האם כדאי להשקיע בקרקעות חקלאיות?

רכישת קרקע חקלאית - כיצד עושים זאת?מה עוד חשוב לדעת? כל התשובות בפנים.

תחום הנדל"ן הוא תחום מגוון מאוד וניתן להשקיע בו באפיקים רבים. רבים קונים דירות ומנסים למכור אותן ברווח, אחרים משביחים דירות ישנות ויש גם את שוק השכירויות שצבר תאוצה בשנים האחרונות. אופציה נוספת, המיועדת בעיקר למבינים בתחום, היא השקעה בקרקעות חקלאיות. תחום זה הוא מורכב במיוחד ולכן כדאי להתייעץ עם מומחים בטרם רוכשים קרקע חקלאית להשקעה. גם כתבה זו תוכל לסייע לכם בנושא זה. עוד על השקעה בקרקעות חקלאיות בכתבה הבאה.

 

רכישת קרקע חקלאית - כיצד עושים זאת?

רכישת קרקע חקלאית להשקעה היא מורכבת יותר מאשר רכישת דירה או אפילו בית פרטי. קרקע חקלאית היא קרקע במצב מסויים, ועליה לעבור תהליכים בירוקרטיים רבים לפני שניתן יהיה לבנות עליה או להשתמש בה בצורה רווחית. לכן, כדאי מאוד להבין בתחום או לכל הפחות להתייעץ עם מומחים. חשוב לזכור כי קרקע חקלאית שלא עברה תהליך של הפשרה, ברוב המקרים לא תהיה רווחית עבור הרוכשים. מצד שני, אם אתם מאתרים וקונים קרקע חקלאית עוד בטרם עברה הפשרה ובמחיר סביר, הרווח שתוכלו לעשות הוא ענק (במידה והיא תופשר ביעילות ובמהירות). לכן, יש חשיבות רבה להערכת השווי של הקרקע ולצפי שלכם (או של המומחים) לשאלה החשובה - תוך כמה זמן ניתן יהיה להפשיר אותה? את הערכת השווי ניתן לבצע באמצעות שמאים איכותיים ורצוי שגם עורך דין ילווה אתכם בתהליך. אם תדעו בצורה מדוייקת ככל האפשר כמה שווה הקרקע ותוך כמה זמן היא תהיה מופשרת, תוכלו לקבל תמונה מלאה יותר של הפרוייקט, וכך תוכלו גם לקבל החלטה מושכלת אם הרכישה תהיה משתלמת או לא. אין ספק כי הערכת שווי של קרקע חקלאית היא מסובכת יותר מאשר הערכת שווי של דירה רגילה או בית פרטי, ולכן צריך להיערך בהתאם לפרוייקט מסוג זה. הסיכון הוא לרוב גדול יותר אך כך גם הסיכויים להרוויח בגדול, וחשוב לזכור זאת!

 

מה עוד חשוב לדעת?

כאשר רוכשים קרקע חקלאית להשקעה, חשוב לעמוד על כל הדקויות של עסקה זו ולהבין כי היא מורכבת למדי. עורך דין צמוד הוא בגדר חובה ורצוי שגם איש מקצוע המתמחה בנדל"ן בכלל ובקרקעות חקלאית בפרט ילווה אתכם. אם רוכשים קרקע חקלאית ולוקח יותר מדי זמן להפשיר אותה, העסקה עלולה להיות מאוד לא כדאית. לעומת זאת, קרקע חקלאית שהופשרה כנדרש בזמן סביר, יכולה להיות "מכרה זהב" עבור הרוכשים. כמובן שקשה להעריך מראש כל זאת ולכן הליווי הצמוד של אנשי המקצוע הוא חשוב מאוד בתחום זה, יותר מאשר ברכישת דירה פשוטה. כמובן שחשוב לראות את הקרקע במו עיניכם, לבדוק את כל הנתונים שלה (בעלות, מסמכים רלוונטיים ועוד), ולבצע את כל ההליכים הפרוצדורליים בצורה האיכותית והיעילה ביותר.

לסיכום, רכישת קרקע חקלאית יכולה בהחלט להיות עסקה מצויינת, אך רק אם תפעולו נכון ותתייעצו עם כל מי שצריך, לאורך כל הדרך.

לרשימת קרקעות