תכניתו השאפתנית של שר האוצר בנושא הדיור נחשפת

שר האוצר, משה כחלון, יציג היום תכנית שאפתנית בקבינט הדיור. בתכנון: בניית 145 אלף יחידות דיור בשנה אחת – מתוכן 40 אלף יחידות דיור באזורי הביקוש. כל זה כחלק ממאמצי כחלון להגדיל את היצע הדירות עבור זוגות צעירים ומחוסרי דירה. וגם, הסטודנטים העתידיים יכולים בהחלט לחייך.

שר האוצר, משה כחלון, יציג היום (7.3) בדיון קבינט הדיור את יעדי התכנון, השיווק והעסקאות בתחום הדיור לשנת 2016, העומדים על כ-145,000 יח"ד. הצבת יעדי התכנון והשיווק לשנת 2016 מהווה חלק ממאמציו הרבים שמוביל שר האוצר לטובת הגדלת היצע יחידות הדיור עבור הציבור שאין ברשותו את האמצעים לרכוש דירה בישראל.

ממשרד האוצר נמסר כי "היעדים מציגים תכנון מפורט, שמטרתו לענות ולהוות נדבך מרכזי לצורכי הדיור ברחבי הארץ, כאשר במסגרת זו ניתן למצוא יעדי תכנון ושיווק באזורי הביקוש הן לרכישה והן להשכרה ארוכת טווח. נוסף על כך, תוכנית היעדים מתייחסת גם להיקף השיווקים ביישובי המיעוטים, אשר יעמוד לכל הפחות על 5,000 יחידות דיור".

השר כחלון ציין אתמול: "כפי שהבטחנו, אנו ממשיכים במאמצים להגדלת היצע יחידות הדיור ומציגים יעדי תכנון שאפתניים. אנחנו מתכננים היום את פני העתיד בשביל הדורות הבאים, מדאגה למדינה ועתיד הילדים שלנו. אנחנו נפתור את משבר הדיור ונדאג שלא יווצר בעתיד משבר חדש". 

 

בשנה אחת: יעד לבניית 100,000 יחידות דיור בכל רחבי הארץ

על פי תוכניתו של כחלון, בשנת 2016, מוסדות התכנון ידרשו להביא לאישור תכניות מפורטות למגורים של כ- 13,500 יח"ד בצפון, כ-22,000 אלף יחידות דיור במרכז, כ- 28,500 יח"ד בדרום, כ-14 אלף יח"ד בתל אביב, כ-10 אלף יח"ד בחיפה ובירושלים.

 

ע"פ התוכנית, משרד האוצר מציע כי מינהל התכנון יגבש רשימת תכניות מפורטות למגורים שיובאו לאישור בשנת 2016 על מנת לעמוד ביעדים שנקבעו. כמו כן, מנהל התכנון ומטה הדיור ירכזו את המעקב והבקרה על יעדי התכנון שקבעה הממשלה ועליהם יהיה לדווח לממשלה בסוף שנת 2016 על התקדמותם בהתאם ליעדים.

 

הסטודנטים העתידיים לא נעדרו מתכניתו של כחלון

 

 שר האוצר יגיש היום לקבינט הדיור, בנוסף לתוכנית שציינו בתחילת הכתבה, הצעה להוספת 20,000 מעונות חדשים עבור סטודנטים הלומדים במוסדות אקדמיים בכל רחבי הארץ עד לשנת 2020.

 

התכנית לא תפסח על הערים הקטנות, לפי כחלון, שכן עד כה ניתן דגש לבניית מעונות בערים הגדולות בהן קיימים ביקושים גבוהים לשכירות, במטרה לסייע בהפחתת לחצי הביקוש על שוק השכירות באזורי ריכוז האוכלוסייה.

 

משרד האוצר מסר לנדל"ן קום: "בניית מעונות איכותיים, בקרבת המוסדות האקדמיים מהווה חלק משמעותי ביצירת מענה ראוי עבור המחסור ביחידות דיור לצעירים בכלל ולסטודנטים בפרט. תוכנית זו מתווספת לתוכנית "מחיר למשתכן" שבמסגרתה זוגות צעירים ומחוסרי דיור זכאים להנחות בגובה של מאות אלפי שקלים ברכישת דירה.

 

התוכנית גובה ונוסחה ע"י חה"כ רועי פולקמן, ומקודמת בשיתוף פעולה ע"י משרד האוצר, דירה להשכיר, הות"ת, המל"ג ורמ"י.