יתרונות וחסרונות בריבית הפריים

מהי ריבית פריים? מהי משכנתא בריבית פריים? מה היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן? כל התשובות בפנים.

בשנים האחרונות היו מסלולי משכנתא בריבית פריים כדאיים ומשתלמים, עקב הורדת שיעור הריבית באופן משמעותי על ידי נגיד בנק ישראל. יחד עם זאת, המצב עשוי להשתנות ולהפוך את מסלול ריבית הפריים לבלתי כדאי, מה שיתבטא בגובהם של ההחזרים החודשיים. לכן, הבחירה במשכנתא במסלול ריבית פריים דורשת מכם להבין את משמעותיו, חסרונותיו ויתרונותיו.

 

מהי ריבית פריים

ריבית פריים הינה ריבית משתנה הנקבעת ומפורסמת מדי חודש על ידי בנק ישראל. ההחלטה על גובה הריבית נגזרת בהתאם למספר פרמטרים המשפיעים על מצב המשק בכללותו, ביניהם הערכת שיעור האינפלציה, שער החליפין מול הדולר, המצב הכלכלי הגלובלי ושיעורי ריבית הפריים בעולם. ריבית זו מהווה בסיס לחישוב עסקאות במגזר הפיננסי, לרבות במסלולי המשכנתא.

 

מהי משכנתא בריבית פריים

כאמור, ריבית הפריים מהווה בסיס למסלולי משכנתא המוצעים על ידי הבנקים השונים. חשוב לדעת כי גובה הריבית אינו ודאי בהיותה תלויה בהחלטות נגיד בנק ישראל, כך שהיא טומנת בחובה מידה מסוימת של סיכון. כמו כן, במרבית המסלולים מוסיפים לריבית הפריים גם אחוזי ריבית קבועים, כדוגמת פריים פלוס אחוז אחד, פריים פלוס שני אחוזים וכן הלאה. 

 

היתרונות של ריבית פריים

משכנתא בריבית פריים הינה אפיק משתלם במיוחד בתקופות בהן ריבית פריים עדכנית מתורגמת להחזרים חודשיים נמוכים יחסית למסלולי משכנתא אחרים. הבדלים אלו מתבטאים בסופו של דבר בסכומי כסף משמעותיים לאורך תקופת ההחזרים. כמו כן, מסלולים אלו מאופיינים בגמישות רבה מבחינת מועדי הפירעון או מחזור המשכנתא, וזאת ללא קנסות או עמלות.

 

החסרונות של ריבית פריים

כמובן שבתקופה בה שיעור ריבית הפריים גבוה מסלול זה אינו כדאי, ואולם לא ניתן לחזות את השינוי מראש. זהו למעשה החיסרון הבולט של מסלולי משכנתא בריבית פריים, שהינם בעלי ריבית תנודתית העלולה להשתנות בכל רגע נתון, בעוד חוסר הוודאות מלווה את המסלול לכל אורכו.

 

האם כדאי לבחור במשכנתא עם ריבית פריים?

על שאלה זו אין תשובה אחת וחד משמעית, מאחר ולמסלולי ריבית פריים יש כאמור יתרונות וחסרונות ייחודיים, ואילו הבחירה תלויה בצרכים, ביכולות וברצונות של הלווה. בכל מקרה, מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ והכוונה מטעם המומחים של משכנתא פלוס, אשר יסבירו לכם בפרוטרוט את משמעות המסלול. צוות הכלכלנים של החברה יעבוד ביחד איתכם בשקיפות מלאה, ויעזור לכם  להחליט אם וכיצד לשלב את המסלול במשכנתא שלכם, באופן הרווחי והמשתלם ביותר לטווח הקצר והארוך.