רכישת דירה בבניין המיועד לפינוי בינוי

בכתבה זו נפרט מעט אודות היתרונות וחסרונות של רכישת דירה בבניין המיועדת לפינוי בינוי

רכישת דירה בבניין המיועד לפינוי בינוי

יש שיקולים רבים בעד ונגד רכישת דירה בבניין המיועד לפינוי בינוי. מצד אחד רכישת דירה בבניין שכזה היא השקעה מצויינת לטווח ארוך וניתן להרוויח כך לא מעט כסף. מצד שני הליך של פינוי בינוי הוא הליך ארוך עם המון בירוקרטיה, שלא תמיד יודעים מתי הוא יסתיים. לכן, כל אחד צריך לבצע מערכת של שיקולים ולהחליט אם רכישת דירה בבניין המיועד לפינוי בינוי מתאימה לאופי שלו. בכתבה זו נפרט מעט אודות היתרונות וחסרונות של רכישת דירה בבניין המיועד לפינוי בינוי.

 

היתרונות של רכישת דירה בבניין המיועד לפינוי בינוי

פרוייקט פינוי בינוי הוא פרוייקט המיועד לסייע בדרך כלל לאוכלוסיות חלשות וברוב המקרים הוא משתלם לכל הצדדים. בפרוייקט פינוי בינוי בוחר היזם או הקבלן בניין המתאים לפרוייקט (מבחינה הנדסית, מבחינת מצב הבניין ועוד) ומציע לדיירי הבניין להשתתף בפרוייקט. דיירי הבניין שמחליטים להשתתף בפרוייקט עוברים לגור בדירה חלופית לתקופה מסויימת, ובינתיים הבניין שלהם עובר הריסה ובנייה מחדש. הבניין החדש שנבנה הוא משודרג יותר, איכותי יותר וכמובן - שוויו גבוה יותר. כך מרוויחים הדיירים דירה אשר ערכה עלה (לפעמים בעשרות אחוזים), ללא כל סיכון מצידם. לעיתים ניתן לרכוש מראש דירה אשר מיועדת להשתתף בפרוייקט פינוי בינוי ומבחינה כלכלית זהו יתרון עצום. אדם הרוכש דירה המיועדת לפינוי בינוי, רוכש דירה אשר הוא יודע מראש, כמעט בוודאות מוחלטת, שערכה יעלה במידה ניכרת. זוהי הסיבה בגינה התחרות על דירות כאלה היא כה גדולה! היתרון המרכזי אם כן של האופציה הזו הוא היתרון הכלכלי ורכישת דירה המיועדת לפינוי בינוי, טומנת בחובה אפשרות ליצירת רווח גדול, כמעט ללא סיכון. מכיוון שישנם לא מעט בניינים בישראל המיועדים לפינוי בינוי, האפשרויות בתחום זה הן מגוונות וחשוב להיות כל הזמן עם היד על הדופק, על מנת לקבל מידע אודות דירות מסוג זה. ניתן בהחלט לומר בביטחון כמעט מלא כי מבחינה כלכלית נטו, רכישת דירה המיועדת לפינוי בינוי תשתלם לכם בטווח הארוך. אך חושב לזכור, כי יש גם חסרונות למהלך שכזה.

 

החסרונות של רכישת דירה בבניין המיועד לפינוי בינוי

לצד הרווח הכלכלי שניתן להשיג כמעט ללא סיכון, יש למהלך כזה גם לא מעט חסרונות. השאלות אשר נותרות פתוחות בפרוייקטים של פינוי בינוי הן לא מעטות, ואם אתם לא אוהבים לקחת סיכונים מיותרים, לא בטוח שפרוייקט מסוג זה יתאים לכם. השאלות הפתוחות שעולות הן, בין היתר - כמה זמן ייקח כל התהליך? היכן ניתן לגור בזמן הפינוי מהדירה והאם זה יהיה לנו נוח? האם כל התאריכים והמועדים שהיזמים מתחייבים אליהם אכן יצאו לפועל? האם כל המהלך הזה (ו"כאב הראש" שנלווה אליו) שווה את הסכום אותו נרוויח? וכמובן - מהו הרווח הכלכלי שניתן להשיג בפועל? כל השאלות הללו ושאלות נוספות, מלחיצות לא מעט אנשים וגורמות להם לא להיכנס להרפתקה של רכישת דירה בבניין המיועד לפינוי בינוי. חשוב לציין גם כי פרוייקטים של פינוי בינוי אורכים לא מעט שנים, שבהם תגורו במגורים חלופיים, ולא תמיד זה הכי נוח. למרות הרווח הכלכלי שניתן להשיג, אם אתם לא אוהבים סיכונים ושונאים לחיות בתנאי חוסר וודאות, עסקה מסוג זה יכולה לגרום לכם למתחים, עצבים ועגמת נפש.

 

לסיכום, כל אדם צריך לשבת עם עצמו ולהחליט אם רכישת דירה המיועדת לפינוי בינוי מתאימה לאופי ולצרכים שלו או שעדיף לוותר על כל עניין. בכל מקרה, מומלץ מאוד להתייעץ לאורך כל הדרך עם איש מקצוע המבין בתחום, למשל מתווך איכותי שאתם סומכים עליו, עו"ד פינוי בינוי, מומחי נדל"ן ועוד.