יזם הנדל''ן שזכה בתואר ''איש השיווק'' של החודש

איגוד השיווק הישראלי בחר בחודש החולף את איש הנדל''ן רוני כהן, כ''איש השיווק'' של החודש, על שום פעילותו היזמית יוצאת הדופן בפרויקט ''יאפא''.

איגוד השיווק הישראלי בחר בחודש החולף את איש הנדל"ן רוני כהן, כ"איש השיווק" של החודש, על שום פעילותו היזמית יוצאת הדופן בפרויקט "יאפא". נראה כי לאחרונה, נושאים הקשורים לדיור בר-השגה תופסים את מרכז הבמה לא רק בעולם הנדל"ן, אלא אף בעולם השיווק והיזמות. בין היתר כתבה ועדת השופטים בנימוקיה לפרס, כי כהן, מנכ"ל חברת אלדר (חברת הנדל"ן הגדולה בארץ), הצליח להראות בפעולותיו כי דיור בר-השגה הוא אפשרי, תוך הפגנת יצירתיות עסקית למכביר. 

 

שיתוף פעולה משולש לדיור בר-השגה
פרויקט יאפא, הממוקם ברחוב טוכולסקי בעיר יפו, הוא פרויקט חברתי ייחודי אשר קרם עור וגידים בזכות כהן, בזכות חברת "צברים" שבבעלות רוני צברי, ובזכות התאחדות הסטודנטים בישראל. אבל לא רק שיתוף הפעולה הוא ייחודי כאן.

מה שבאמת מייחד את הפרויקט, הוא שרוב הדירות תימכרנה לציבור הסטודנטים, כנגד הון התחלתי של 100 אלף שקלים בלבד. חברי הועדה ציינו לשבח את יכולתו האסטרטגית של כהן להתאגד עם הגורמים הנכונים ביותר לפרויקט, למקד את קהל היעד שלו (ציבור הסטודנטים) ולאפשר להם להגיע לחלום הדירה.

 

כמעט 90% מהרוכשים - סטודנטים

פרויקט "יאפא" מבוסס על תמ"א 38. בתכנית, נכללות זכויות בנייה של שלוש וחצי קומות וקומת קרקע שייבנו בכל אחד מששת הבניינים הקיימים במתחם. התנאים המפתים הובילו לשיא שיווקי שבמהלכו נמכרו תוך שעתיים יותר ממאה דירות, בסך כולל של 145 מיליון שקלים, כשכמעט 90% מהרוכשים היו סטודנטים.

נראה כי המהלך פורץ הדרך הוא הסנונית הראשונה בשורה של פרויקטים עתידיים שמכוונים לציבורים חדשים, אשר לאו דווקא נמנים על מעמד הביניים הקלאסי, ומקדמים באופן אקטיבי דיור בר-השגה.   
דיור בר השגה