נקודות לבדיקה לפני בחירת חברת בניה

אסף ושני חיפשו אחר דירה חדשה למכירה, אך לא ידעו מהיכן להתחיל. הם מיקדו את מירב המאמצים שלהם בלוחות הדירות באינטרנט, אך לא הצליחו למצוא דירה מתאימה גם לאחר מספר חודשים. או שהמחיר היה גבוה מדי, או שהדירה היתה קטנה מדי או שהאיזור לא נראה להם... אסף ושני היו על סף ייאוש, עד שחבר טוב הציע להם לפנות ישירות לחברות בניה, ולרכוש מהם דירה חדשה. "עזבו את הלוחות ולכו ישירות לחברות הבניה", כך הציע להם חברם, ובאופן מפתיע עצה זו הובילה אותם לכמה דירות חדשות במחירים סבירים שלא הופיעו בלוחות הדירות באינטרנט. עוד על איתור דירות למכירה באמצעות פנייה ישירה לחברות הבניה בכתבה הבאה.

 

כיצד מחפשים דירות למכירה דרך חברות בניה?

אסף ושני כלל לא הכירו את האופציה של חיפוש דירות דרך חברות בניה, עד שלא הציגו בפניהם את האפשרות הזו. רוב האנשים מחפשים דירות (הן למכירה והן להשכרה) דרך לוחות הדירות באינטרנט, אך חשוב להבין שלא כל הדירות הנמצאות בשוק בכל רגע נתון, אכן מופיעות בלוחות הללו. יש גם כמות בלתי מבוטלת של דירות (בעיקר חדשות) שחברות הבניה לא מפרסמות בלוחות אלא משווקות באופן ישיר ללקוחות. כך נוצר מצב שיש דירות שאי אפשר להגיע אליהן, אלא אם כן פונים ישירות לחברות הבניה או למתווכים אשר יודעים על הדירות הללו ואשר יש להם קשר טוב עם חברות הבניה השונות.

 

אז מה עושים? אסף ושני הבינו שהם יכולים לחפש במקביל - גם בלוחות הדירות באינטרנט וגם באמצעות פניה ישירה לחברות הבניה. באמצעות חברות בניה ניתן להגיע לדירות חדשות בשכונות חדשות (את השכונות הללו בונות חברות הבניה), לדירות בבניינים חדשים של חברות הבניה, לדירות חדשות בפרוייקטים חדשים ועוד. עבור אסף ושני, עצה זו היתה מועילה במיוחד, מכיוון שאת סוג הדירה שהם חיפשו (דירה חדשה באיזור המרכז), קל יותר לעיתים לאתר באמצעות חברות בניה מאשר באמצעות לוחות הדירות באינטרנט.

 

מה עוד עושות חברות בניה?

חברות בניה עוסקות במגוון רחב של נושאים, בין היתר - ייזום, בניה ושיווק של דירות חדשות למגורים, שיווק נכסים מעולם הנדל"ן המסחרי, נכסי נדל"ן בחו"ל, פרוייקטים של תמ"א 38 ועוד. את כל אלה ועוד ניתן למצוא אצל חברות הבנייה השונות, ולכן חשוב להכיר אותן ואת פועלן וגם לדעת כיצד ליצור עימן קשר. ואכן, אסף ושני פנו ל- 3-4 חברות בניה שכאלה ותוך זמן קצר איתרו לפחות 3 דירות שיכולות להתאים להם, הן מבחינת התקציב, הן מבחינת הגדול והן מבחינת האיזור.

 

לאחר שאיתרו מספר דירות, ביקרו אסף ושני במשרדי חברות הבניה, צפו במצגות ובהדמיות של הדירות שמצאו, וכך יכלו לבחור בצורה טובה יותר את דירת החלומות שלהם! חשוב לציין כמובן כי כאשר מחפשים דירות באמצעות חברות בניה, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע איכותיים המבינים בתחום.