הסכם שיתוף פעולה בין תימה ורילטי אקזקיוטיב

לאחרונה נחתם הסכם שיתוף פעולה בין תימה- קבוצה בינלאומית לגיוס, אבחון והשמה של כוח אדם, לבין רילטי אקזקיוטיב- רשת בינלאומית לשיווק ויזמות נדל''ן.

תֵּימַה מתמחה בתהליכי איתור, מיון, גיוס, אבחון, הערכה, השמה וייעוץ ארגוני. רילטי אקזקיוטיב, רשת נדל"ן בינלאומית בפריסה ארצית,הנמצאת בתהליכי צמיחה והתרחבות, לאחרונה מגייסת עובדים למגוון תפקידים. החברה פועלת בכל עת לחדשנות ומביאה את קידמת הטכנולוגיה לכל הזירות בהן פועלת. כך גם בנושא גיוס עובדים. שוק העבודה הינו דינאמי ומשתנה. לאורך העשורים האחרונים ניתן להבחין בשינויים רבים בשוק העבודה.

 

מעסיקים מתחרים על מועמדים כל העת. מועמדים נוטים להחליף עבודה על מנת לעבוד בסביבת עבודה הולמת ומתאימה לצרכיהם. המהירות בה מתפתחים כלים טכנולוגיים מאפשרים לעובדים לגלות את שוק העבודה, לבחון הצעות עבודה אחת כנגד השנייה, ולבחור בעבודה שמתאימה להם ביותר. מנגד מעסיקים חווים העסקת עובדים בעלי הכישורים המתאימים לעבודה אך בכל זאת מתמודדים עם אחוזי תחלופה גבוהים בארגון. אשר משמעותם הוא בזבוז זמן, הכשרה ומשאבים כלכלים של הארגון.

 

בעולם הדינאמי של רשתות שיווק הנדל"ן ישנם אתגרים רבים. יחד עם זאת, אחד המפתחות המשמעותיים ביותר להצלחתה של רשת שיווק נדל"ן, הינו היכולת לקלוט במהירות לשורות הרשת עובדים איכותיים, שישתלבו בה ביעילות ויתמידו במערכת לאורך זמן. משרת מנהלי נכסים ברשת נדל"ן הינה משרה פתוחה לאורך כל השנה, בתהליך הגיוס והמיון מצד כלל מערך הרשת – הסניפים וההנהלה.

 

עיכוב לאורך זמן באיוש של משרות מנהלי נכסים בסניפים , כמו גם תהליך חפוז המסתיים בהחלטה שגויה בגיוס עובד, טומנים בחובם הוצאות כבדות ומשמעותיות עבור הארגון- החל מתשומות ניהוליות והכשרות עבור עובדים שבסופו של דבר לא מוכיחים את עצמם, ועד למצב של נזק ממשי וסכנה לארגון.

 

בשיתוף עם יחידת המחקר של חברת "תימה" – ברילטי אקזקיוטיב מנהלים פרויקט שמטרתו הינה איתור הפרופיל של העובד המצליח. פרויקט זה הינו חדשני בתחומו ומטרתו הינה לאתר את המאפיינים האישיים של העובד המתאים ביותר לחברה. כל מועמד לתפקיד ברשת רילטי אקזקיוטיב, מתבקש למלא "פירמידה" של תימה, שמאפשרת באופן מהיר וידידותי ובאמצעות משוב מפורט, לדעת עד כמה המועמד "דומה" לפרופיל המצליחנים בחברה בתפקיד המיועד.

 

"פירמידת התכונות" – הינה פירמידה היוצרת פרופיל מוטיבציות משמעותיות של ערכי הארגון ומשווה אותם עם המוטיבציות המשמעותיות של המועמד לעבודה. התאמה בין פרופיל הערכים של המועמד לפרופיל הערכים של הארגון, הינה התאמה שמובילה את המועמד להצלחה במילוי התפקיד, גוררת צמצום בתחלופת עובדים ושימור העובד בארגון.

 

מחקרים מראים כי התאמת העובד לפרופיל הארגוני הינו מרכיב משמעותי המשפיע על ביצועי עובדים. הלימה בין הפרופיל הארגוני למוטיבציות  המועמד תוביל לביצועיים גבוהים, לטווח העסקה גדול יותר ולבריאות נפש טובה יותר. חוסר הלימה בין מוטיבציות המועמד לפרופיל הארגוני תגרור ביצועי נמוכים, רצון לעזוב את הארגון ושביעות רצון נמוכה של העובד.

 

התיאוריות הללו היוו את הבסיס לפיתוח כלי האבחון החדשני של תימה "פירמידת התכונות". במהלך השנתיים האחרונות התבצע מחקר מקיף במספר רחב של ארגונים ובאמצעותו פותח כלי אבחון אינטרנטי המנבא ביצועיי עובדים על בסיס התאמת המוטיבציות שלהם לפרופיל הארגוני.

 

לאחר יצירת הפרופיל הארגוני בוצעה השוואה בין בעלי התפקיד בארגון. ההנחה הייתה כי בעלי תפקיד בארגון המציגים ביצועיים טובים וטובים מאד יהיו בעלי הלימה לפרופיל הארגוני. עובדים בעלי ביצועים נמוכים יציגו חוסר הלימה בין הפרופיל הארגוני לבין המוטיבציות שלהם. ממצאי המחקרים שבוצעו בתימה ברילטי אקזקיוטיב, , שבחרה להיות חלק ממחקר זה, כמו גם בארגונים מובילים נוספים, נעשה שימוש בכלי החדשני "פירמידת התכונות" שפותח על ידי תימה. הכלי אינטרנטי, און-ליין ונגיש לכל מועמד או עובד.