מסעם של שי וענת אל עבר דירת החלומות שלהם (פרק 1)

לשי וענת היו שאלות רבות ומגוונות: כיצד דירות להשכרה? מהם הפרמטרים שחשוב לקבוע מראש? מהו מצב השוק באיזור בו הם מחפשים ומה הם המחירים?

דירות להשכרה
שי וענת הם זוג ממוצע עם שני ילדים הגרים בשכירות בדירת 3.5 במרכז הארץ. כאשר נכנסה ענת להיריון החליטה המשפחה לחפש דירה גדולה יותר למשפחה המתרחבת. מכיוון לשי ולענת לא היה הון עצמי דרוש לרכישת דירה, החליטו הזוג, לאחר מחשבה ארוכה, לחפש אחר דירות להשכרה באיזור בו הם גרים. מכיוון ששי וענת גרו שנים ארוכות בדירתם השכורה, לא ידעו כיצד לחפש דירות להשכרה ולכן התייעצו עם חברם הטוב אבי, אחד מהמתווכים המובילים באיזור בו הם גרים. לשי וענת היו שאלות רבות ומגוונות - כיצד בכלל מחפשים אחר דירות להשכרה? מהם הפרמטרים שחשוב לקבוע מראש? מהו מצב השוק באיזור בו הם מחפשים? והחשוב מכל - מהם המחירים של הדירות להשכרה באיזור המבוקש על ידם. לאבי היו תשובות רבות ומגוונות, אשר יכולות לסייע לא רק לשי ולענת אלא לכל זוג בישראל המחפש אחר דירות להשכרה.

 

כיצד מאתרים דירות להשכרה?

אחת השאלות הראשונות של שי וענת היו - כיצד בכלל מאתרים דירות להשכרה בישראל? כאשר הם חיפוש דירות להשכרה לפני כשמונה שנים, הם חיפשו בעיקר דרך מודעות בעיתונים, כך סיפרו לאבי. אבי עדכן אותם כי כיום רוב החיפושים מתמקדים באינטרנט. לדברי אבי, חשוב מאוד להתייעץ עם מתווכים מובילים באיזור בו מחפשים דירות להשכרה, אך ניתן גם להיעזר רבות בלוחות הדירות המופיעים באינטרנט. יש כיום אין ספור לוחות עם כמעט כל הדירות שיש בשוק וניתן לאתר כך דירות רבות שיכולות להתאים לכל אחד. שי וענת הבינו כי חיפוש אחר דירות להשכרה במודעות בעיתונים פחות מקובל כיום וכי עליהם למקד את מירב תשומת הלב שלהם בחיפוש באינטרנט. אך כיצד נעזרים בלוחות הללו שאלו שי וענת. גם על כך היתה לאבי תשובה מלומדת.

 

שימוש יעיל בלוחות דירות באינטרנט

אבי סיפר לשי וענת המבולבלים, כי בלוחות הדירות באינטרנט ניתן לבצע סינון מושלם, בהתאם לקריטריונים המתאימים רק להם. בניגוד ללוחות הסטטיים בעיתונים המודפסים, הלוחות באינטרנט הם דינאמיים וניתן להזין אליהם את הנתונים המתאימים לכל מחפש. במקרה של שי וענת למשל, יש להזין את הנתונים הבאים: דירה רגילה להשכרה, עם 4-5 חדרים, באיזור גוש דן (רצוי רמת גן) ובעלות של עד 5000 שקלים לחודש. לשי וענת גם חשוב מאוד שתהיה מרפסת בדירה ורצוי גם חניה (אך לא חובה). שי וענת מעדיפים לגור לפחות בקומה שניה, אך אם יש מעלית אפשר גם בקומה גבוהה יותר. את כל הנתונים הללו ניתן להכניס ללוח הדירות, וכך לאתר רק דירות להשכרה שמתאימות לשי וענת.

 

וזה בדיוק מה ששי וענת עשו. הם דיברו עם עוד שני מתווכים נוספים מלבד אבי, חיפשו דירות להשכרה בשלושה לוחות גדולים ובעוד שני לוחות קטנים יותר, הכניסו את כל הנתונים שלהם ותוך דקות ספורות קיבלו רשימה של 12 דירות שהתאימו להם. עכשיו הגיע השלב הקשה ביותר - ביקור בכל הדירות הללו ובחירת הדירה המתאימה להם ביותר!