'מחיר מטרה' יוצא לדרך: דירה במיליון ש''ח בלבד בראש העין!

נפתחה ההרשמה להגרלה הראשונה של תוכנית 'מחיר מטרה' בראש העין, אשר במסגרתה ישווקו 196 יחידות דיור במחיר הנמוך בכ-30% ממחיר השוק. התוכנית פתוחה לרוכשי דירה ראשונה ולמשפרי דיור, ועדיפות תינתן למחוסרי דירה. עונים על הקריטריונים? כך תרשמו להגרלה.

תוכנית 'מחיר מטרה', שיזם שר האוצר לשעבר, יאיר לפיד, שכיהן גם שיו"ר קבינט הדיור - יוצאת סוף סוף לדרך. בהגרלה הקרובה ישווקו 196 יח"ד בראש העין, מתוך 953 יח"ד המיועדות לשיווק במחיר הנמוך בכ-30% ממחיר השוק. בהמשך תיפתח גם הרשמה להגרלה ליחידות הדיור הנוספות בעיר. במסגרת ההגרלה תימכרנה לזוכים דירות 100 מ"ר עם מרפסת, חניה ומחסן במחיר של כמיליון ש"ח בלבד. מחירן של דירות בשטח של 112 מ"ר עם מרפסת בשטח של 32 מ"ר יעמוד על כ- 1,100,000 ש"ח - מחירים הנמוכים ב- 20%-30% ממחירי השוק.

 

הדירות עתידות להיבנות בשכונת פסגות אפק בראש העין. השכונה ממוקמת על גבעות בדרום-מזרח ראש העין, והיא זוכה לכמה יתרונות: משקיפה לנוף ירוק, קרובה לגוש דן ובעלת תמהיל דיור מגוון.

 

בנוסף, תוכנית 'מחיר מטרה' לא פוסחת גם על העיר מודיעין, שבה יוגרלו בהמשך 524 יחידות דיור חדשות.

 

מהי בעצם 'מחיר מטרה'? תוכנית 'מחיר מטרה' מאפשרת לרוכשי דירה ראשונה ולמשפרי דיור בעלי דירה אחת בלבד - לרכוש דירה חדשה במחירים מוזלים ממחירי השוק. במסגרת התוכנית, משרד הבינוי והשיכון בשיתוף רשות מקרקעי ישראל, משווקים ליזמים קרקעות מוזלות ומחייבים אותם להקצות חלק מהפרויקט לדירות מוזלות.

 

משפרי דיור אשר יזכו בהגרלה לדירה, יתחייבו למכור את דירתם בתוך 12 חודשים מיום האכלוס. התוכנית קודמה עוד בממשלה הקודמת, במקביל לתוכנית "מע"מ 0" של שר האוצר לשעבר, לפיד, שנפלה עם הפלת הממשלה. כמו כן, לפיד נעזר בשר הבינוי והשיכון לשעבר, אורי אריאל, במטרה להוריד את מחירי הדיור שנסקו לשמיים.

כיצד נרשמים?  לראשונה, משרד הבינוי והשיכון יקיים הרשמה להגרלה באתר מיוחד שפיתח, אשר יהווה פיילוט לאתר ההרשמה להגרלות בתוכנית 'מחיר למשתכן'. מערכת ההגרלות תהיה פתוחה למשך כחודש ימים מיום פתיחת ההרשמה. במשרד הבינוי והשיכון מדגישים כי טרם נפתחה ההרשמה להגרלה לתוכנית 'מחיר למשתכן' במתכונת החדשה.