נדל''ן יוקרתי – מה עושה אותו כל כך שונה?

נדל''ן יוקרתי הוא אחד הענפים שנמצאים במגמת עלייה בעולם כולו. שוק זה נועד לקבוצה הסוציו אקונומית העשירה ביותר בחברה.

הגדרת נדל"ן יוקרתי

ההגדרה של נדל"ן יוקרתי שונה ממקום למקום ותלויה גם בנוף שהנכס מציע. הקריטריון העיקרי ליוקרה הוא מיקומו של הנכס. אם הנכס ממוקם על החוף עם חזית שפונה לחוף הים למשל, הוא קרוב לוודאי יסווג כנכס יוקרתי. למרות שייתכן שלא מדובר בבית רחב ידיים, בגלל המיקום שלו, הנוף והמתקנים שהוא מספק, הוא מוערך כרכוש יקר ערך.

 

בארצות הברית, בתים רבים ששווים יותר ממיליון דולר נחשבים כנכס יוקרתי או דירות יוקרה. לפיכך, אפשר לומר שנכס בכל מקום שהוא, שנמצא ברמה אחת מעל האחרים ומחירו הוא מעל לטווח המחירים הרגיל של בתים – הוא בהחלט נדל"ן יוקרתי. כל הנכסים שערכם גבוה במונחים כספיים, נכנסים לקטגוריה זו. נכסים אלה יכולים להיות בית שמשתרע על פני חלקת קרקע גדולה מאד, או בית שגודלו רק כ-100 מ"ר. בשני המקרים הערך תלוי בעיקר במיקום הנכס, בשירותים המוצעים בבית או בבית הדירות, בקרבה לנוף מרהיב, לבתי חולים, לקניונים, למגרשי גולף, לכבישים מהירים או למתקנים חשובים אחרים.

 

כיצד שונה נדל"ן יוקרתי מנדל"ן רגיל?

מחירו של נדל"ן רגיל הוא נמוך בהשוואה לנדל"ן יוקרתי. במחיר של בית יוקרתי אפשר לרכוש שניים, שלושה ואף ארבעה בתים רגילים. הלקוחות וסוכני הנדל"ן שמעורבים ברכישת נכס יוקרתי, שונים מאלה שמאפיינים את הבתים שמחיריהם רגילים. בדרך כלל, כאשר רוכשים נכס יוקרתי תהליך הקנייה ארוך יותר מאשר רכישה של נדל"ן רגיל. זוהי החלטה יקרה ודורשת מחשבה רבה לפני ביצוע הרכישה.

 

הבדלי השיווק בין נדל"ן יוקרתי לרגיל

שיווקם של הדירות והבתים הרגילים, מתבצע בדרך כלל בשוק המקומי שבו לקוחות יכולים להרשות לעצמם לרכוש ולהתגורר בבית שמוצע למכירה. שוק היעד של דירות יוקרה הוא לא בהכרח התושבים המקומיים. שיווק של נכס שכזה נעשה ברמה הלאומית וברמה הבינלאומית. גם השימוש במדיה לשיווק נדל"ן יוקרתי הוא יקר יותר מאשר השימוש במדיה המקומית. לסוכן יש יותר אחריות כאשר מדובר במכירת נכס יוקרתי. במקרים רבים עורכי דין, נאמנים, מפקחים, צלמים מקצועיים, חוברות ומצגות – מעורבים ברכישה של נכס יוקרתי. הסוכן חייב לעמוד על המשמר ביחס לכל ההיבטים האלה.

 

צמיחה בשוק הנדל"ן היוקרתי

במדינות השונות בעולם מספר הבעלים של בתים יוקרתיים הולך ועולה באופן ניכר. ייתכן והדבר נובע משיפור הכלכלה בעולם, שיווק נכון על ידי הסוכנים, רמת פיתוח טובה יותר של הנכסים והקלות בתקנות שוק הנכסי דלא ניידי.

 

תכונות מיוחדות של נכסים יוקרתיים

בסוגים רבים של בתים יוקרתיים, אפשר ליהנות מנוחות ומהנאה ברמה של מלכים. המטבח, חדר המגורים, חדרי הרחצה, חדרי השינה, הגן ובריכת השחייה, כל אלה הם יפהפיים כשלעצמם. רוב הבתים היוקרתיים הם בתים חכמים, ומצוידים בגאדג'טים האלקטרוניים האחרונים בשוק. כל אלה הופכים את החיים בבית לחוויה נהדרת.

 

מה כדאי לזכור לפני השקעה בנדל"ן יוקרתי?

חשוב להתייעץ עם סוכן שעוסק בסוג זה של נדל"ן. הידע של הסוכן על האזור הוא בעל חשיבות עליונה כמו גם היכולת שלו להבין את צרכיו של הלקוח. בנוסף, תמיד צריך להתייעץ עם עורך דין ולבדוק את התקנות והחוקים שחלים על הנכס המבוקש.