לקנות דירה ולגור בשכירות

לא לכל אחד יש מספיק כסף על מנת לקנות דירה ומצד שני לא כולם רוצים לגור בשכירות. יש גם כאלה המעדיפים לגור בדירה שכורה...

לא לכל אחד יש מספיק כסף על מנת לקנות דירה ומצד שני לא כולם רוצים לגור בשכירות. יש גם כאלה המעדיפים לגור בדירה שכורה אך שכר הדירה במקום המגורים המבוקש על ידם הוא גבוה מדי, לעיתים אפילו יותר מאשר המשכנתא אותה הם היו משלמים לבנק אילו קנו דירה. אז מה עושים? רבים בוחרים לשלב בין שני העולמות - לקנות דירה למטרת השקעה ובמקביל לגור בשכירות. זוהי אופציה שבהחלט מומלץ לשקול בכובד ראש ובשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בוחרים באפשרות זו. עוד על האופציה של רכישת דירה ומגורים בשכירות בכתבה הבאה.

 

כיצד קונים דירה וגרים בשכירות?

על מנת לקנות דירה ולגור במקביל בשכירות יש צורך בביצוע תחשיב כלכלי מדוייק. כדאי מאוד להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום ולוודא שהמהלך אכן משתלם מבחינה כלכלית. קניית דירה למטרת השקעה היא שונה מאוד מקנייה דירה למטרת מגורים. כאשר קונים דירה בה מתכוננים לגור, יש חשיבות לגורמים כה האיזור בו נמצאת הדירה, המעמד הסוציו אקונומי של התושבים, שירותי החינוך שיש בסביבה ועוד. גם למחיר יש כמובן חשיבות אך כאשר מתכננים לגור במקום מסויים שנים רבות יש השפעה רבה יותר לנתונים של הסביבה והשכונה. לעומת זאת, אם רוצים לקנות דירה להשקעה (כלומר על מנת להשכיר אותה וליהנות משכר הדירה), יש חשיבות במיוחד לשיקול הכלכלי, כלומר - כמה תעלה לכם הדירה ואיזה שכר דירה תוכלו לקבל עליה? ככל שהתשואה תהיה גבוהה יותר, כל המהלך הזה יהיה יותר משתלם מבחינה כלכלית. אנשים רבים לא ממש יודעים כיצד לבצע את החישוב הזה בצורה נכונה, אך יזמי נדל"ן עם ניסיון יודעים מהר מאוד אם דירה מסויימת היא משתלמת לקנייה או שאינה משתלמת.

 

מתי משתלם לקנות דירה ולגור בשכירות?

החישוב הוא פשוט למדי - אם אתם רוצים לגור בדירה שכורה וצריכים לשלם שכר דירה בסך 5000 שקלים לחודש, כדאי לכם לרכוש דירה אשר תקבלו עליה יותר מהסכום הזה. זאת במידה ואתם לא לוקחים משכנתא כמובן. אם אתם גם זקוקים להלוואת משכנתא, יש לקחת את התשלום אותו תשלמו לבנק בחשבון. כלומר - סך כל ההוצאות שלכם (תשלום משכנתא לבנק ותשלום שכר דירה) צריך להיות קטן מסך כל ההכנסות שלכם (התשלום אותו תקבלו עבור השכרת הדירה שלכם). המדובר אם כן בקומבינציה לא פשוטה, שלא כל אחד יכול להרים. יש צורך בהיכרות מעמיקה של איזורי הביקוש בארץ ורצוי גם להיות מסוגלים "מציאות" כלומר לרכוש דירות במחירים נמוכים יחסית. לעומת זאת - אם שכר הדירה והמשכנתא שתשלמו יהיו גבוהים יותר מדמי השכירות שתקבלו- כל העסק לא יהיה משתלם כמובן. רבים רואים גם ערך מוסף בעצם הרכישה עצמה כלומר בכך שיש להם נכס משלהם, גם אם בשלב זה הם לא גרים בו אלא רק משכירים אותו.

  

על מנת שהמהלך יהיה מוצלח, יש צורך בעריכת סקר שוק מקיף ומעמיק, בהשוואת עלויות ומחירים, בשיחות עם הבנק וכמובן בהתייעצות עם מומחים (עורכי דין, שמאים ועוד). אם תעשו זאת נכון, תוכלו גם להיות בעלי דירה, גם לגור בשכירות ברמת חיים גבוהה וגם אפילו לחסוך קצת כסף בצד!