המשך המסע אל עבר דירת החלומות (פרק 2)

שי וענת הבינו כי גם כאשר מחפשים דירות למכירה, חשוב מאוד להיעזר בעיקר בלוחות הדירות באינטרנט ובמתווכים מובילים.מה עושים לאחר שמאתרים דירות למכירה?

שי וענת חיפשו במשך חודשים ארוכים דירות להשכרה, אך למרות שהחיפוש הממוקד שלהם באינטרנט הביא אותם לביקור בכ - 12 דירות, אף דירה לא התאימה להם הן מבחינת המחיר, הן מבחינת הגודל והן מבחינת המבנה. כאשר המבנה התאים המחיר היה גבוה מדי וכאשר המחיר היה סביר, הדירה היתה קטנה מדי. כזכור, שי וענת חיפשו דירת 4 או 5 חדרים להשכרה, על מנת שיהיה מקום לכל המשפחה - להם, לשני הילדים וגם לתינוק שאמור להיוולד בקרוב. שי וענת החלו להילחץ כי לא שיערו שמצב הדירות להשכרה הוא כה קשה. בשלב כלשהו החליטו לעבור לחפש דירות למכירה במקום דירות להשכרה, ושוב התייעצו עם חברם אבי המתווך. דווקא כאשר חיפשו דירות למכירה,  התוצאות היו טובות יותר ותוך 3 חודשים (ממש לקראת הלידה), מצאו שי וענת את דירת החלומות שלהם. אך הדרך לרגע המאושר הזה היתה ארוכה למדי...

 

תחילת החיפושים אחר דירות למכירה

שי וענת הבינו כי גם כאשר מחפשים דירות למכירה, חשוב מאוד להיעזר בעיקר בלוחות הדירות באינטרנט ובמתווכים מובילים. הם המשיכו לחפש גם במודעות בעיתונות הכתובה, אך רוב הדירות למכירה הופיעו באינטרנט וכבעלי ניסיון בשימוש יעיל בלוחות של דירות למכירה, ידעו שי וענת כיצד לבצע סינון חכם, גם במקרה של דירות למכירה. הנתונים שהזינו שי וענת ללוחות הדירות למכירה, היו דומים למדי לנתונים אותם הזינו כאשר חיפשו דירות להשכרה, למעט עניין המחיר כמובן... שי וענת חיפשו דירה רגילה למכירה, עם 4-5 חדרים (ולפחות 100 מ"ר) באיזור גוש דן. הפעם הרחיבו שי וענת את החיפוש גם לאזורי פתח תקווה, חולון ובת ים. במהרה הם גילו כי המחירים בערים הללו מעט נמוכים יותר מאשר ברמת גן ובגבעתיים והרבה יותר נמוכים מאשר בתל אביב. שי וענת הצליחו לגייס כארבע מאות אלף שקלים מההורים שלהם, פתחו חסכונות של כמאתיים אלף שקלים וכך יכלו לקבוע תקציב של מיליון ושמונה מאות אלף שקלים עבור הדירה המבוקשת.

 

מה עושים לאחר שמאתרים דירות למכירה?

שי וענת הצליחו במהרה לאתר 3 דירות למכירה שיכולות להתאים להם – אחת ברמת גן במחיר של 1.9 מיליון (מעל התקציב שלהם), אחת בבת ים במחיר של 1.7 מיליון (בגבולות התקציב אך באיזור שהם פחות רוצים לגור בו) ודירה אחת בחולון במחיר של 1.8 מיליון שקלים אך טיפה קטנה (4 חדרים אך רק 85 מ"ר). אז מה עושים? אבי המתווך המליץ להם לבקר בכל דירה לפחות פעמיים, פעם אחת באור יום ופעם אחת בלילה. אבי גם המליץ להם לכתוב בטבלה את היתרונות והחסרונות של כל דירה ולקבוע סדרי עדיפויות - מה יותר חשוב להם ומה פחות. לאחר מספר ביקורים בכל דירה, ערכו שי וענת ישיבה משפחתית, רשמו בצורה מסודרת את סדרי העדיפויות שלהם והחליט כי הדירה שהם הכי רוצים היא הדירה ברמת גן, שמתאימה להם גם מבחינת האיזור וגם מבחינת הגודל. הבעיה היחידה היא שמחיר הדירה הוא מאה אלף שקלים יותר מהתקציב שלהם. הדירה השניה בסדר העדיפויות היא הדירה בחולון (בדיוק בתקציב אך קצת קטנה), ודווקא הדירה הזולה ביותר הנמצאת בבת ים, דורגה במקום האחרון. אז מה עושים עכשיו? מתחילים לדבר עם הבנקים ומנסים להשיג משכנתא בתנאים נוחים שתכסה את העלות של הדירה ברמת גן. במקביל, החליטו שי וענת לנסות להתמקח עם בעל הדירה במטרה להוריד קצת את המחיר.