טיפים לבחירת אזור מגורים

בחירת אזור המגורים העתידי שלנו היא החלטה חשובה מאוד, אולי אחת ההחלטות החשובות ביותר שעלינו לבצע בחיים שלנו.

בחירת אזור המגורים העתידי שלנו היא החלטה חשובה מאוד, אולי אחת ההחלטות החשובות ביותר שעלינו לבצע בחיים שלנו. בדיוק כפי שלפני הפקת אירועים עסקיים או חתונה אנחנו נבחן טוב טוב את כל האפשרויות העומדות לפנינו לגני אירועים שונים לאירוח האירוע, כך גם לפני קניית דירה חשוב שנבחן את כל האפשרויות הקיימות, ונגיע להחלטה מחושבת ושקולה הלוקחת בחשבון את כל הפרמטרים הרלבנטיים. על אילו פרמטרים מדובר? בואו ונבחן על מה הכי חשוב לשים דגש כאשר אנחנו בוחרים דירה לקנייה ואזור מגורים בו נתיישב. 



קירבה לעבודה, שירותים עירוניים, נוף ועוד – פרמטרים לבחירת אזור מגורים
 

אחד הפרמטרים הראשונים והחשובים ביותר כאשר מדובר בבחירת אזור מגורים, הוא קרבה לאזור בגיאוגרפי בו מתרכזים חיינו. בדיוק כמו בדוגמה של בחירת גני אירועים עבור אירועים עסקיים או חתונות, כך גם במקרה של בחירת אזור מגורים עתידי עלינו להתחשב בקרבה שלו למקומות הרלבנטיים עבורנו. במקרה של גני אירועים מה שרלבנטי זה בעיקר קרבה לאזור ממנו מגיעים מרבית האורחים באירוע, אך במקרה של דירת מגורים נרצה מן הסתם לשים לב לקרבה לבתי הספר האפשריים של הילדים, למקומות העבודה שלנו, לקרובי משפחה שחשוב לנו לראות הרבה וכד'.
 



 אם הזכרנו את בתי הספר או גני הילדים, אז חשוב לשים לב למכלול השירותים הציבוריים והעירוניים המוענקים באזור בו אנו בוחרים להתיישב. האם המועצה המקומית ביישוב זה מטפחת את האזור ודואגת לכל השירותים העירוניים ברמה שמספקת אתכם? האם יש בקרבת מקום המגורים המיועד שלכם מערכת חינוך טובה וראויה אליה תרגישו בנוח לשלוח את הילדים שלכם? האם תשלומי הארנונה באזור זה אינם גבוהים מדי עבורכם? האם אתם חושבים שמקבלים באזור זה את השירות המגיע עבור אותו תשלום ארנונה חודשי? וכד'..
 



אלו הם שיקולים שחשוב מאוד לקחת לתשומת לבכם לפני שאתם חותמים על חוזה קניית דירה, שכן הם צפויים לעצב במידה רבה את האופן בו ייראו החיים שלכם באזור המגורים החדש שאתם בוחרים.



פרמטר חשוב נוסף הוא כמובן הקרבה לאנשים ומקומות רלבנטיים – מקומות העבודה שלכם – האם אזור המגורים החדש מאפשר לכם להגיע בקלות ובנוחות לעבודה, או שאתם הולכים לבלות שלוש שעות כל יום בפקקי תנועה במשך עשרות השנים הבאות?.. האם קרובי המשפחה שאתם רוצים לראות על בסיס קבוע (הורים, אחים וכד'..) מתגוררים בקרבת מקום? או האם לפחות קיימת באזור תחבורה ציבורית סבירה שתאפשר לכם ולקרובים אליכם להגיע אחד אל השני?
 



כל אלו הם שיקולים חשובים ומהותיים בעת בחירת דירה חדשה ואזור מגורים חדש למשפחה. אך מעבר להכל, חשוב לבחור באזור מגורים בו אתם מרגישים בנוח. אזור שאתם אוהבים ורואים את עצמכם חיים בו שנים ארוכות. דירה רוכשים לטווח הארוך, ולכן כדאי לרכוש דירה באזור מגורים שבאמת ובתמים יתאים לכם...