עורכי דין ולמעשה כל מי שעוסק בתחום. חשוב להיעזר גם במודעות בעיתונות הכתובה ורצוי גם בשיטת "מפה לאוזן" (כלומר מכרים, חברים ואנשים שאתם מכירים שמספרים לכם על הזדמנויות השקעה).

 

 לסיכום, יש לא מעט איזורים בישראל שכדאי להשקיע בהם, ואין אלה דווקא האיזורים המבוקשים ביותר. על מנת לברר היכן ההשקעה משתלמת יותר, כדאי לבצע חישוב של עלות מול תועלת, השקעה מול תשואה ושאר החישובים הכלכליים הרלוונטיים בתחום מורכב זה. וכמובן, תמיד ניתן ואף רצוי להתייעץ עם מומחים בתחום הנדל"ן.

למידע נוסף