רכישת מגרשים וקרקעות להשקעה - האם הסבלנות משתלמת?

כיצד מאתרים מגרשים וקרקעות להשקעה? רכשתם מגרש או קרקע? חשוב להתאזר בסבלנות!

אחד מאפיקי ההשקעה הפחות מוכרים לקהל הרחב הוא השקעה במגרשים ובקרקעות. רוב יזמי הנדל"ן הקטנים שמים את כל יהבם על רכישת דירות להשקעה ושוכחים שקיים גם תחום עצום ומגוון שיכול לתת להם תשואה לא פחות גבוהה - רכישת מגרשים וקרקעות להשקעה. הסיבה לכך היא שעל מנת לממש מגרשים וקרקעות, יש צורך בדרך כלל בידע רב, בהון עצמי גבוה והחשוב מכל - בסבלנות רבה במיוחד. ערך של קרקע או של מגרש יכול לקפוץ גם אחרי עשור שלם ולעיתים אפילו יותר מכך, ולא לכולם יש את הסבלנות לחכות כל כך הרבה זמן. אז האם כדאי לרכוש מגרשים וקרקעות ולחכות בסבלנות עד שערכם יעלה? על כך בכתבה הבאה.

 

כיצד מאתרים מגרשים וקרקעות להשקעה?

רכישת קרקע או מגרש להשקעה היא מורכבת יותר מאשר רכישה של דירה או אפילו בניין להשקעה. על מנת שיזם כלשהו או אפילו אדם שאינו מגדיר את עצמו כיזם יוכל לרכוש קרקע להשקעה (במיוחד אם המדובר בקרקע חקלאית), יש להבין בכך ולדעת מה בדיוק הייעוד של הקרקע, מה מצבה, מתי יהיה ניתן לבנות עליה וכו'. קרקע או מגרש שרוכשים לא תמיד זמינים באופן מיידי עם רכישתם ולעיתים יש לחכות זמן מסויים עד שניתן להשתמש בהם. לכן, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע המבינים בתחום ולברר לעומק כל מה שצריך לדעת על אודות הקרקע או המגרש. כאשר המדובר בקרקע חקלאית המשימה היא מורכבת אף יותר, במיוחד כאשר רוצים לשנות לקרקע את הייעוד. על מנת לאתר מגרשים וקרקעות ניתן להיעזר כמובן ברשת האינטרנט. בלוחות המתפרסמים ברשת מופיעים בעיקר דירות למכירה ולהשכרה אך גם לא מעט קרקעות ומגרשים. במקרה של רכישת נכסים שהם לא דירות (כגון מגרשים וקרקעות), מומלץ מאוד לא להסתמך רק על הלוחות באינטרנט אלא לברר גם אצל מתווכים, חברות בניה, אנשי עסקים, מודעות בעיתונות הכתובה ועוד. מגרש איכותי או קרקע שהיא "מציאה" אפשר לאתר רק כאשר משקיעים בכך את כל המשאבים האפשריים!

 

רכשתם מגרש או קרקע? חשוב להתאזר בסבלנות!

התכונה החשובה ביותר הנדרשת לכל מי שרוכש קרקעות ומגרשים להשקעה היא סבלנות. אם אין לכם את הסבלנות הנדרשת על מנת לחכות שערך המגרש שלכם יעלה או שהקרקע שלכם תקבל את כל האישורים הנדרשים - לא בטוח שכדאי לכם להיכנס לאפיק ההשקעה הזה. אך אם יש לכם סבלנות ואתם מוכנים לחכות גם כמה שנים (וכמובן לדאוג במקביל לכל הפרוצדורות ההכרחיות), תוכלו להרוויח לא מעט כסף באמצעות רכישת קרקעות ומגרשים להשקעה. אם עושים זאת נכון, התשואות יכולות להיות גבוהות במיוחד, אך חשוב לזכור כי כגודל הסיכוי להרוויח כך גם גודל הסיכון. כאשר רוכשים מגרשים וקרקעות הסיכון הוא גדול יותר בדרך כלל אך גם האפשרות להרוויח סכומי עתק קיימת בהחלט!