ליווי בנקאי

אם אתם כמו רוב אזרחי המדינה ואין לכם את ההון העצמי הדרוש על מנת לרכוש דירה או לבצע פרוייקט נדל''ן באופן עצמאי כתבה זו מיועדת עבורכם.

כמעט כל מי שרוכש דירה חדשה, צריך ליווי בנקאי, מכיוון שלרוב אזרחי המדינה אין את ההון העצמי הדרוש על מנת לרכוש דירה או לבצע פרוייקט נדל"ן באופן עצמאי. על מנת לקבל ליווי בנקאי, יש לפנות למספר בנקים ולקבל מהם הצעות שונות. יש חשיבות רבה לליווי הבנקאי, בין אם המדובר ברכישת דירה פרטית ובוודאי כאשר המדובר בפרוייקט נדל"ן גדול (כמו בניית בניין, תמ"א 38 ועוד). אז אם אתם זקוקים לליווי בנקאי בפרוייקט הנדל"ן שלכם או ברכישת דירה, כתבה זו מיועדת עבורכם.

 

כיצד משיגים ליווי בנקאי?

לפני הכל, חשוב מאוד לברר עם עצמכם, כמה כסף אתם זקוקים ואיזה הון עצמי יש לכם. לא כדאי לפנות לבנק לפני שאתם סגורים על מה בעצם אתם צריכים. אם אתם מתכננים לרכוש דירה בשני מיליון שקלים ויש לכם הון עצמי של מיליון, אתם זקוקים להלוואה של מיליון שקלים. לעומת זאת, אם אתם מנסים לקדם פרוייקט של תמ"א 38 תזדקקו לליווי בנקאי מסוג אחר. ליווי בנקאי יכול להתחיל ולהסתיים בהלוואת משכנתא, אך ליווי מורכב יותר מאפשר ללקוח לקבל ליווי ותמיכה של הבנק לאורך כל הפרוייקט. כך שעליכם להבין קודם כל למה אתם נכנסים, מהו הפרוייקט שלכם ומה בעצם אתם צריכים - הלוואה פשוטה (שגם היא סוג של ליווי בנקאי) או ליוויי מורכב יותר לאורך כל הפרוייקט. לאחר שלב הבירור יש לפנות למספר בנקים ולקבל הצעות לליווי מתאים. יש לוודא כי ההצעה היא טובה, תחרותית ומתאימה לפרוייקט הספציפי שלכם. כמובן שכדאי מאוד לבצע סקר שוק ולהשוות בין כמה הצעות של לפחות 3 בנקים שונים.

 

עוד כמה נקודות חשובות

כאשר מגיעים לבנק על מנת לבקש ליווי בנקאי, חשוב מאוד להגיע מסודרים, נקיים וחשוב מכך – מוכנים עם כל המסמכים הדרושים. הבנק תמיד יעדיף ללוות אנשים וגופים שהוא חושב שיצליחו לעמוד בתנאי ההלוואה והליווי הבנקאי. ככל שתגיעו לפגישות עם נציגי הבנק מוכנים ומסודרים יותר, כך תגדילו את הסיכויים שלכם לקבל הלוואה מהבנק או ליווי בנקאי איכותי. כמובן שכדאי גם להתייעץ עם מומחים מחוץ לבנק על מנת שתקבלו מושג על הנהוג בשוק מבחינת ריביות, עמלות, מסלולים, תמהילים של הלוואות ועל עולם הליווי הבנקאי באופן כללי. אתם רוצים לשאוף לכך שהליווי יהיה אפקטיבי וישפר את מצבכם, ולא המקרה ההפוך (בו העלות של הליווי עולה על התועלת שלה). רק אם הליווי הבנקאי יהיה יעיל, זול (באופן יחסי) וישדרג את פרוייקט הנדל"ן שלכם - הוא יהיה משתלם. כמובן שיש מקרים בהם לא ניתן לבצע את הפרוייקט ללא ליווי בנקאי מתאים, אך יש לוודא שאתם מקבלים את הליווי המתאים והזול ביותר.

 

לסיכום, ליווי בנקאי בפרוייקטים של נדל"ן הוא נושא חשוב מאוד וכל מי שזקוק לליווי שכזה חייב לברר על אודות התחום, להתייעץ עם מומחים וכמובן - לבצע השוואה של ההצעות של מספר בנקים.

 

לכלים נוספים