קניה לצורך שיפוץ ומכירה – מכניסים את הערך המוסף בעצמנו

עבור יזמים המעוניינים להשקיע מעט יותר זמן ולהיכנס לתחומים נוספים מלבד חיפוש, קנייה ומכירה/השכרה של נכסי נדל''ן, קיימת אפשרות מעניינת בה בוחרים לא מעט יזמים – קנייה לצורך שיפוץ והעלאת ערך הנכס.

יזמים ומשקיעים רבים מנסים להרוויח בעולם הנדל"ן בדרכים שונות, כאשר המוכרות והפופולאריות שבהן כוללות כמובן השכרת נכסים לטווח הארוך, או השקעות בפרויקטים של פיתוח והקמה.

עבור יזמים המעוניינים להשקיע מעט יותר זמן ולהיכנס לתחומים נוספים מלבד חיפוש, קנייה ומכירה/השכרה של נכסי נדל"ן, קיימת אפשרות מעניינת בה בוחרים לא מעט יזמים – קנייה לצורך שיפוץ והעלאת ערך הנכס.

הרעיון פשוט – מוצאים נכס אשר מצבו הפיסי לא בדיוק מי יודע מה, בניין או דירה ישנים, מוזנחים ורעועים, אך כאלו הנמצאים במיקום טוב או מתאפיינים ביתרונות מסוימים אחרים. מכיוון שמצבם רעוע נצפה לרכוש אותם במחיר נמוך מהמצופה עבור נכס בגודל/מיקום זה, וכאן נמצאת ההזדמנות שלנו בתור יזמים – אם מצאנו נכס אטרקטיבי אשר מחירו נמוך עקב מצבו הרעוע, אנחנו יכולים לבצע (או לתאם) בעצמנו את תהליך השיפוץ, וכך להעלות את ערכו חזרה לרמה בה נוכל להרוויח ממכירתו או השכרתו.

 

לנהל פרויקט שיפוץ
מרבית היזמים והמשקיעים בוחרים בדרך כלל להתרחק מפרויקטים כאלו בעיקר מפני שהם דורשים זמן ופעילות מצד המשקיע. בראש ובראשונה, נדרשת היכולת לנהל את פרויקט השיפוץ עצמו. לא חייבים כמובן לשפץ בעצמנו, אפשר פשוט לנהל את השיפוץ, לשכור קבלן שיפוצים ולתאם בין בעלי המקצוע השונים וכד', אך כן מדובר בניהול של פרויקט מסוים.

עבור מי שמחזיק בניסיון בתחום השיפוצים ייתכן כי מדובר בהזדמנות אטרקטיבית יחסית – אם תבצעו אפילו חלק מהשיפוץ בעצמכם, תוכלו לחסוך לא מעט כסף במסגרת פרויקט השיפוץ הכללי, כסף שאחר כך תשלשלו לכיסכם בעת המכירה או ההשכרה של הנכס.

 

תכנון מוקדם ומפורט של פרויקט השיפוץ
פרויקט מסוג זה יכול להתאים לכם גם אם אין לכם שום נגיעה בעולם השיפוצים או יכולות טכניות מסוימות. אתם יכולים להגיע מכיוון של ניהול פרויקטים, אז תצטרכו פשוט לתכנן ולהוציא לפועל את הפרויקט, בלי להרים פטיש או מברגה אפילו פעם אחת.

בין אם אתם עורכים את השיפוץ (או חלק ממנו) בעצמכם ובין אם לא, פרויקט מסוג זה דורש תכנון מפורט ומדוקדק כבר בשלב החיפושים אחר הנכס לרכישה. הסיבה לכך היא כי במחיר הרכישה תרצו להכניס כבר את תקציב הפרויקט הצפוי, וכך להחשיב אותו כחלק ממחיר הנכס. בתוך תקציב זה אל תשכחו לתמחר גם את הזמן שלכם – אתם צפויים להשקיע שעות רבות על תכנון וניהול השיפוץ, וזמן כאמור שווה כסף...

כאשר מבצעים פרויקט של קנייה, שיפוץ ומכירה או השכרה חשוב להבין כי אנחנו בעצם מתכוונים להכניס את הערך המוסף בנכס, או בעסקה, בעצמנו, דרך תהליך השיפוץ. לכן, גם נכסים אשר נדמה בהתחלה כי אין ערך מוסף אטרקטיבי ברכישתם, יכולים להוות פוטנציאל לעסקה מוצלחת ורווחית. זה יקרה כמובן רק אם נערוך את חישובי השיפוץ בצורה מחושבת ומושכלת...

לרשימת דירות יד שניה במגוון איזורים ומחירים בקרו באתר