כיצד מאתרים מגרשים וקרקעות לבניה?

איתור מגרשים וקרקעות לבנייה בישראל - כל הדגשים החשובים!

תחום הנדל"ן כולל לא מעט תתי תחומים, חלקם מוכרים לציבור הרחב וחלקם פחות. רוב האנשים חיפשו במהלך חייהם דירה למכירה או דירה להשכרה ורבים גם חיפשו משרד או שטח מסחרי, אך פחות אנשים חיפשו מגרש או קרקע לבנייה. זהו תחום פחות מוכר לציבור הרחב, אך עדיין הוא חשוב מאוד! אנשי עסקים רבים וגם לא מעט אנשים פרטיים, מחפשים מגרשים וקרקעות לבנייה במחירים תחרותיים, למטרות שונות ומגוונות כגון הקמת קניון חדש, משרד, פארק וגם כמובן בניית בית למגורים. חשוב מאוד לדעת כיצד לאתר את המגרשים והקרקעות הללו בצורה מהירה ויעילה. בכתבה זו נפרט על אודות נושא חשוב זה - איתור מגרשים וקרקעות לבניה.

 

איתור מגרשים וקרקעות לבנייה בישראל

אז כיצד מאתרים מגרש או קרקע לבנייה? באמצעות חיפוש יעיל וממוקד כמובן! כאשר מחפשים דירה למכירה או להשכרה נעזרים באינטרנט ובמתווכים, וכך גם כאשר מחפשים קרקע או מגרש. כמובן שהלוחות בהם מחפשים הם שונים, אתרי האינטרנט הם מצומצמים יותר ויש גם פחות מתווכים ומשרדי תיווך העוסקים בתחום הקרקעות והמגרשים, אך עדיין, חשוב לעשות שימוש יעיל בשני האמצעים הללו. ברוב לוחות הדירות מתפרסמות בעיקר דירות למכירה ולהשכרה, אך ניתן בהחלט לאתר גם מגרשים וקרקעת בכל רחבי הארץ בחלק מהלוחות. החיפוש חייב להיות ממוקד מאוד ולהתאים לצרכים שלכם. לכן חשוב לקבוע מראש מהו התקציב שלכם, איזה גודל של מגרש או קרקע אתם צריכים, והחשוב ביותר - יש לקבוע מהו הייעוד של הקרקע (כלומר - מה אתם מתכננים להבנות או להקים). בתחום זה יש צורך בלא מעט אישורים ולכן יש לברר את כל ההליך הבירוקרטי לעומק. רכישת קרקע היא מסובכת יותר מאשר רכישת דירה או בית פרטי, וכדאי לזכור זאת! מלבד לוחות באינטרנט ומשרדי תיווך, ניתן גם לפנות באופן ישיר לאנשים שאתם מכירים שיש להם קרקעות ומגרשים וגם כמובן להיעזר במודעות בעיתונות הכתובה.

 

עוד כמה דגשים חשובים

חשוב להדגיש כי כאשר קונים קרקע או מגרש לבנייה, יש לערוך סקר שוק מקיף מאוד בו תבררו מהו השווי האמיתי של הקרקע שאתם רוצים לקנות. המחירים של קרקעות ומגרשים הם "גמישים" יותר מאשר מחירי דירות, ולאדם שלא מבין בתחום קשה יותר להעריך מהו השווי הריאלי של הקרקע. יש חשיבות לא רק לגודל הקרקע אלא גם למיקום, לייעוד הקרקע, לתנאי השטח ועוד. לכן, רצוי מאוד לקבל ייעוץ מקצועי איכותי מעורך דין, שמאי, איש נדל"ן ומכל גורם אחר שיוכל לסייע לכם. יש לא מעט חוקים ותקנות בתחום זה ולכן ייעוץ משפטי איכותי הוא קריטי!

לסיכום, זכרו כי גם לאחר שאיתרתם קרקע או מגרש לבנייה המתאימים לצרכים שלכם, התהליך לא הסתיים! יש לבצע בדיקות רבות, לקבל אישורים, להתייעץ עם אנשי מקצוע וכמובן - להסכים על המחיר. התהליך הוא ארוך ולעיתים מייגע, אך אם תבצעו אותו נכון, יהיה לכם מגרש לבנייה עליו תוכלו להגשים את החלומות שלכם!

 

למגרשים וקרקעות >>