כללי אצבע בלקיחת משכנתא

אם אתם מתכננים לרכוש דירה בקרוב וזקוקים למשכנתא, כתבה זו מיועדת במיוחד עבורכם.

כאשר מבקשים הלוואת משכנתא מהבנק חשוב להקפיד על כמה כללים חשובים, אשר יהפכו את המשכנתא שלכם לזולה יותר, משתלמת יותר, והחשוב מכל - משכנתא שתוכלו לעמוד בקלות בהחזרים החודשיים שלה. בכתבה זו ניתן מספר טיפים חשובים ללקיחת משכנתא מוצלחת, ובמילים אחרות: כללי אצבע ללקיחת משכנתא. אז אם אתם מתכננים לרכוש דירה בקרוב וזקוקים למשכנתא, כתבה זו מיועדת במיוחד עבורכם.

 

כלל אצבע מספר 1 - בצעו סקר שוק מקיף!

 

בכל מוצר או שירות אותו קונים או מקבלים חשוב מאוד לבצע סקר שוק מעמיק ככל האפשר על מנת לקבל כמה שיותר מידע על אודות המוצר אותו רוכשים או השירות אותו מקבלים. כאשר קונים דירה במאות אלפי או במיליוני שקלים, סקר שוק זה הוא חשוב במיוחד ויכול לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים! את סקר השוק לפני נטילת המשכנתא יש לבצע בקרב 3 בנקים לפחות ומומלץ אפילו יותר. יש לברר את גובה הריביות של ההלוואות השונות, את העמלות אותן גובים הבנקים, את סוגי המסלולים ואת תקופות ההחזר האפשריות. כל הבירורים הללו הם חשובים מאוד, ובאמצעותם תוכלו לבצע חישובי משכנתא, ולקבל מושג כללי כמה תצטרכו להחזיר בכל חודש, בכל הצעה. לבסוף, לאחר סקר השוק, תוכלו לפנות רק לבנקים שמעניקים את המשכנתאות המשתלמות ביותר וכך לחסוך כסף רב.

 

כלל אצבע מספר 2 - התייעצו עם מומחים!

 

אם תקציבכם מאפשר זאת, מומלץ מאוד לשלם כמה אלפי שקלים ליועץ משכנתאות איכותי על מנת שייעץ לכם בנוגע לאפשרויות שלכם. הוצאה של כמה אלפי שקלים בעת נטילת המשכנתא, תוכל לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים במהלך השנים הארוכות בהן תחזירו את המשכנתא. יועץ משכנתאות פרטי הוא איש מקצוע אשר מכיר את כל המסלולים, הריביות, העמלות ולמעשה את כל מה שקשור לעולם המשכנתאות ולכן הוא יוכל לייעץ לכם איזו משכנתא היא הנכונה והמשתלמת ביותר עבורכם. אם אין ברצונכם להשקיע כסף ביועץ משכנתאות, נסו לפחות לאתר אנשים שאתם סומכים עליהם ושמבינים בתחום זה, וקבלו מהם עצות טובות. אנשים אלה יכולים להיות קרובי משפחה, פקידי הבנק שלכם, חברים קרובים וכל מי שיש לו ידע בתחום. חשוב לזכור עם זאת, כי הידע המקצוע של אדם שהתמחה בתחום המשכנתאות, הוא לרוב איכותי ומועיל יותר מאשר הידע של אדם שללא למד את התחום.

 

כלל אצבע מספר 3 - ידע הוא כוח! הגיעו מוכנים לפגישה עם נציג הבנק.

 

לאחר שעשיתם סקר שוק, התייעצתם עם מומחים והחלטתם מה בדיוק אתם צריכים - הגיע הזמן לפגישה עם נציגי הבנקים שבחרתם. כדאי מאוד להגיע לפגישות הללו כמה שיותר מוכנים. הגיעו מסודרים, נקיים ולבושים בקפידה, כאשר בידכם כל המסמכים הרלוונטיים שהבנק דורש (משכורות, אישורים על הכנסות שלכם ועוד). מומלץ גם להגיע עם ידע על הריביות והעמלות הנהוגות בשוק וכמובן גם עם מידע על אודות המסלולים שמתאימים לכם. ככל שתגיעו מוכנים יותר לפגישות החשובות הללו, כך יגדלו הסיכויים שלכם לקבל משכנתא טובה.

 

לא פחות חשוב - מה לא לעשות?

 

לאחר שפירטנו כל מה שחשוב לעשות לפני שלוקחים משכנתא, חשוב גם לציין מה בשום אופן לא כדאי לעשות. לא כדאי להגיע ללא סקר שוק מוקדם, לא כדאי להגיע לבנק מוזנחים ולעשות רושם ראשוני גרוע, לא כדאי להגיע ללא מסמכים רלוונטיים, והכי חשוב - לא כדאי להגיע מבלי לברר מראש מה נהוג בשוק המשכנתאות בתקופה בה אתם זקוקים להלוואה. על כל שבריר האחוז שהבנק יגבה מכם יותר ממה שנהוג לגבות - התשלום החודשי שלכם יעלה, וחבל. וכמובן - לא כדאי  "לקפוץ" על ההצעה הראשונה שתקבלו גם אם היא נראית לכם מאוד אטרקטיבית. קבלו כמה הצעות רשמיות (רצוי בכתב), השוו בין ההצעות השונות וקבלו החלטה מושכלת רק לאחר שהתייעצתם וכאשר כל הנתונים נמצאים מולכם!