התרחבות המרכז והתקרבות הפריפריה

דירה במרכז או בפריפריה - מהן האופציות שלכם? כיצד מאתרים דירה בפריפריה? כל התשובות בפנים

כל מי שרוצה לרכוש דירה גדולה ומרווחת בישראל, במחיר שפוי, יודע כי הוא צריך להתרחק מהמרכז כמה שיותר. במחיר של חדר וחצי בתל אביב אפשר לקנות דירת פאר בירוחם וזה ברור כמעט לכל. אך מה אם אתם רוצים גם לגור בדירה גדולה וגם קרוב למרכז? לשם כך עליכם לבחור אחת מבין השתים - להשקיע "כסף גדול" ולחיות במרכז הארץ או להתרחק מעט מהמרכז ולגור בפריפריה. בתקופה בה הפריפריה "מתקרבת" למרכז בזכות הכבישים האיכותיים (כביש 6 למשל) ושכלול אמצעי התחבורה, האופציה של מגורים בפריפריה הופכת למשתלמת במיוחד. בכתבה זו נפרט מעט על אודות נושא מרתק זה - התרחבות המרכז וההתקרבות של הפריפריה לאיזור מרכז הארץ.

 

דירה במרכז או בפריפריה - מהן האופציות שלכם?

התשובה לשאלה שבכותרת נגזרת בראש ובראשונה מהתקציב שלכם, אך גם מההעדפות האישיות שלכם. יש אנשים שאין להם כל בעיה לגור בצפון הרחוק או בדרום ואנשים אלה יכולים לאתר אופציות רכישה נהדרות באיזורים הללו ובמחירים מעולים. בית פרטי על שטח של חצי דונם ברמת הגולן יעלה לכם בדרך כלל פחות מאשר דירת 4 חדרים במרכז תל אביב. אך מה אם מקום העבודה שלכם נמצא בתל אביב או במרכז? זו כבר בעיה נוספת! במקרה שכזה ניתן לבחור בין לגור בפריפריה ולנסוע בכל יום למרכז (למקום העבודה) או לחפש דירה במרכז אך לרוב היא תהיה יקרה יותר או קטנה יותר. לכל אחד יש את מערכת השיקולים שלו. חשוב להדגיש כמובן כי דירה בדרום או בצפון (למשל בבאר שבע, אשדוד או אשקלון בדרום או בקצרין, נהריה או עכו בצפון למשל) תהיה לרוב זולה בעשרות מונים מאשר דירה דומה בתל אביב, ברמת השרון או בהרצליה. אז מה עושים? עורכים מערכת שיקולים מושכלת ומחליטים. בתקופה בה הפריפריה מתקרבת למרכז בזכות כבישים מודרניים ושכלול אמצעי התחבורה (רכבת למשל) ההחלטה היא קלה יותר.

 

כיצד מאתרים דירה בפריפריה?

אם בחרתם לגור בדירה במרכז תוכלו לאתר אחת כזו בקלות באין ספור לוחות הדירות המופיעים באינטרנט ובעיתונות הכתובה. תהליך איתור של דירה בפריפריה שתתאים בדיוק לצרכים שלכם הוא מסובך יותר בדרך כלל. במרכז יש פשוט הרבה יותר דירות והן לרוב יותר מגוונות, זאת לעומת יישובים קטנים יותר בדרום ובצפון בהם ההיצע הוא קטן ואחיד יותר. אך עם קצת מאמץ ובעיקר שיחות עם מתווכים רבים ואנשי מקצוע בתחום, תוכלו לאתר דירה בפריפריה שתתאים לצרכים ולתקציב שלכם. אל תשכחו גם לעבור מדי יום על לוחות הדירות באינטרנט וגן להיעזר באחת השיטות הטובות ביותר לאיתור נכסים - שיטת "מפה לאוזן".

 

דירת החלומות שלכם נמצאת מעבר לפינה, בין אם המדובר בדירה בנתיבות או דירה בצפון תל אביב. כל מה שצריך לעשות זה להחליט, להשקיע ולחפש בצורה קפדנית ויעילה את הדירה הזו. בעידן האינטרנט המשימה הזו הופכת לקלה ומהירה במיוחד!