שיפור תנאי מענק הדיור לרכישת דירה ראשונה בירושלים

בתחילת השבוע החליט משרד השיכון לשפר את התנאים הראשוניים של מענק הדיור לרכישת דירה ראשונה בירושלים בגובה של כ-100,000 שקלים. זאת ככל הנראה בשל סמיכות הזמנים ל-9 באב והמגבלות הנוקשות שעמדו בבסיסו של המענק.

על פי העדכון החדש, מי שרוכש דירה ראשונה יוכל לקבל את המענק, בגין רכישת דירה מסוג יד שניה בירושלים עד ה-25/7 ולא כפי שפורסם בהתחלה עד ה-15/7. זאת, ככל הנראה בשל העובדה שבירושלים לא נהוג לבצע עסקאות בתקופת 9 הימים שלפני תשעה באב.

 

עם זאת, המועד האחרון לקבלת הזכאות בגין רכישת דירות בפרוייקטים חדשים בירושלים, יסתיים כמו שפורסם בהתחלה בסוף חודש אוקטובר השנה.

 

עדכון משמעותי נוסף הוא המועד הנדרש לאחזקה בדירה. על פי העדכון כדי ליהנות מהמענק בשלמותו, על זכאי המענק להחזיק בדירה הראשונה לפחות במשך תקופה של 3 שנים לכל הפחות. במידה ויחזיקו בה במשך שנתיים יקבלו 2/3 מהמענק ובמידה ויחזיקו בה במשך שנה יקבלו שליש בלבד.

 

משרד השיכון גם חידד את סוגיית סכומי הזכאות – משרד השיכון הודיע כי כל זכאי יקבל מענק בגובה 94,000 שקלים במידה והוא רוכש את דירתו על קרקע של המדינה, לעומת זכאות של 70,500 שקלים בעבור רכישת דירה ראשונה שאינה נמצאת על קרקעות המדינה.

 

נכתב על ידי ישראל הס –קבוצת הרוכשים הירושלמית.