מצטרפים לתהליך חיפוש דירות למכירה

מהו השלב הראשון בחיפושים אחר דירות למכירה? מה השיטות לאיתור דירות למכירה? כל התשובות בפנים

לפני שדני ואפרת החליט לחפש דירות להשכרה באיזור המרכז, הם התלבטו אם כדאי להם לקנות דירה. הם ידעו כי המחירים של דירות למכירה הם כיום בשמיים, אך חשבו שאולי בכל זאת, יותר ישתלם להם כלכלית לקנות דירה מאשר לשכור דירה. מכיוון שלא היה להם שום מושג בתחום, הם התייעצו עם חברם המתווך (יוסי) והוא "הכניס אותם לעניינים". בכתבה זו נפרט את הטיפים שנתן יוסי לדני ואפרת, בשלב שהם עוד חיפשו דירות למכירה ולא דירות להשכרה.

 

מהו השלב הראשון בחיפושים אחר דירות למכירה?

השלב הראשון הוא כמובן איתור הדירות שמתאימות לכם ביותר, אך עוד לפני כן יש להחליט מה בעצם אתם מחפשים, כך הסביר יוסי לדני ואפרת. קודם כל, יש להחליט היכן רוצים לגור - בדרום, בצפון, במרכז, בשרון, באיזור ירושלים, או בכל איזור אחר בארץ. לאחר מכן יש להחליט כמה חדרים אתם מחפשים ואיזה גודל של דירה. החלטה חשובה נוספת היא באשר לקומה הרצויה של הדירה. אך ההחלטה החשובה מכולן, שתשפיע יותר מכל על הדירות למכירה שתחפשו הוא התקציב כמובן, כך הסביר יוסי. דירות למכירה בתקציב של מיליון שקלים הן שונות לגמרי מאשר דירות בתקציב של שני מיליון שקלים ומעלה, וזה הרי מובן מאליו... אז רק לאחר שדני ואפרת החליטו היכן הם רוצים לגור, את גודל הדירה הדרושה להם, את הקומה הרצויה ואת התקציב שיש להם, החלו הזוג לחפש דירות למכירה. השלב הבא הוא איתור דירות מתאימות בלוחות הדירות המתפרסמים באינטרנט, אך ישנן שיטות נוספות לאתר דירות למכירה (כך הסביר יוסי לדני ואפרת).

 

שיטות לאיתור דירות למכירה

דני ואפרת הגדירו לעצמם מה הם מחפשים ויצאו לדרך בחיפושים. על פי עצת יוסי, את מירב המאמצים מיקדו הזוג הצעיר בחיפוש בלוחות הדירות באינטרנט. בלוחות אלה, לדברי יוסי, ניתן לבצע סינון חכם, כך שרק הדירות הרלוונטיות להם יעלו בחיפוש. דני ואפרת ביצעו את החיפוש על פי הקריטריונים המרכזיים - איזור הדירה, גודל הדירה, מספר החדרים, קומה וגם פרטים נוספים כמו האם יש בבניין מעלית וחנייה. לאחר שביצעו חיפוש ממוקד איתרו דני ואפרת דירות שיכלו להתאים להם, אלמלא המחיר הגבוה... מהר מאוד גילו הזוג הצעיר כי כל הדירות למכירה שהם מחפשים באיזור המרכז, הם יקרים מאוד, והרבה מעבר לתקציב שלהם. כך, בזכות החיפוש הממוקד באינטרנט, חסכו לעצמם דני ואפרת זמן יקר, והגיעו למסקנה מהירה שעדיף להם לחפש דירות להשכרה! יוסי הסביר להם שיש שיטות נוספות לאיתור דירות למכירה - באמצעות מתווכים, באמצעות מודעות בעיתונות הכתובה, וגם בשיטת "מפה לאוזן". אך בשלב הזה, דני ואפרת כבר היו מיואשים והבינו שאין להם את ההון העצמי הדרוש על מנת לרכוש דירה למכירה במרכז הארץ.

 

מכאן והלאה, מיקדו את המאמצים שלהם בחיפוש אחר דירות להשכרה, ואכן, ותוך זמן קצר, בעזרתו של יוסי, איתרו מספר דירות להשכרה מתאימות במיוחד.